پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۵۷۹۸
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
تشکل عدالتخواه قسط شاهرود در نامه‌ای به دادستان سمنان اعلام کرد: در پی احقاق حقوق کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی با جدّیت و قاطعیت تمام به این مسئله مهم ورود کنید.

شعارسال: تشکل عدالتخواه قسط شاهرود در نامه‌ای به دادستان سمنان اعلام کرد: در پی احقاق حقوق کارگران معدن ذغال سنگ البرز شرقی با جدّیت و قاطعیت تمام به این مسئله مهم ورود کنید.

تشکل عدالتخواه قسط شاهرود در نامه‌ای به دادستان استان سمنان در رابطه با فوت کارگران معادن ذغال سنگ البرز شرقی نوشت: بنا بر پیگیری صورت گرفته از کارگران معادن ذغال سنگ البرز شرقی تکرار اینگونه حوادث در این واحد معدنی در نتیجه کاهش نظارت بازرسین اداره کار و بخش ایمنی معدن صورت گرفته است.

متن نامه تشکل عدالتخواه قسط شاهرود خطاب به دادستان سمنان به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای شریف ابراهیمی

دادستان محترم استان سمنان

سلام علیکم

همانطور که ان‌شاءالله مستحضرید با توجه به واگذاری شرکت معادن ذغال سنگ البرز شرقی شاهرود به بخش خصوصی، خبر‌ها حاکی از عدم ایمنی و نبود تدابیر لازم جهت حفظ سلامت کارگران معادن است؛ به گونه‌ای که در هفته گذشته در دو حادثه جداگانه منجر به جان باختن ۳ نفر از کارگران معدن ذغال سنگ طزره درتاریخ ۲۳ و ۲۶ خرداد ماه سال جاری شده است و به علاوه دو کارگر پیمانکاری این واحد معدنی دچار مصدومیت شده‌اند.

بنا بر پیگیری صورت گرفته از کارگران معادن ذغال سنگ البرز شرقی تکرار اینگونه حوادث در این واحد معدنی در نتیجه کاهش نظارت بازرسین اداره کار و بخش ایمنی معدن صورت گرفته است.

مسئول ایمنی هر معدن که نظارت بر ایمنی عملیات معدن را به عهده دارد توسط مسئول یا سرپرست معدن به این سمت منصوب می‌شود. طبق ماده ۶۵ آئین نامه اجرائی قانون معادن، ضوابط و حدود صلاحیت مسئول ایمنی از طریق وزارت کار و امور اجتماعی با هماهنگی وزارت صنایع و معادن تعیین می‌شود.

طبق این آیین نامه مسئولیت سلامت و جان کارگران نه تنها بر عهده شرکت معادن البرز شرقی بلکه برعهده وزارت کار و وزارت صنایع و معادن نیز بوده و هست و نیازمند پیگیری در اسرع وقت به عنوان مدعی العموم می‌باشد.

با توجه به اینکه سابقا نیز شاهد سوء مدیریت و عدم نظارت بر شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی و شرکت‌های خصوصی بوده ایم، تشکل عدالتخواه قسط شاهرود از جناب‌عالی به عنوان مدعی العموم انتظار دارد تحت عنوان وظیفه، در پی احقاق حقوق کارگران مظلوم این معدن با جدّیت و قاطعیت تمام به این مسئله مهم ورود کرده و در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به مسئله فوق دستورات لازم را صادر فرمایید.


شعار سال، بااندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: 2تیر 1398،کدخبر:772816 www.snn.ir،

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین