پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۹۹۸۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸
استاندار سمنان گفت:بر اساس گزارش ها و آمار ارائه شده، استان سمنان در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶، در بحث قاچاق روند کاهشی داشته است.

شعارسال: علیرضا آشناگر روز شنبه ۴ خرداد ۹۸ در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سالن جلسات غدیر استانداری، گفت: وضعیت قاچاق کالا و ارز در استان سمنان نگران کننده نیست و این امری طبیعی می باشد ، چرا که سمنان استان ‌مرزی نبوده و به تبع آن مدخل ورودی کالا به حساب نمی آید.

وی افزود: نگرانی ها و حجم قاچاقی که در مناطق مرزی وجود دارد، در استان ما نباید باشد، چرا که استان سمنان عموما یا در مسیر تردد کالا قرار داشته و یا به عنوان استانی تلقی می شود که مصرف کننده کالاهای قاچاق است و همچنین کشفیات استان نیز حاکی از این است که در این زمینه وضعیت استان، نگران‌کننده نیست.

استاندار سمنان با بیان اینکه در سال ۹۷ به دلیل افزایش و تشدید تحریم ها، واردات کالا با مشکلاتی مواجه شد، خاطر نشان کرد:در این برهه زمانی حتی با قاچاق معکوس در کشور مواجه بودیم که نگرانی هایی را برای قاچاق برخی کالاها بوجود آورد و خروج دام از کشور یکی از این موارد بود.

وی خطاب به فرمانداران گفت: در سال جاری به مقوله گندم به عنوان یک ‌کالای استراتژیک توجه جدی داشته باشید و نیاز است تاخرید و فروش گندم به طور حتم از طریق شبکه های رسمی کشور، صورت بپذیرد.

آشناگر با بیان اینکه فرمانداران با آگاهی و آمادگی کامل، توجه داشته باشند تا با حضور برخی افراد که به دنبال ایجاد اختلال در فضای اقتصادی کشور هستند، مشکلی بوجود نیاید، اذعان داشت:قاچاق سوخت از دیگر‌ نگرانی های قاچاق در کشور است که عموما در مناطق مرزی مورد توجه بوده و موضوعیت دارد.

وی ادامه داد: با توجه به امتیازاتی که توسط دولت برای خرید سوخت و صادرات سوخت به مرز نشینان اعطا شده، در آمد خوبی برای این افراد در نظر گرفته شده است و جدای از این مهم، به دلیل تفاوت قیمت این محصول در داخل با خارج از کشور، این مهم جذابیت زیادی برای سوداگران قاچاق کالا ایجاد کرده است.

استاندار سمنان تاکید کرد دستگاه های نظارتی استان بر این امر به صورت بسیار‌ جدی، با دقت لازم، کنترل و توجه داشته باشند و گفت: گمرک‌ نیز باید به صورت ویژه در استان بر این امر نظارت و کنترل داشته باشد.

استاندار سمنان با بیان این مطلب که متاسفانه تمام ‌کسانی که در مقوله سوداگری قاچاق کالا و ارز مشغول هستند، با رویه ها آشنا بوده و از مفر های قانونی در حال استفاده هستند، افزود: نیاز است تا با بررسی مجدد در خصوص صدور رای ها صورت پذیرد و در صورت احراز خلاف و جرم، رای های محکم تر و قاطع تری صادر شود.

استاندار سمنان در پایان سخنان خود با بیان اینکه استان سمنان در بحث قاچاق، استان سفید محسوب شده و این مهم در آن موضوعیت ندارد، گفت: فرمانداران به دور از آمارها و ارقام عددی، ضمن برگزاری مستمر جلسات، برای جلوگیری از قاچاق کالا و ارز در شهرستان های استان، این‌ مهم را جدی تر پیگیری کرده و برنامه ریزی داشته باشند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 5خرداد1398 ، کدخبر: 850869: www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۲
0
0
خوبه که یه سری خبرای به درد بخور تر بذارید خواهشا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین