پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۳۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱
رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی برگرفته از متن قانون اساسی است و این سیاست‌ها با تغییر دولت‌ها و دیپلمات‌ها تغییر نمی‌کند.

شعارسال: علی لاریجانی در حاشیه دیدار با جمعی از فعالان آزادی قدس شریف در محل مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا تغییرات صورت گرفته در معاونت عربی و آفریقای وزارت خارجه به معنای تغییر در سیاست های منطقه ای جمهوری اسلامی است یا خیر؟ تصریح کرد: سیاست خارجی جمهوری اسلامی برگرفته از متن قانون اساسی است.

وی تاکید کرد: با تغییر دولت ها و چند معاونت، تغییری در سیاست استراتژیک جمهوری اسلامی در منطقه ایجاد نمی شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری راهپیمایی روز قدس گفت: روز قدس روزی است که برای کل مسلمانان انرژی مضاعفی ایجاد می کند و روز روشنگری است همچنین روزی است که مردم با آمدن خود به صحنه تأثیر بسزایی در آینده مردم فلسطین خواهند داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر اینکه مردم نباید حس کنند تظاهرات فایده ای ندارد، گفت: تظاهرات نشان دهنده عزم و اراده قوی ملت ها برای حل مشکل فلسطین است.

*رقابت کشورهای اسلامی برای ایجاد ارتباط با اسرائیل، این رژیم را گستاخ کرده است

وی افزود: متأسفانه موضوع فلسطین در سال اخیر دچار چالش هایی شد هم بحران زدگی کشورهای اسلامی باعث تضعیف جایگاه فلسطین شد و هم رژیم صهیونیستی با احساس فضای تنفسی از شرایط سوءاستفاده کرد؛ از سوی دیگر برخی رفتارهای نادرست کشورهای اسلامی که مسابقه ای برای ایجاد ارتباط با رژیم صهیونیستی گذاشتند که همین موضوع گستاخی در اسرائیلی ها ایجاد کرد.

لاریجانی ادامه داد: اینجاست که نقش ملت ها و حضور آنها در صحنه می تواند شرایط را تغییر دهد و آگاهی را در ملت های مسلمان ایجاد کند و همین آگاهی ورق جدیدی را رو می کند که رژیم صهیوینستی تصور نکند با رفتارها و گفتگویی هایی که به عنوان طرح جدید صلح مطرح می شود می تواند سر و ته موضوع فسلسطین را جمع کند.

وی همچنین تصریح کرد: سرزمین فلسطین حق مردم فلسطین آن است که باید استیفا شود و وجود رژیم اسرائیل همیشه باعث دردسر برای منطقه خواهد بود لذا که حضور مردم تأثیرگذار است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 8تیر1395، کدخبر: 3697147: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین