پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۴۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
جنگل ابر یکی از دست نخورده ترین جنگل های ایران واقع در ۵۰کیلومتری شمال شرق شاهرود در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان است که زیبایی آن چیزی فراتر از یک جنگل است.چون یک اقیانوس ابر اضافه تر از جنگل های شمال و شمال غرب دارد.

شعار سال: جنگل ابر یکی از دست نخورده ترین جنگل های ایران واقع در ۵۰کیلومتری شمال شرق شاهرود در مسیر جاده شاهرود به آزادشهر استان گلستان است که زیبایی آن چیزی فراتر از یک جنگل است.چون یک اقیانوس ابر اضافه تر از جنگل های شمال و شمال غرب دارد.

تصاویر دیدنی از جنگل ابر شاهرود

این جنگل در استان سمنان و در نزدیکی روستای ابر واقع شده و تقریبا مرز سمنان و گلستان است.جایی که ضخامت کوههای البرز کاسته می شود و ابرهای گرفتار در پشت این دیواراز لابه لای دره ها به سمت جنوب سرازیر می شوند.

به همین خاطر تقریبا از بعد از ظهر تا نیمه های شب با سرد شدن هوا چنان می نماید که جنگل به روی ابرها سوار شده است. دید کاملا محدود و شب بسیار سرد می شود.این اتفاق منطقه ابر را دگرگون کرده و آب و هوایی متفاوت از سراسر سمنان به آن داده است.

تصاویر دیدنی از جنگل ابر شاهرود

با ۲۰ دقیقه رانندگی در این منطقه می شود از پوشش انبوه جنگل و سرمای استخوان سوز به پوشش کویر رسید.این تناقض و آغشته بودن به ابر دلیل شهرت رویایی بودن جنگل ابر بین طبیعت گردان است.

جنگل ابر شاهرود

مناطق ابتدایی جنگل ابر ییلاق چوپانان گلستانی است اما در عمق جنگل اثری از انسان دیده نمی شود.معمولا روزها در این مکان هوایی آفتابی و مطبوع است اما سه چهار ساعت مانده به غروب،به کاهش دما ابرها به جنگل سرازیر می شوند و منظره ای رویایی به وجود می اید و این تغییر تا فردا صبح روز بعد ادامه داشته و کم کم دوباره هوا صاف می شود.فصل تابستان بهترین فصل سفر به جنگل ابر است.

جنگل ابر شاهرود

ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا ،پایین بودن درجه حرارت در فصل گرما و وجود چشمه سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع از شاخصه های مهم جنگل ابر است. این منطقه امروزه یکی از مهم ترین گردشگاههای زیبای سمنان و حتی کشور ایران منصوب می شود.

جنگل ابر شاهرود

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از سایت گردشگری ایران، تاریخ انتشار: -، کد مطلب: -:www. gardeshgariiran.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
چه جالب تا حالا درموردش جایی نخوندم م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین