پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۴۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
استاندار سمنان با بیان اینکه تأمین آب موردنیاز استان سمنان با اجرای طرح انتقال آب خزر محقق می‌شود گفت: اجرای طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی نزدیک است.

شعارسال: استاندار سمنان با بیان اینکه تأمین آب موردنیاز استان سمنان با اجرای طرح انتقال آب خزر محقق می‌شود گفت: اجرای طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی نزدیک است.

 علیرضا آشناگر در دیدار با نماینده مردم گرمسار و آرادان، مشکل کم‌آبی استان سمنان را از چالش‌های جدی این منطقه عنوان کرد و اظهار داشت: با اجرای طرح انتقال آب خزر به فلات مرکزی قطعاً بخش عمده‌ای از آب موردنیاز استان تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای این طرح در آینده‌ای نه‌چندان دور گفت: هم‌اکنون عملیاتی شدن این طرح در مرحله مطالعات تأمین منابع مالی است.

استاندار سمنان به مشکلات سد نمرود اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه این سد تأمین‌کننده آب موردنیاز در گرمسار و ایوانکی است؛ بنابراین آبگیری سد نمرود و عدم تکمیل ساختمان آن و همچنین تعیین تکلیف روستای سله بن بعد از آبگیری ازجمله مواردی است که باید برطرف و پیگیری شوند.

آشناگر اجرای پروژه‌های آبی را در گرمسار ازجمله پروژه مهم آب‌رسانی «بی او تی» را در این شهرستان بسیار مهم دانست و گفت: تأمین آب موردنیاز صنعت، کشاورزی و آب شرب مردم این منطقه از ثمرات اجرای این طرح‌ها است.

وی تأمین اعتبار اجرای طرح سد نمرود را ازجمله برنامه‌های در اولویت دولت عنوان کرد و افزود: این مهم از سوی استانداری سمنان با جدیت دنبال می‌شود.

توسعه کشت گلخانه‌ای در دستور کار است

استاندار سمنان بیان داشت: اجرای طرح نصب کنتور هوشمند و توسعه کشت گلخانه‌ای ازجمله برنامه‌های مهم دولت برای مدیریت منابع آبی است.

آشناگر با تأکید بر بهره‌گیری کشاورزان از سامانه نوین آبیاری و اصلاح الگوی کشت کشاورزی گفت: باید کشاورزان و مدیران گرمساری و آرادانی، ایجاد شهرک‌های گلخانه‌ای را در دستور کار خود قرار دهند.

وی با اشاره به برداشت بیش از 77 درصد از منابع آبی زیرزمینی در استان سمنان خاطرنشان کرد: بیشترین برداشت‌ها مربوط به بخش ایوانکی است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 12 خرداد 1398 ، کدخبر:2024054 www.tasnimnews.com،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین