پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۳۲
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸
وزیر دارایی جدید بریتانیا گفت: لندن هنوز درباره زمان اجرای ماده ۵۰ پیمان لیسبون و آغاز روند خروج از اتحادیه اروپا تصمیم گیری نکرده است.

شعارسال: فیلیپ هاموند وزیر دارایی جدید بریتانیا روز پنجشنبه در سخنانی تاکید کرد: بریتانیا هنوز درباره زمان اجرای ماده 50 پیمان لیسبون تصمیمی اتخاذ نکرده است.

وی در پاسخ به این سئوال خبرنگار رادیو ال بی سی که "آیا ماده 50 تا پایان امسال امضا خواهد شد" ، تصریح کرد: نه، این تصمیمی است که هنوز گرفته نشده است.

وزیر دارایی بریتانیا افزود: ما اکنون در حال انتخاب افراد اصلی هستیم که در این روند تصمیم گیری نقش خواهند داشت و زمانی که نخست وزیر انتخاب این افراد را نهایی کند، من مطمئن خواهم بود که دور هم خواهیم نشست و درباره راهبرد مذاکراتی بریتانیا برای خروج از اتحادیه اروپا صحبت خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سئوال که بریتانیا چه زمانی روند رسمی خروج از اتحادیه اروپا را آغاز خواهد کرد، گفت: من نمی توانم در شرایط کنونی به این سئوال پاسخ بدهم.

هاموند اظهار داشت: تصمیم مبنی بر خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا به این معناست که بریتانیا بازار متحد اروپایی را ترک خواهد کرد ولی بریتانیا باید برای قرارداد جدیدی به عنوان یک شریک و نه یک عضو با اتحادیه اروپا مذاکره کند.

52 درصد مردم بریتانیا در همه پرسی 3 تیرماه خواستار خروج از اتحادیه اروپا شده اند و تنها 48 درصد از ادامه عضویت در این اتحادیه حمایت کرده اند.

روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رسما زمانی آغاز خواهد شد که نخست وزیر جدید این کشور ماده 50 معاهده لیسبون را امضا کند. پس از امضای این ماده قانونی، روند 2 ساله خروج بریتانیا از اروپا آغاز می شود.

دیوید کامرون روز چهارشنبه از سمت نخست وزیری استعفا داد و اکنون ترزا می زمام قدرت را در دست گرفته است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 24 تیر 1395، کدمطلب: 1129865 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین