پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۸۷۸۳
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
رانش کوه در برخی مناطق حاشیه شهر آبدانان، چند سالی است به یک معضل برای ساکنین این مناطق تبدیل شده است، اما متاسفانه این موضوع نه‌تنها از سوی مسوولان مورد بررسی قرار نگرفته بلکه هیچ اطلاع‌رسانی نیز در این خصوص انجام نشده است.این در حالی است که روند رانش‌ها با توجه به بارش‌های سیل‌آسای امسال شدت پیدا کرده است، اما هیچ اقدامی از سوی مسوولان در این خصوص صورت نگرفته است و با توحه به اینکه مناطقی که رانش در آن‌ها رخ داده جز مناطق مسکونی است، ادامه این روند می‌تواند بروز حوادث ناگواری را در پی داشته باشد.

شعار سال: رانش کوه در برخی مناطق حاشیه شهر آبدانان، چند سالی است به یک معضل برای ساکنین این مناطق تبدیل شده است، اما متاسفانه این موضوع نه‌تنها از سوی مسوولان مورد بررسی قرار نگرفته بلکه هیچ اطلاع‌رسانی نیز در این خصوص انجام نشده است.

این در حالی است که روند رانش‌ها با توجه به بارش‌های سیل‌آسای امسال شدت پیدا کرده است، اما هیچ اقدامی از سوی مسوولان در این خصوص صورت نگرفته است و با توحه به اینکه مناطقی که رانش در آن‌ها رخ داده جز مناطق مسکونی است، ادامه این روند می‌تواند بروز حوادث ناگواری را در پی داشته باشد.

عدم دیوارکشی در مناطقی که احتمال ریزش دارد باعث نگرانی ساکنین شده است

صادق رئوفی از شهروندان آبدانانی در ایلام گفت: رانش تپه‌های اطراف شهر آبدانان سبب بروز نگرانی‌هایی برای ساکنین این مناطق شده است.

وی افزود: با توجه به ادامه‌دار بودن این رانش‌ها و ترک‌های بسیاری که در تپه‌های اطراف شهر رخ داده است هر لحظه امکان وقوع رانش شدید و تخریب منازل وجود دارد اما متاسفانه مسوولان این مشکل را آن‌گونه که باید جدی نگرفته‌اند.

این شهروند با بیان اینکه هیچ دیوار‌کشی در این منطقه انجام نشده و مدام شاهد ریزش خاک در این مناطق هستیم، گفت: چرا مسوولان از بروز حادثه جلوگیری نمی‌کنند و با بی‌توجهی زمینه وقوع حوادث را فراهم می‌کنند.

لزوم حضور کارشناس مدیریت بحران در منطقه

شاهپور هادی‌زاده شهردار آبدانان در این خصوص در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ایلام گفت: بر اثر شدت بارش‌های فروردین‌ماه شاهد شدت گرفتن روند رانش کوه‌های اطراف شهر آبدانان بودیم.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به اتمام بارش‌ها، هم‌اکنون روند رانش ضعیف شده اما بدون شک این رانش‌ها ادامه دارد و با هر بارش ، شدت پیدا می‌کند.

شهردار آبدانان اضافه کرد: لازم است کارشناس مدیریت بحران جهت ارائه راهکار و برآورد اعتبار در این منطقه حضور یابد و برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت جهت جلوگیری از روند رانش در دستور کار قرار گیرد.

بی توجهی مسوولان حوادث ناگواری را در پی دارد

این مقام مسوول با اشاره به وجود آب‌های زبرزمینی در این منطقه تصریح کرد: وجود چشمه‌ها روند رانش را سرعت می‌بخشند و بی شک ادامه این رانش‌ها می‌تواند حوادث ناگوار و تلفات مجانی و مالی را به دنبال داشته باشد.

هادی‌زاده اظهار داشت: متاسفانه تا‌کنون هیچ مسوولی پیگیر رفع این مشکل نبوده است و قطعا بی‌توجهی به این مشکل می‌تواند حوادث ناگواری را رقم بزند.

هردار آبدانان با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ منزل مسکونی در این مناطق در معرض تهدید قرار دارند تاکید کرد: از مسوولان مدیریت بحران تقاضا می‌‌شود جهت جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار در منطقه چاره اندیشی و اقدام کنند.

نیاز به اعتبار برای عملیات برداشت خاک ناشی از ریزش

سیروس مراد حاصلی فرماندار شهرستان آبدانان نیز در این باره به خبرنگار فارس گفت: افزایش ریزش تپه‌ها در اثر رانش هفته‌های اخیر، برداشت خاک از این مناطق را ضروری ساخته که این کار توسط شهرداری به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با توجه به بالا بودن حجم خاک این منطقه نیاز است اعتباراتی از سوی ستاد بحران در نظر گرفته شود، گفت: با توجه به اینکه این تپه‌ها در چندین نقطه ترک برداشته‌اند قطعا در آینده نیز شاهد رانش‌های مجدد خواهیم بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار 30اردیبهشت 98، کد خبر: 13980230000224، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین