پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۱۹۳
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰
«کامکی‌اونال» یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «این اولین باری است که از هیدروژل ساخته شده با ذرات پوست تخم‌مرغ برای ترمیم استخوان استفاده می‌شود. این مطالعه بر روی موش‌ها به انجام رسیده است. در قدم‌های بعدی ما درصدد هستیم تا مطالعات خود را به حوزه انسانی نیز وارد کنیم.»

«شعارسال: کامکی‌اونال» یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «این اولین باری است که از هیدروژل ساخته شده با ذرات پوست تخم‌مرغ برای ترمیم استخوان استفاده می‌شود. این مطالعه بر روی موش‌ها به انجام رسیده است. در قدم‌های بعدی ما درصدد هستیم تا مطالعات خود را به حوزه انسانی نیز وارد کنیم

به نقل از مدیکال‌نیوز، انگلیسی‌زبان‌ها اصطلاحی دارند تحت عنوان «راه رفتن بر روی پوست تخم مرغ»؛ یعنی مراقبت بسیار از خود در راستای عدم ارتکاب اشتباه. به لطف محققان دانشگاه لوول در ماساچوست این ضرب‌المثل به نحوی مثبت دارد رنگ و بوی واقعیت به خود می‌گیرد.

پوست تخم مرغ یکی از دورانداختنی‌ترین چیزها در آشپزخانه های سراسر جهان است. اما نه دورانداختنی برای دانشمندان. برای آنها پوست تخم مرغ که از کربنات کلسیم تشکیل شده است، یک ماده حیاتی است که می‌تواند به بهبود سلامت استخوان‌های انسان‌ کمک کند.

ساخت هیدروژل با استفاده از پوست تخم‌مرغ برای ترمیم استخوان

حتی به طور سنتی برخی از مردم پوست تخم مرغ را به صورت پودر درمی‌آورند تا از آن برای مکمل کلسیم استفاده کنند. این کار به ویژه زمانی که پوست تخم مرغ به باکتری «سالمونلا انتریتیدیس» آلوده باشد، می‌تواند به بیماری عفونی سالمونلا مبتلا شود و به همین دلیل اصلا توصیه نمی‌شود.

محققان در دانشگاه لوول در ایالت ماساچوست آمریکا از پوست‌های شکسته‌شده تخم مرغ برای ساخت یک نگهدارنده زیستی استفاده کردند که می‌تواند برای بهبود آسیب‌های وارده به استخوان موثر باشد. نتایج این مطالعه که در مجله معتبر Biomaterial Sciences به چاپ رسیده است، نشان می‌دهد که آنها از پوست تخم مرغ برای ساخت هیدروژل‌ استفاده کرده‌اند.

از آنجایی که پوست تخم مرغ عمدتا از عنصر کلسیم ساخته شده است، به استخوان‌ها این امکان را می‌دهد تا تکوین بهتر به سوی بافت استخوانی، سختی‌ای بیش از حالت معمول داشته باشند.

«کامکی‌اونال» یکی از نویسندگان این مقاله می‌گوید: «این اولین باری است که از هیدروژل ساخته شده با ذرات پوست تخم‌مرغ برای ترمیم استخوان استفاده می‌شود. این مطالعه بر روی موش‌ها به انجام رسیده است. در قدم‌های بعدی ما درصدد هستیم تا مطالعات خود را به حوزه انسانی نیز وارد کنیم


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر،تاریخ انتشار: 30 تیر1398،کدخبر:50650 www.hakimemehr.ir،

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین