پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۰
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷
یکی از ارکان اصلی هر جامعه ای رسانه های فعال در آن جامعه هستند که با اطلاع رسانی اخبار و مسائل مختلف نسبت به آگاه سازی مردم نقش بزرگی ایفا میکنند

شعارسال : از سالیان دور رسانه ها با روزنامه های کاغذی برای مردم شناخته می شدند و به مرور با رادیو و تلویزیون هم در کنار روزنامه های کاغذی به عنوان رسانه های اطلاع رسانی فعالیت کردند ولی در یکی دو دهه اخیر و خصوصا در چند سال گذشته رسانه های مجازی به دلیل آنلاین بودن و سرعت عمل بالا در اطلاع رسانی جایگاه ویژه ای در بین مردم پیدا کرده اند.

بخصوص از زمانی که تلفن های همراه و شبکه های مجازی در بین مردم محبوبیت بیشتری یافت این رسانه های مجازی می باشندکه همیشه از طریق تلفن های همراه، تبلت ها و لپ تاب ها در دسترس کاربران هستند. در دهکده جهانی و همزمان با فعالیت رسانه های بی شمار در دنیا، رقابت بر سر جذب کاربران به یکی از ارکان اصلی رسانه های مجازی تبدیل شد که در این بین سرعت عمل، صحت اطلاعات و افزایش راه های دسترسی به اخبار از اولویت بیشتری برخوردار بودند.

گروه فناوری اطلاعات تبریزمن برای بررسی وضعیت رسانه های مجازی استان آذربایجانشرقی در اقدامی سعی نمود تا ده وب سایت برتر خبری آذربایجان را مورد آنالیز فنی قرار داده و به کاربران معرفی کند. در ابتدا باید مخاطبان محترم از این نکته آگاهی داشته باشند که این بررسی بر اساس پارامتر های فنی و با استفاده از سایت ها و منابع معتبر جهانی آنالیز وب انجام گرفته ولی برخی موضوعات همانند تعداد بازدید کننده یا تعداد بازدید صفحه اعلام شده به صورت حدودی بوده و مقدار دقیق آن را در صورت نیاز باید خود این سایت های خبری با نمایش آمارگیر تحت وب خود به نمایش گذارند.


همچنین مبنای رتبه بندی اصلی سایت ها رتبه پایگاه های خبری در سایت معتبر الکسا میباشد که در تمام دنیا به عنوان یکی از منابع اصلی رتبه بندی سایت ها شناخته می شود. گفتنیست سایت الکسا متعلق به گروه وب سایت های آمازون بوده و با آدرس www.alexa.com در دسترس کاربران می باشد.

در ادامه به بررسی و معرفی ده سایت برتر خبری (پایگاه های خبری تحلیلی) استان آذربایجانشرقی میپردازیم.

1.پایگاه خبری تحلیلی آناج ( www.anaj.ir )

این پایگاه خبری که در حوزه های سیاسی، مذهبی، اجتماعی، ورزشی، هنری و فعالیت می نمایند این روزها براساس آنچه که الکسا نشان می دهد به عنوان برترین و پربازدیدترین سایت استان لقب گرفته است. این رسانه با پوشش اخبار ملی به صورت رصد (کپی از سایر رسانه ها) یکی از فعال ترین رسانه های بومی یه حساب می آید.

آناج که به معنی مجرب و باتجربه است، ابتدا به عنوان پایگاه اطلاع رسانی شروع بکار کرد که این روزها با دریافت مجوز از وزارت ارشاد به عنوان پایگاه خبری تحلیلی فعالیت خود را ادامه می دهد. آناج پس از سه سال فعالیت با سیستم مدیریت محتوای بومی با رونمایی از قالب جدید و سیستم مدیریت محتوایش طی مراسمی خود را از لحاظ ظاهری به خبرگزاری های ملی نزدیک تر کرد.


2.پایگاه خبری تحلیلی تبریزمن ( www.tabrizeman.ir )

این پایگاه که از ایام نوروز ۹۴ بصورت آزمایشی شروع بکار کرده با هدف پوشش اخبار تبریز و آذربایجان در حوزه های شهری، سلامت، ورزشی و فناوری اطلاعات فعالیت می کند. تبریزمن که این روزها در حال دریافت مجوز و پایان دوران فعالیت آزمایشی می باشد با وجود حدود ۶ ماه فعالیت یکی از پربازدیدترین رسانه های فعلی استان می باشد.

تبریزمن با داشتن رکورد ۷۰۰ کاربر آنلاین و بیش از ۳۲ هزار بازدید صفحه در کنار ۱۶ هزار نفر کاربر روزانه توانسته در همان دوران فعالیت آزمایشی، خود را در کنار برزگان این رشته در آذربایجان جای دهد.



تبریزمن در تلاش است تا همزمان با تبدیل فعالیت خود از دوران آزمایشی به دوران رسمی و با رونمایی از سامانه مدیریت محتوای جدید خود گامی دیگر در افزایش رضایت مندی کاربران بردارد.

گفتنیست پایگاه خبری تحلیلی تبریزمن با آدرس های زیر در دسترس کاربران می باشد:

http://www.tabrizeman.ir

http://www.tabrizeman.com

http://www.tabrizeman.net


3.سایت اطلاع رسانی باشگاه تراکتورسازی (www.tractor-club.com)

وب سایت رسمی باشگاه تراکتورسازی که از زمان لیگ برتری شدن این تیم شروع به فعالیت کرده با توجه به ذائقه ورزشی کاربران اینترنتی در شمالغرب کشور یکی از رسانه های اطلاع رسانی پربازدید منطقه می باشد که به پوشش اخبار و تصاویر بازیها و تمرینات تیم تراکتورسازی می پردازد.

این سایت قبلا بخاطر قالب و سیستم مدیریت محتوای ضعیفش محبوبیت چندانی در میان هواداران این تیم و کاربران اینترنتی نداشت ولی در یکی دو ماه اخیر با تغییر قالب و افزودن امکانات جدید توانسته تا حدودی رضایت کاربران را جلب کند و بتواند جایگاه سوم را در بین وب سایت های آذربایجان به خود اختصاص دهد.سایت رسمی باشگاه تراکتورسازی با وجود اختلافی چشم گیر نسبت به دو سایت برتر آذربایجان بازهم توانسته با بازدید روزانه ای در حدود ۷ هزار نفر بالاتر از اکثر پایگاه های خبری تحلیلی شمالغرب کشور قرار گیرد.


4.سایت خبری ائل پرس (www.elpress.ir)

ائل که با فعالیتی نزدیک به یک سال توانسته خود را در جمع رسانه های پربازدید استان قرار دهد بیشتر در زمینه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی فعالیت میکند و همچون آناج یکی از سایت های تندرو سیاسی در استان می باشد که با رویکردی مشخص و نزدیک به اصولگرا ها در حال فعالیت است.

ائل پرس که برعکس نوع محتوایش با رنگ زمینه ی بنفش فعالیت می کند به نوشته خود با رویکرد انعکاس رویدادها و موضوعات شمال غرب کشور، ملی و بین المللی و با اولویت پوشش فعالیت های مردمی، توجه به انتظارات و نیازهای اقشار مختلف مردم و جامعه مخاطب؛ فعالیت رسمی خود را از روز ۲۳ خرداد ماه آغاز کرده است.


5.پایگاه خبری تحلیلی زیتون (www.zeytunnews.com)

این پایگاه خبری هم با وجود فعالیت کمتر از دو سال خود توانسته نسبت به رقبای قدیمی تر آمار بازدید بهتری داشته باشد. البته زیتون بیشتر از سایت اطلاع رسانی یک رسانه تحلیلگر است که با توجه به داشتن مدیریت مشترک با یکی دیگر از رسانه های اصولگرای استان بیشتر سعی در تحلیل اخبار در حوزه های سیاسی و ورزشی با توجه به رویکرد خاص سیاسی خود دارد.

زیتون که قالبی شبیه آناج و تبریزبیدار و برخی سایتهای سیاسی استان دارد این روزها همانند برخی هم کیشان خود تمرکز خاصی روی مسائل سیاسی نزدیک به برخی جریان های خاص همزمان با انتخابات را دارد.

زیتون جزو معدود رسانه های استان می باشد که با وجود قرار گرفتن در لیست ده رسانه پربازدید، هنوز نتوانسته نسبت به گردآوری خبرنگار برای پوشش حضوری رویدادها اقدامی انجام دهد و بیشتر با رصد اخبار سایر رسانه ها بدنبال خوراک خبری میگردد.

یکی از ایرادات فنی زیتون نداشتن رتبه در گوگل می باشد که باعث میشود ورودی خوبی از موتورهای جستجویی همانند گوگل و یاهو نداشته باشد.


6.پایگاه خبری تحلیلی نصرنیوز (www.nasrnews.ir)

نصرنیوز که یکی از قدیمی ترین و اولین رسانه های بومی استان در حوزه خبر می باشد برعکس یکی دو سال قبل که از آمار بازدید بسیار بالایی برخوردار بود این روزها بنا بدلایلی نامعلوم با کاهش اخبار تولیدی از صدر رسانه های پربازدید دور شده و به عنوان ششمین رسانه برتر استان در حال فعالیت می باشد.

شاید دانستن این نکته خالی از لطف نباشد که نصرنیوز یکی از اولین رسانه های شمالغرب بوده که توانسته مجوز پایگاه خبری تحلیلی را از وزارت ارشاد دریافت کند.

نصر در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، هنری و ورزشی فعالیت میکند و این روزها بیشتر با استفاده از اخبار رصد به کار خود ادامه می دهد اما با این حال هنوز هم یکی از با کیفیت ترین رسانه های شمالغرب در حوزه نگارش اخبار می باشد که توانسته چندین و چند تندیس از جشنواره های مختلف از جشنواره های مختلف دریافت نموده و به جرات میتوان گفت که یکی از آبروهای استان در حوزه ی رسانه های مجازی می باشد.


7.پایگاه خبری تحلیلی تبریزبیدار (www.tabrizebidar.ir)

تبریزبیدار که نزدیک به سه سال از عمر فعالیتش می گذرد همیشه به عنوان یکی از رسانه های پرفراز و نشیب استان شناخته شده و هیچ وقت نتوانسته بصورت متمادی به فعالیت خوبش ادامه دهد، بعضی اوقات تا سرحد تعطیلی و بی خبری هم پیش رفته ولی بعد از مدتی دوباره شروع بکار کرده است.

این رسانه که همچون آناج و زیتون با رویکرد خاص سیاسی در استان فعالیت می نماید در روزهای نزدیک به انتخابات با کاهش اخبار حوزه های مختلف بیشتر در حوزه ی سیاسی فعالیت می نماید و سعی کرده با تندروری در حوزه سیاسی خود را یک سایت اصولگرای خاص نشان دهد.

سیستم مدیریت محتوا و قالب نزدیک به آناج و زیتون از تولیدکننده ای مشترک باعث شده تا بعضا احساس شود این رسانه ها با سیاست گذاری مشترکی در استان اداره می شوند. تعداد بازدید کننده روزانه و تعداد بازدید صفحه این رسانه در تصویر زیر مشخص می باشد.


8.پایگاه خبری تحلیلی هم نوا (www.hamnava.ir)

این رسانه نیز همچون بیشتر رسانه های انتخاب شده دز این لیست جزو جدید التاسیس های استان می باشد که با سابقه ای کمتر از دو سال توانسته خود را در کنار رسانه های معتبر استان قرار دهد.

هم نوا که در شروع کار استارتی چشم گیر داشت و با فعالیت های خوب خود در حوزه اطلاع رسانی و انتشار اخبار امیدهای زیادی برای خود بوجود آورده بود این روزها بنا به دلایل نامعلومی از صدر رسانه های برتر دور شده و با فعالیتی عادی و با تعداد بازدید کننده روزانه ای در حدود دو هزار نفر نتوانسته انتظارها را برآورده کند. بخصوص که بنظر می رسد این رسانه در بخش های مدیریتی خود نیز هر از گاهی با تغییراتی همراه بوده که همیشه مانع از ادامه دار بودن روند رو به رشد آن شده است.

هم نوا که با شعار "هم صدا با ملت” فعالیت خود را شروع کرده بود این روزها با رصد اخبار و تحلیل سوژه های خبری سعی میکند حیات خود را ادامه دهد.


9.پایگاه خبری تحلیلی آذرقلم (www.azargalam.ir )

آذرقلم که در کنار یکی از نشریات چاپی استان با صاحب امتیازی یکی از فعالان جوان خبری استان فعالیت میکند برعکس کلاس کاری خاص و جالبی که در تولیداتش نشان داده هنوز نتوانسته از لحاظ به روز بودن و انتشار تعداد خبر به رقیبان تازه کار خود برسد ولی این رسانه از همان روز اول نشان داده که حرمت خاصی برای قلم قائل بوده و میخواهد در جهت حفظ شان رسانه های استان قدم های خوبی بردارد.

آذرقلم که در ابتدای فعالیتش از قالب ساده ای استفاده می نمود بعد از چند ماه با تغییر قالب نشان داد که از اصول حرفه ای رسانه گری آگاه است.


10.پایگاه خبری تحلیلی آسانیوز (www.asanews.ir)

آسا که با بازدید روزانه ای در حدود هزار نفر به نوعی جزو سایتهای کم بازدید استان بشمار می رود توانسته جایگاهی بهتر نسبت به رسانه هایی همچون وقت نیوز و امیدتبریز داشته و بتواند خود را در انتهای لیست ده سایت برتر و پربازدید استان قرار دهد.

گفتنیست آسا با فعالیتی در حدود دو سال نتوانسته خود را در قالب یک سایت پرطرفدار نشان دهد.


برخی توضیحات:

- تمامی رتبه های الکسا مربوط به روز پنجشنبه مورخ ۲۲ مرداد ماه امسال می باشد و امکان آن وجود دارد که در روزهای آینده تغییر کند.

- تمامی تعداد بازدیدها حدودی بوده و براساس تخمین سیستم های انالیز وب سایت ها نوشته شده است.

- رسانه هایی که نسبت به تحلیل ‌آنالیز فنی وب سایت خود اعتراضی داشته باشند میتوانند با ارسال آمار و اطلاعات دقیق با اسناد مربوطه نسبت به انتشار در تبریز من اقدام نمایند.

- پایگاه خبری تحلیلی تبریزمن این حق را برای رسانه های استانی قائل می باشد تا در صورت ارسال جوابیه یا متن اعتراض خود نسبت به انتشار آن در تبریزمن اقدام نماید.

- در این لیست هیچ یک از خبرگزاری های رسمی و ملی مورد بررسی قرار نگرفته اند و فقط پایگاه های خبری تحلیلی استان مدنظر بوده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت پایگاه اطلاع رسانی اعتدال امروز ، تاریخ انتشار سه شنبه 27 مرداد 1394 ، کد مطلب : 2677 : www. etedalrooz.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین