پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۱۶۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
این روزها همزمان با گرمای هوا و تعطیلی مدارس، پارک‌های شهر ایلام شلوغ شده، اما نبود امکانات تفریحی و رفاهی مردم را آزار می دهد.نداشتن امکانات تفریحی و رفاهی و خدماتی از بزرگترین معضلات پارک‌های استان است.و حتی پارک جنگلی چغاسبز که بزرگترین پارک شهر ایلام است، متأسفانه یک شهربازی استاندارد در این پارک برای بازی بچه‌ها وجود ندارد.
شعار سال: این روزها همزمان با گرمای هوا و تعطیلی مدارس، پارک‌های شهر ایلام شلوغ شده، اما نبود امکانات تفریحی و رفاهی مردم را آزار می دهد.
پارک‌های ایلام شلوغ شد/ گلایه مردم از نبود امکانات
مردم ایلام از دیرباز تاکنون علاقه خاصی به طبیعت گردی و گردش داشته‌اند، چه در فصل زمستان که در مناطق گرمسیری استان گردش می‌کنند، چه در فصل بهار که همه جای استان سرسبز می‌شود و طبیعت گردی جزئی از زندگی آنها می‌شود، چه در آغاز گرمای هوا که در شب‌های تابستان بیشتر پارک‌های استان مملو از جمعیت می‌شود.

فصل تابستان همیشه یادآور گرمای هوا و زمان‌های بیکاری و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است، اوقاتی که اغلب خانواده‌ها همیشه به دنبال پرکردن آن به نحو شایسته و احسن برای فرزندان خود هستند که در این بین شب گردی و حضور در پارک‌ها یکی از مهمترین مکان‌ها برای حضور خانواده‌ها است.

هرچند پارک‌های استان از نبود امکانات تفریحی و رفاهی و به خصوص اسباب بازی برای کودکان رنج می‌برند ولی با این حال مردم حضور در پارک‌ها در خانه ماندن ترجیح می‌دهند.

کمبود امکانات در پارک‌های ایلام

یکی از ساکنین شهر ایلام  اظهار داشت: نداشتن امکانات تفریحی و رفاهی و خدماتی از بزرگترین معضلات پارک‌های استان است چرا که وقتی به پارک‌ها و بوستان‌ها مراجعه می‌کنیم کمتر پارکی دیده شده که مجهز به امکانات باشد و این قضیه آزاردهنده است.

سمیه میرزابیگی عنوان کرد: پارک‌های بزرگ شهر ایلام بسیار شلوغ هستند و در کنار این مسئله پارک‌های محله‌ای دارای وسعت کم، نور ضعیف و امکانات ورزشی محدود هستند.

وی با اشاره به اینکه باید امکانات بیشتری در پارک‌های رسمی و بزرگ شهر قرار داده شود، تصریح کرد: حضور در پارک‌ها در شب‌ها به دلیل اینکه در طول روز عمده مردم ایلام به دلیل گرمای هوا در خانه‌ها حضور دارند، برای روحیه مردم تأثیر گذار است.

پارک چغاسبز تنها پارک بزرگ شهر است

یکی دیگر از ساکنین شهر ایلام اظهار داشت: پارک جنگلی چغاسبز بزرگترین پارک شهر ایلام است ولی متأسفانه یک شهربازی استاندارد در این پارک برای بازی بچه‌ها وجود ندارد.

علی آقایی افزود: پارک چغاسبز دارای فضاهای زیبا و دلنشینی است و بیشتر از سایر پارک‌ها شلوغ است ولی بازهم از امکانات بازی و تفریحی برای کودکان خبری نیست.
پارک‌های ایلام شلوغ شد/ گلایه مردم از نبود امکانات
وی با اشاره به اینکه استقبال مردم از پارک‌های سطح شهر در فصل تابستان، باید مسئولان به فکر امکانات بیشتر برای پارک‌ها باشند، تصریح کرد: پارک‌های شهر ایلام از نظر زیباسازی، مبلمان و حتی چمن کاری و آسفالت کف پارک نیازمند توجه هستند.

آقایی عنوان کرد: متأسفانه کودکان ایلامی از امکانات مورد نیاز برای سرگرمی و بازی در پارک‌ها محروم هستند و تنها چند پارک شهرستان مجهز به چند تاب و سرسره است که آنها هم آنقدر شلوغ هستند که بیشتر خانواده‌ها از آوردن فرزندان خود به آنجا منصرف می‌شوند.

توجه ویژه شهرداری به زیباسازی و توسعه امکانات در پارک‌های شهر

شهردار ایلام نیز با اشاره به اینکه شهرداری ایلام نگاه ویژه ای به بحث فضای سبز و ایجاد پارک‌ها در محلات مختلف دارد، افزود: نگاه موضوع محوری و هویت بخشی به پارک‌ها و فضاهای سبز شهری یکی از مواردی است که زمینه ساز تنوع، جذابیت و سرزندگی مردم در پارک‌های سطح شهر و بام ایلام شده است.

طالب صادقیان افزود: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در چند ماهه گذشته خدمات گسترده‌ای در سطح شهر داشته است.

وی بیان داشت: در این چند ماه کاشت بیش از ده هزار جعبه گل فصلی، ۱۶ هزار نهال در روز درختکاری، نصب بیش از ۱۰ المان شهری، احیا و بازسازی پارک‌های محله، تسطیح، آماده سازی و جدول گذاری بیش از ۷ هزار متر مربع زمین در بلوار خلیج فارس جهت کاشت چمن انجام شده است.

صادقیان با اشاره به اینکه ۱۵ بوستان بزرگ و ۸۰ بوستان محله‌ای در شهر ایلام وجود دارد، عنوان کرد: بالای ۶۰ درصد پارک‌های استان دارای ست‌های ورزشی هستند و در آینده‌ای نزدیک با ایجاد ۳۷ پارک محله‌ای و پارک‌های خطی، سرانه فضای سبز شهر ایلام از یک متر به دو متر خواهد رسید.

احداث پارک فصلی پژوهش، پارک فصلی در میدان میلاد، پارک بانوان و… از طرح‌های آینده شهرداری ایلام برای توسعه پارک‌های و فضای سبز در مرکز استان است

وی بیان داشت: توسعه فضاهای سبز و پارک‌های محله‌ای و تجهیز آنها به امکانات بازی، ست‌های ورزشی، امکانات تفریحی و خدماتی در ایجاد روحیه نشاط و سلامتی روح و جسم ساکنین تأثیر مثبت می‌گذارد و از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

صادقیان با اشاره به به تلاش‌های صورت گرفته برای ایجاد شهربازی در پارک‌های ایلام، اظهار داشت: شورای اسلامی شهر و شهرداری ایلام با سرمایه گذار بخش خصوصی برای ساخت شهربازی جلسه برگزار کرده است.

وی عنوان کرد: اعضای شورا و شهرداری ایلام با اتفاق نظر با کلیات ساخت شهربازی سرپوشیده برای رده‌های سنی مختلف در مجموعه چغاسبز موافقت کرده‌اند.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده پس از ارائه جزئیات طرح توسط سرمایه گذار در این خصوص تصمیم گیری نهایی به عمل آید.

بدون شک شهر ایلام برای پیشرفت و توسعه نیازمند توسعه زیرساخت‌های شهری از جمله امکانات تفریحی و رفاهی در پاک ها است، علاقه مردم ایلام به حضور در پارک‌ها طی سال‌های اخیر بسیار بالا رفته و قطعاً در روحیه مردم تأثیر گذار خواهد بود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  مهر،تاریخ انتشار:13خرداد 1398،کدخبر:4632304،www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین