پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۰۳۵
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۱
مدیر کل راه آهن قم گفت: نمی‌توان همه ریل‌های متروک و بلااستفاده قم را بدون هیچ طرح کارشناسی و دقیقی جمع آوری کرد.

شعار سال: محسن اعتماد در خصوص تعیین تکلیف برخی از ریل‌های متروک قم گفت: با نگاه کارشناسی و مطالعات فنی، بخشی از خطوط بلااستفاده و متروک خط آهن قم جمع آوری می شود.

مدیر کل راه آهن قم با بیان اینکه نمی توان همه ریل های متروک و بلااستفاده قم را بدون هیچ طرح دقیقی جمع آوری کرد، گفت: با تصویب هیات مدیره راه آهن، خطوط راه آهن در امتداد بلوار امام رضا(ع) که بلااستفاده مانده جمع آوری خواهد شد.

اعتماد درباره جمع آوری خط راه آهن دورشهر نیز گفت: برای جمع آوری خط ریل دورشهر پس از ارائه پیشنهاد، تصمیم گیری در دفتر فنی و با حضور مسئولان گرفته می شود تا با طرحی جامع و دقیق اقدام شود.

وی تصریح کرد: در یک نگاه دقیق و فنی باید ببینیم به جای ریل جمع آوری شده چه طرحی داریم و قرار است چه پروژه ای تعریف کنیم و ایستگاه محمدیه را به چه شکلی مورد استفاده قرار دهیم که امور را تسهیل کند.

مدیر کل راه آهن قم افزود:اینکه تصمیم گرفته شود هر ریل راه آهنی را به خارج از شهر منتقل کرد، کار کارشناسی و فنی نیست و تنها تاسیسات سنگین راه آهن و قطارهای باری به بیرون از شهر منتقل می شوند.

وی با بیان اینکه راه آهن یک سرمایه ارزشمند اقتصادی است خاطرنشان کرد:جمع آوری ریل نیاز به کاری کارشناسی دارد و باید طرحی منطقی در قبال جمع آوری آن ارائه شود.

اعتماد بیان کرد:همچنین ریل های راه آهن برای احیا و بازسازی نیز طرح دارند، راه آهن دارای دفتر فنی با حضور کارشناسانی متخصص است و باید برای احیا و جمع آوری تا صد سال آینده و رفاه مردم و شرایط اقتصادی را نیز در نظر گرفت.

وی اظهار کرد:در حال حاضرخطوط ریلی قم به کاشان و قم به اصفهان مغفول مانده است، در صورتی که سالانه مسافران زیادی از راه جاده ای سفرمی کنند و باید برای این مسیرها نیز راهکاری اندیشید.

مدیر کل راه آهن قم عنوان کرد: در سال رونق تولید قرار داریم و باید به دنبال توسعه‌ای پایدار باشیم، راه آهن دارای شاخصه های مهم اقتصادی و اجتماعی و زیربنایی و زیست محیطی در رشد و توسعه است و باید برای تحقق اهداف اقتصادی برنامه منسجمی داشت.

وی بیان کرد: با توسعه حمل و نقل ریلی می توان از تخریب محیط زیست و تصادفات جاده ای جلوگیری کرد و موجب کاهش مصرف سوخت فسیلی و افزایش ایمنی شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 29 تیر 98، کد مطلب: 98042914774: www.isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین