پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۶۳۴
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در مراسم گرامیداشت سوم خرداد که در استان کرمانشاه برگزار شد، در خصوص آزادی خرمشهر ابراز داشت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند باید فتح خرمشهر را به دنیا معرفی کنیم و ضرورت دارد این بزرگداشت‌ها را در سطح بین المللی برگزار کنیم.
شعار سال: استاندار کرمانشاه بر لزوم معرفی عملیات فتح خرمشهر به جهانیان تاکید کرد و گفت: ضرورت دارد این بزرگداشت ها را در سطح بین المللی برگزار کنیم.

 هوشنگ بازوند امروز شنبه در مراسم گرامیداشت سوم خرداد که در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص آزادی خرمشهر ابراز داشت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند باید فتح خرمشهر را به دنیا معرفی کنیم و ضرورت دارد این بزرگداشت‌ها را در سطح بین المللی برگزار کنیم.

استاندار کرمانشاه افزود: اینکه امام (ره) فرمود خرمشهر را خدا آزاد کرد، قابل تفسیر است و باید به آن توجه ویژه داشته باشیم.

وی یادآور شد: خرمشهر ۳۵ روز مقاومت کرد و پس از آن به اشغال دشمن درآمد و مدت ۵۷۸ روز در اشغال دشمن بود اما با فداکاری رزمندگان این حصر شکسته شد و رزمندگان بلافاصله پس از پیروزی در مسجد جامع این شهر نماز شکر به جا آوردند و مردم نیز با روحیه مضاعف به شادی پرداختند.

بازوند با بیان اینکه شهدای زیادی در آن عملیات تقدیم کردیم خاطرنشان کرد: خرمشهر جایگاه شهدای گمنامی است که گواه شأن امام حسین و حضور ایشان در منطقه تجلی یک عاشورای دیگر بود.

وی گفت: حماسه خرمشهر فراموش شدنی نیست و در دل تاریخ می‌ماند و در عملیات بیت المقدس فقط آزادی خرمشهر رخ نداد بلکه طی آن رویاهای دشمنان و خود فروختگان به زباله دان تاریخ پیوست.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: با فتح خرمشهر جهانیان به ایمان، قدرت، عظم، صلابت، خودباوری و اعتماد به نفس کشور ایران آفرین گفتند.

وی اوج شجاعت و خودباوری را در عملیات بیت المقدس مثال‌زدنی دانست و گفت: حماسه فتح خرمشهر را می‌توان مادر حماسه‌ها نامید. به این دلیل که اوج فداکاری در آن توانست تحولی در جنگ به وجود آورد و شاید نقطه عطف جنگ ما در همین عملیات بود.

بازوند ابراز داشت: برخی معتقدند جنگ ۲ مقطع داشت یکی تا خرمشهر و مقطع دوم پس از خرمشهر بود، تا قبل از خرمشهر رزمندگان وظیفه داشتند دشمن را بیرون برانند و پس از آن حملاتی پی در پی داشتند که با اعتماد به نفس بالا و مشارکت مردم که به قول امام (ره) مشارکت بی‌نظیر بود توانستند به پیروزی برسند.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: پس از فتح خرمشهر اعترافات دشمن (کسانی که تا قبل از آن گفته بودند ما دخالتی در جنگ نداریم) بلافاصله در روزنامه لس آنجلس تایمز نوشتند که اگر منافع ما در خلیج فارس به خطر بیفتد ساکت نخواهیم نشست.

وی با اشاره به اینکه دستاوردهای سیاسی بین المللی در مقطع دوم جنگ نصیب ایران شد، افزود: در آن مقطع عراق اعلام کرد که من تکیه گاه مذاکره هم خرمشهر است اما آن را از دست داد و سلب قدرت سیاسی شد.

این مسئول ادامه داد: همین امر سبب شد تا در مجالس بین المللی مثل سازمان ملل و شورای خلیج فارس اعتماد سیاسی عراق نیز شکسته شود.

بازوند گفت این در حالی است که عراق به حاکمیت ایران در منطقه و تثبیت نظام جمهوری اسلامی در بعد سیاسی در دنیا و بین الملل اعتراف کرد.

وی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب گفت: همانطور که رهبر انقلاب فرمودند و وظیفه ما است که روز سوم خرداد را به صورت یک امر بسیار بزرگ و نقطه عطفی در جنگ به دنیا و جهانیان برسانیم.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار:4خرداد1398،کدخبر:4625315،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین