پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۱۷
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
رئیس آموزش‌وپرورش استثنائی فارس از اجرای طرح سوادآموزی برای افراد معلول زیر ۴۹ سال بازمانده از تحصیل در استان برای اولین بار خبر داد.

شعار سال: رئیس آموزش‌وپرورش استثنائی فارس از اجرای طرح سوادآموزی برای افراد معلول زیر ۴۹ سال بازمانده از تحصیل در استان برای اولین بار خبر داد.

رستم اکبری زادهاظهار کرد: با همکاری نهضت سوادآموزی و آموزش‌وپرورش استثنائی استان، افراد بازمانده از تحصیل زیر ۴۹ سال معلول در استان شناسایی و طرح سوادآموزی برای آن‌ها اجرا می‌شود.

وی گفت: معمولاً در طرح‌های سوادآموزی که به اجرا درمی‌آیند افراد معلول دیده نمی‌شوند و برای اولین بار است که طرحی برای سوادآموزی افراد معلول در استان در نظر گرفته‌شده است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنائی فارس بیان کرد: از مدیران مناطق آموزش‌وپرورش خواسته‌شده که افراد معلول زیر ۴۹ سال بی‌سواد را در مناطق خود شناسایی و معرفی کنند ولی هنوز آماری از تعداد افراد شناسایی‌شده در دست نیست.

اکبری زاده افزود: نهضت سوادآموزی اعلام کرده که می‌تواند تمام افراد شناسایی‌شده را تحت پوشش درآورد.

وی یادآور شد: در قالب این طرح با نظارت نهضت سوادآموزی افراد معلول با معلم استثنائی و با محتوای کتاب‌های استثنائی تحت آموزش قرار می‌گیرند.

*اجرای طرح برای کودکان استثنائی در نقاط دورافتاده از مدارس خاص

رئیس آموزش‌وپرورش استثنائی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در سال تحصیلی جاری طرح جدیدی نیز برای دانش آموزان استثنائی نقاط دورافتاده که امکان دسترسی به مدارس خاص را نداشته‌اند به اجرا درمی‌آید.

اکبری زاده ادامه داد: در قالب این طرح دانش آموزان استثنائی در مدارس عادی حضور پیدا می‌کنند ولی معلم کتاب‌های مخصوص این دانش آموزان را به آن‌ها آموزش می‌دهد.

وی گفت: هدف از انجام این کار جلوگیری از بازماندن این کودکان از تحصیل به علت عدم دسترسی به مدارس استثنائی است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنائی فارس بیان کرد: یکی از برنامه‌های سال جاری کشف استعدادهای ورزشی دانش آموزان استثنائی استان و آماده کردن آن‌ها برای مسابقات کشوری در تابستان سال آینده است، چنانچه در سال‌های گذشته نیز فارس توانست در این مسابقات مقام‌های خوبی را به دست آورد.

اکبری زاده افزود: امیدواریم که بتوانیم بودجه خوبی در این حوزه جذب کنیم تا بتوانیم امکان فعالیت ورزشی این کودکان را زیر نظر مربی‌ها و در سالن‌ها فراهم کنیم.

*رفت‌وآمد یکی از بزرگ‌ترین مشکلات دانش آموزان استثنائی است

وی مسئله رفت‌وآمد دانش آموزان استثنائی به مدارس را یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این قشر دانست و گفت: چون تعداد زیادی از این دانش آموزان از نقاط اطراف به شیراز می‌آیند و اغلب آن‌ها نیز از خانواده‌های کم درآمدی هستند، در زمینه سرویس دچار مشکل می‌شوند و این مسئله امروز برای ما به معضل بزرگی تبدیل‌شده است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنائی فارس اظهار کرد: باوجود کمک‌های سازمان استثنائی و اداره کل آموزش‌وپرورش، مشکل ایاب و ذهاب این دانش آموزان باقی است که می‌طلبد خیران ورود کرده و در این زمینه به ما کمک کنند.

با اضافات و تلخیص برگرفته از وبسايت خبرگزاري مهر، تاریخ انتشار دوشنبه ۴ آبان 1394، كد مطلب: 2949618: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین