پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۱۷۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۶
فرماندار دهلران گفت: با توجه به گرمای بالای 50 درجه در شهرستان دهلران وسایل سرمایشی در اماکن عمومی جوابگوی این حجم گرما نیستند.

شعارسال: مجید عسکری اظهار داشت: با توجه به گرمای شهرستان دهلران متاسفانه وسایل سرمایشی در اماکن عمومی این شهرستان از جمله مراکز درمانی،سالن های ورزشی ،مساجد و... جوابگو نیست.

وی با اشاره به گرمای بالای 50 درجه در شهرستان دهلران افزود: با توجه به این گرما یک سالن ورزشی با ابعاد وسیع مطمئن خنک نمی شود و باید وسایل و تجهیزات هواساز داشته باشد.

مشکل آبرسانی به دلیل فرسودگی لوله‌ها

فرماندار دهلران با بیان اینکه ما هیچ روستایی در بخش مرکزی شهرستان فاقد آب آشامیدنی نداریم گفت: ولی در زمینه آبرسانی به این روستاها مشکل داریم و بخشی از این مشکلات به فرسودگی شبکه‌های آبرسانی و همچنین شکستگی لوله‌ها باز می‌گردد چرا که آخرین نوسازی این لوله ها برای دوران جنگ تحمیلی است.

عسکری به مصرف 3 برابر بیش از حد استاندارد آب شرب در روستاهای مرکزی اشاره کرد و افزود: در این روستاها مصرف آب شرب بسیار زیاد بوده و حتی برای مصارف احشام نیز استفاده می شود و مصرف آب احشام نیز موکول به شبکه آب و فاضلاب روستایی شده که این اقدام غیر قانونی است آن هم با توجه به بارندگی‌های امسال و فراوانی آب رودخانه‌ها و شبکه های زهکشی که برای مصرف احشام مشکلی ندارند.

وی ادامه داد: 14 روستا در بخش مرکزی شهرستان دهلران با 6 هزار نفر جمعیت وجود دارند که هیچ کدام فاقد آب شرب نیستند ولی اکثر این روستاها به دلیل استفاده از آب شرب برای مصارف احشام هر کدام 2 الی 3 برابر حد استاندارد مصرف آب شرب دارند.

عسکری در ادامه به پراکندگی روستاهای بخش مرکزی دهلران اشاره کرد و گفت: هم اکنون یک پروژه مجتمع آبرسانی روستایی در دست اقدام برای آبرسانی است که فاصله بین این روستاها به دلیل پراکندگی از چاه‌های آبرسانی 30 کیلومتر است که 2 فاز این پروژه تاکنون اجرا شده و امسال فاز سوم آن قرار است اجرا شود و تاکنون 8 میلیارد تومان برای آبرسانی روستایی هزینه شده است و با بهره برداری از فاز سوم این پروژه تا پایان تابستان امسال عمده مشکلات روستاهای بخش مرکزی برطرف خواهد شد.

نیاز به تجهیزات بیشتر برای اطفای حریق

وی در بخش دیگری از سخنان خود به کمبود تجهیزات در ستاد بحران شهرستان دهلران اشاره کرد و افزود: این شهرستان حدودا 6 هزار و400 کیلومتر مربع وسعت دارد و یک سوم وسعت استان را این شهرستان در بر می گیرد و 220 کیلومتر نوار مرزی مشترک با کشور عراق داریم که وسعت بیشتر آن را عرصه های جنگلی در بر گرفته است که متاسفانه در بسیاری از موارد عوامل انسانی باعث آتش‌سوزی در این جنگل‌ها می شود و با توجه به گرمایی که در منطقه وجود دارد حجم کار در زمینه اطفاء این آتش سوزی‌ها را دشوار می کند از این رو به دمنده‌های اطفاء حریق و فلش بک و خودروهای آتش نشانی نیازمندیم.

وی در ادامه به بقایای مین‌های دوران جنگ تحمیلی توسط کشور عراق در مرز دهلران اشاره کرد و افزود: نوار مرزی مشترک این شهرستان در دوران جنگ تحمیلی به مواد منفجره و مین آلوده شد و زمانی که این مرز از حالت امنیتی خارج شد کم کم این منطقه از تهدید به فرصت تبدیل شده و هم اکنون اکیپ های مین زدایی در منطقه مشغول تفحص هستند و بخش‌های بسیار زیادی را پاکسازی و به اراضی کشاورزی تبدیل شده‌اند.

به گفته این مسئول در برخی موارد نیز بر اثر بارندگی‌های سیل‌آسا و شسته‌شدن خاک ، مین‌ها باعث انفجار شده و اکیپ های تفحص به دلیل صنعتی شدن منطقه مجبورند در عمق بیشتری تفحص کنند، به طوری که این جست وجوها تا عمق 6 متر افزایش یافته است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 9تیر1398 ، کدخبر: 779353: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین