پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲
گروهی از مردم مالزی در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به مناسبت روز جهانی قدس، اندیشه ماندگار امام خمینی (ه)، ضمن تجمع مقابل سفارت آمریکا در کوالالامپور پایتخت این کشور، سیاست های کاخ سفید مبنی بر حمایت از صهیونیست ها در نقض حقوق بشر علیه فلسطینی ها را مورد انتقاد قرار داده و بر مقاومت تا آزادی قدس شریف تاکید کردند.

شعار سال:

قشرهای مختلف مردم مالزی و گروهی از اتباع خارجی مقیم کوالالامپور پس از برگزاری نماز جمعه از ساختمان 'تابونگ حاجی' سازمان حج این کشور به سمت سفارت آمریکا راهپیمایی کرده و شعارهایی ضد آمریکایی و رژیم اشغالگر قدس سرداده و خواستار حمایت بیشتر از ملت مظلوم فلسطین و تلاش برای آزادی قدس شریف شدند.
مراسم روز جهانی قدس که نشأت گرفته از اندیشه ماندگار بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران است امسال مصادف با 11 تیرماه در شرایطی برگزار می شود که منطقه خاورمیانه کانون فتنه آمریکایی – صهیونیستی شده و امت اسلام با تهدیدات و خطرات نوینی به ویژه در جغرافیای مقاومت با جنگ نیابتی عربستان در یمن و داعش و گروه های تکفیری در عراق و سوریه مواجه است.
مردم مالزی درپی فراخوان شورای مشورتی سازمان های اسلامی مالزی (ماپیم)، انجمن علمای منطقه آسیا، مجمع العلمای مالزی، سازمان دفاع از فلسطین، تشکل های متعدد غیردولتی و حمایت برخی احزاب از جمله حزب 'اعتماد ملی' در این مراسم حضور یافتند.
راهپیمایی روز جهانی قدس در مالزی به گفته 'محمد عزمی عبدالحمید' رئیس شورای مشورتی سازمان های اسلامی این کشور (ماپیم) مورد حمایت برخی از 200 انجمن غیردولتی از جمله برخی سیاستمداران و احزاب اسلام گرا و هنرمندان قرار گرفت.
وی به خبرنگار ایرنا، گفت که پس از این راهپیمایی نامه ای که در آن تعدادی از مسائل و خواسته ها از آمریکا به عنوان حامی رژیم اشغالگر قدس مطرح شده بود تحویل سفارت این کشور در کوالالامپور شد.
عزمی عبدالحمید به همراه 'عبدالغنی شمس الدین' دبیر مجمع العلماء اندونزی و همچنین 'شیخ العطاس' رئیس سازمان دفاع از فلسطین از جمله افرادی بودند که بیانیه معترضان به سیاست های آمریکا در حمایت از رفتارهای غیرانسانی رژیم صهیونیستی را به مقامات آمریکا تحویل دادند.
در این نامه توطئه های آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی، توطئه در دستور کار برای یهودی سازی بیت المقدس مطرح و از 'باراک اوباما' رئیس جمهور آمریکا خواسته شد در مورد عوارض جانبی حمایت خود از رژیم اشغالگر قدس به ویژه برای صلح جهانی بیاندیشد.
جلوگیری از نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر توسط آمریکا در راستای حفاظت از منافع رژیم صهیونیستی از دیگر خواسته های راهپیمایان مالزیایی بود که در روز قدس مقابل سفارت آمریکا در کوالالامپور تجمع کردند.
در همین حال، رئیس شورای مشورتی سازمان های اسلامی مالزی (ماپیم) در گفت وگو با ایرنا از سکوت سازمان همکاری اسلامی و نقش ایفا نکردن این سازمان مدعی پشتیبانی از منافع مسلمانان برای حفاظت از یکی از مهمترین و مقدس ترین مساجد یک میلیارد و 600 میلیون مسلمان انتقاد کرد.
عزمی عبدالحمید همچنین ریاکاری آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی را مورد انتقاد قرار داد و گفت که رئیس جمهور این کشور بیشرمانه از کشتار فلسطینیان توسط این رژیم حمایت می کند و آشکار است که آنچه در فلسطین می گذرد، برخلاف خواسته های شیطان بزرگ نیست.
وی از رهبران مالزی به ویژه 'نجیب تون رزاق' نخست وزیر این کشور خواست نسبت به اعمال نفوذ در کشورهای اسلامی و بسیج این کشورها برای سرکوب استبداد رژیم صهیونیستی تلاش کند.
'محمد سبو' رئیس حزب اعتماد ملی مالزی، 'عبدالغنی شمس الدین' دبیر مجمع العلما مالزی، 'سید شیخ العطاس' رئیس سازمان دفاع از فلسطین، 'عزمی عبدالحمید' رئیس شورای مشورتی سازمان های اسلامی مالزی (ماپیم) و 'هشام الدین رئیس' به نمایندگی از تشکل های غیر دولتی از جمله کسانی بودند که در این راهپیمایی و تجمع مقابل سفارت آمریکا طی سخنانی رفتارهای آمریکا را مورد انتقاد قرار دادند.
رئیس حزب اعتماد ملی مالزی در سخنانی که در جمع شرکت کنندگان ایراد کرد، گفت که ما از مردم مظلوم فلسطین حمایت می کنیم و ظلم آشکار آمریکا، رژیم صهیونیستی و متحدانش علیه مردم فلسطین را به شدت مورد انتقاد قرار می دهیم.
'محمد سبو' در ادامه گفت: ما از همه مردم آزاده جهان می خواهیم مقابل ظلم های رژیم صهیونیستی بپاخیزند و خواستار قطع حمایت آمریکا از جنایات این رژیم شوند.
شرکت کنندگان در مراسم روز قدس در مالزی، در حالی که پرچم های این کشور و فلسطین را در دست داشتند، پرچم رژیم اشغالگر قدس را در زیر پا لگدمال می کردند و شعارهای 'زنده باد فلسطین'، مرگ بر آمریکا، زنده با اسلام و مرگ بر اسراییل سر دادند .
معترضان همچنین پلاکاردهایی با خود حمل می کردند که عکس 'دونالد ترامپ' و 'هیلاری کلینتون' نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا و شعار مرگ بر اسرائیل بر آن چاپ شده بود.
در آیین روز قدس مالزی گروه های مختلف نژادی مالزی و اتباع کشورهای اسلامی مقیم این کشور جنوب شرق آسیا از جمله اتباع کشورهای عربی، میانمار، پاکستان، بنگلادش و ... حضور داشتند.
امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران 16 مرداد ماه سال 1358 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین روز جهانی قدس نامیدند و هر سال در این روز تجمعات گسترده ای در سراسر جهان برگزار می شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ايرنا، تاریخ انتشار11تیر 1395 ، کد مطلب:82132687: www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین