پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۰۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۲
علی استوی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رامین خوزستان گفت: نبود توجیهات زیست‌محیطی و اقتصادی و عدم بیان هدف کلان برای طرح ملی جاده ساحلی اهواز به ملاثانی، دانشجویان دانشگاه رامین خوزستان را بر آن داشته تا پیگیر مطالبات مردمی باشند.
شعار سال:مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رامین خوزستان گفت: نبود توجیهات زیست‌محیطی و اقتصادی و عدم بیان هدف کلان برای طرح ملی جاده ساحلی اهواز به ملاثانی، دانشجویان دانشگاه رامین خوزستان را بر آن داشته تا پیگیر مطالبات مردمی باشند.

علی استوی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رامین خوزستان گفت: پس از گذشت سه هفته از درخواست بسیج دانشجویی آوینی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان در خصوص شفاف‌سازی پروژه ملی جاده ساحلی اهواز به ملاثانی، نامه این تشکل دانشجویی که حاوی درخواست دیدار با فرماندار باوی برای شفاف‌سازی طرح بود بی‌جواب ماند و در همین راستا، نامه بعدی دانشجویان به استانداری و دفاتر نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی خواهد بود.

استوی افزود: در این طرح که براساس مستندات رسیده، قرار است جاده در بستر رودخانه قرار گیرد و تعدادی از زمین‌های کشاورزی باوی (که در بهترین نقاط شهرستان هستند) تخریب شود؛ علیرغم دعوت از شهردار ملاثانی و درخواست برگزاری جلسه دیدار به فرماندار باوی، هنوز شفاف‌سازی‌ای در این مورد صورت نگرفته است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رامین خوزستان اضافه کرد: نبود توجیهات زیست‌محیطی و اقتصادی و عدم بیان هدف کلان برای طرح و وجود راه‌های جایگزین و کم‌هزینه برای اهداف کوچکی که هر مسئول به زعم خودش برای پروژه متصور می‌شود، دانشجویان دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان که حوزه تخصصی تحصیل آن‌ها در زمینه حفظ محیط زیست است را بر آن داشته تا پیگیر مطالبات مردمی باشند.

وی اظهار کرد: بنا به تحقیقاتی که انجمن علمی گروه آب این دانشگاه انجام داده، جلوگیری از فرسایش کارون که به وسیله استاندار به عنوان یکی از اهداف طرح برشمرده شده به علت سرعت کم رود کارون منطقی نبوده و به جز در نقاط محدودی، کارون هیچ فرسایشی به وجود نخواهد آورد.

استوی بیان کرد: علت دیگری که برای این طرح برشمرده شده، پدافند غیرعامل و حل مشکل ترافیک جاده ترانزیتی اهواز - شوشتر است که با احداث یک کمربندی برطرف شده و نیاز به طرحی به این وسعت ندارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین به موجب این طرح تعدادی از زمین‌های کشاورزی باوی که در بهترین نقاط آن هستند از بین رفته و کشاورزان آن برای فرار از بیکاری مجبور به روآوردن به مشاغل خدماتی خواهند بود.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه رامین خوزستان یادآور شد: مشکل دیگری که مردم مطرح کرده‌اند، اصرار شهرداری ملاثانی (در یکی از مقاطع احداث طرح) به تخلیه خانه‌هایشان است که به گفته آن‌ها مبلغ معادلی که برای آن در نظر گرفته شده کافی نیست و علیرغم این‌که قبلا توسط مسئولان ملاثانی گفته شده خانه‌ای به زور تملک نمی‌شود. گزارشات مردمی حاکی از نتایجی خلاف گفته مسئولان است.

وی ابراز کرد: در مجموع خواسته مردم و دانشجویان باوی از مسئولان طرح این است که با شفاف‌سازی طرح و ارائه اسناد و نقشه‌های جانمایی آن به تنویر افکار عمومی پرداخته و نگرانی‌های آن‌ها بابت اصولی نبودن طرح را برطرف کند.

استوی تصریح کرد: در همین راستا بسیج دانشجویی شهیدآوینی دانشگاه خوزستان اقدام به برگزاری جلسه پرسش‌وپاسخی با شهردار، رئیس و نایب رئیس شورای شهر ملاثانی کرده بود که پاسخ‌های آن‌ها دانشجویان را قانع نکرده و نامه آن‌ها به فرماندار برای دیدار جهت شفاف‌سازی نیز بی‌جواب باقی‌ماند.

وی تاکید کرد: قدم بعدی دانشجویان مطالبه گر دانشگاه رامین خوزستان، نامه به استاندار و نمایندگان استان بوده و پیگیری‌ها تا دریافت پاسخ قانع‌کننده و اطمینان از عدم خسارت محیط زیست و مردم باوی ادامه خواهد داشت.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو،تاریخ انتشار:21تیر1398،کدخبر:snn.ir،777201

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین