پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۲۴۴
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس در اخطاری خواستار ورود وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به موضوع پیامک‌های گسترده برخی خبرنگاران و روزنامه نگاران شد و گفت که اگر لازم به تذکر باشد باید از منشاء خود انجام شود.

شعارسال: مصطفی کواکبیان در جلسه علنی امروز یکشنبه با استناد به اصول 22 و 24 قانون اساسی گفت: طبق اصل 22 قانون اساسی حیثیت، جان، مال و حقوق و شغل اشخاص از تعرض مصون است و طبق اصل 24 قانون اساسی نشریات و مطبوعات در بیان مطالب آزاد هستند مگر آنکه مخل مبانی اسلام و عمومی باشد.

وی ادامه داد: اخیرا پیامکی به صورت گسترده برای خبرنگاران و روزنامه نگاران ارسال شده که ما از وزارت ارتباطات، پلیس فتا، نیروی انتظامی و وزارت فرهنگ موضوع را جویا شدیم که در پاسخ گفتند کار ما نیست.

وی گفت:‌ درخواست ما از وزارت ارتباطات این است که منشاء این پیامک را پیدا کند چون در این پیامک خبرنگاران و روزنامه نگاران تهدید شدند که مثلا نباید با خبرگزارهای خارجی مصاحبه داشته باشند حال اینکه اگر لازم به تذکر هم باشند باید از مبادی خود صورت گیرد.

وی هم‌چنین در اخطاری دیگر با استناد به اصل 54 قانون سااسی گفت: طبق این اصل دیوان محاسبات مستقیم زیر نظر مجلس کار می‌کند سوال این است که دیوان محاسبات در مورد حقوق های غیر متعارف مدیران بانکی چه عملکردی داشته و چه کاری کرده است. هم‌چنین وزیر اقتصاد که رئیس مجمع بوده اند آیا از این موارد اطلاع داشته یا خیر؟

علی مطهری رئیس جلسه در پاسخ به اخطار کواکبیان در مورد ارسال پیامک به برخی روزنامه نگاران گفت: اگر وزارت اطلاعات هم می‌گوید این پیامک ها کار ما نیست اما مسئولیت دارد که منشاء پیامک ها را معرفی کند هم‌چنین این مسئولیت بر دوش پلیس فتا است.

نائب رئیس مجلس هم‌چنین گفت که وزارت ارتباطات می‌تواند در این موضوع کمک کرده و توضیحات لازم را بدهد.

با اندکی اضافات و تلخیص بر گرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار: 13 تیر 1395، کد خبر: 95040107265، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین