پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۴۴۹۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۵۰۰۰ هکتار از جنگل‌های استان در شرایط بحرانی قرار دارند، گفت: بخشی از مناطق استان از جمله قصرشیرین و سومار به سمت بیابانی شدن پیش می‌رود.

شعارسال:عبدالعلی جلیلیان در کرمانشاهاظهار داشت: بیابان با وجود کارکردها و ارزش‌های زیست محیطی خاص خود برای ما یک تهدید محسوب می‌شود و هدف این است که با اقدامات خود در جهت حفظ و حمایت از جنگل‌ها مانع از توسعه بیابان در استان و کشور شویم.

وی با بیان اینکه جنگل‌های زاگرس با 6 میلیون هکتار وسعت 40 درصد نیاز آب کشور را تأمین می‌کند عنوان کرد: برای نفوذ یک لیتر آب در خاک جنگلی حدود هفت دقیقه و در خارج از محدوده جنگل چهار ساعت و 30 دقیقه آن در صورت فراهم بودن شرایط و تبدیل نشدن به رواناب زمان نیاز دارد.

جلیلیان با اشاره به اینکه هر هکتار جنگل سالانه 2.5 تن اکسیژن تولید و نیاز 10 نفر را در یکسال تأمین می‌کند گفت: براساس سیاست‌های کلان کشور بخشی از وظیفه حفظ جنگل‌ها بر عهده دستگاه‌های اجرایی است و مردم نیز بیش از دستگاه‌ها در این زمینه احساس مسئولیت کنند.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با بیان اینکه برای نگهداری جنگل‌ها مشارکت مردم در اولویت قرار دارد افزود: مشارکت مردم در تثبیت وضع موجود و بهبود و احیای شرایط رویشگاه‌ها کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مناطقی از قصرشیرین و سومار از نظر شاخص‌های زیستی و اکولوژیک به سمتی بیابانی شدن پیش می‌رود عنوان کرد: استان کرمانشاه 527 هزار هکتار جنگل طبیعی با گونه غالب بلوط دارد و تمام اقدامات در راستای حفاظت، احیا و توسعه این جنگل‌ها است.


جلیلیان با بیان اینکه در 10 سال گذشته بیش از 15 هزار هکتار جنگل‌کاری مفید انجام شده است که در آینده نمایان می‌شود گفت: در زمینه جنگل‌کاری حاشیه راه‌های استان از نظر بهبود منظر، حفظ حریم‌ و ایمنی راه‌ها 527 هکتار در طول 327 کیلومتر جنگل‌کاری حاشیه راه انجام شده است و استان کرمانشاه در این زمینه در کشور رتبه نخست را دارد.

وی با اشاره به اینکه 6500 هکتار جنگل‌کاری اقتصادی مشارکتی در استان انجام شده است بیان کرد: امسال با حساسیت ایجاد شده در کشور بعد از وقوع سیل و به منظور حفاظت از جنگل‌ها طرح ملی مدیریت بوم‌سازگان جنگل‌های طبیعی کشور در منطقه زاگرس تدوین و در کارگروه ملی مصوب شده است.

رئیس اداره جنگلداری و جنگل‌کاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزود: در صورت نهایی شدن این طرح، اعتبارات مناسبی از صندوق توسعه ملی برای حفاظت از جنگلهای کشور و بهبود شرایط و کمی و کیفی تخصیص داده می‌شود.

جلیلیان عنوان کرد: در زمینه صیانت از جنگل‌ها در 5000 هکتار از جنگل‌های استان که در شرایط بحرانی قرار دارند و به سمت جنگل‌های مخروبه پیش می‌رفتند طرح‌های مختلفی اجرا شده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار27 خرداد 98، کدخبر: 2034225،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۴
0
0
جنگل های ما داره همینطور نابود میشه همینطور آتش سوزی محیط زیست بد تخریب بریدن درخت ها نرسیدن به جنگل ها و هزاران مورد دیگه که باعث نابود شدن پوشش گیاهی میشن باید فکر اساسی کرد چرا وزیر محترم کشاورزی به فکر نیستن اخه چرا محیط زیست اولویت هزارم شده تو کشور ما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین