پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۵۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۰۹
نماینده مردم تهران در مجلس از ارائه طرحی دو فوریتی به هیئت رئیسه مجلس خبر داد که بر اساس آن تعداد حقوقدانان پیشنهادی برای عضویت در شورای نگهبان باید حداقل دو برابر تعداد مورد نیاز در هر نوبت باشد.

شعارسال: «محمود صادقی» نماینده مجلس روز دوشنبه ۳۱ تیرماه در صفحه توییتر خود نوشت:«طرح دو فوریتی الحاق یک ماده به قانون آیین نامه داخلی مجلس تقدیم هیات رئیسه شد؛ تعداد حقوقدانان پیشنهادی برای عضویت در شورای نگهبان باید حداقل دوبرابر تعداد مورد نیاز در هر نوبت باشد».

این نماینده مجلس افزود: «انصراف فرد معرفی شده جز در موارد ضروری و جایگزینی فرد دیگر حداقل سه روز پیش از رأی‌گیری ممنوع است

مجلس شورای اسلامی روز ۲۵ تیرماه از میان چهار نامزد معرفی شده از سوی قوه قضاییه سه حقوقدان را برای عضویت در شورای نگهبان انتخاب کرد. در رای‌گیری جلسه روز سه‌شنبه، «محمد دهقان» با ۲۲۲ رای، «محمدحسین صادقی مقدم» با ۱۸۰ رای و «هادی طحان نظیف» با ۱۵۶ رای، به عنوان حقوقدان شورای نگهبان انتخاب شدند.

شورای نگهبان ۶ عضو فقیه و ۶ عضو حقوقدان دارد که انتخاب ۶ فقیه بر عهده مقام معظم رهبری است و ۶ نفر حقوقدان با معرفی رئیس قوه قضائیه و رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شوند. دوره عضویت در شورای نگهبان ۶ سال است و اعضای جدید باید تا سالروز تأسیس شورای نگهبان یعنی ۲۶ تیر معرفی و انتخاب شوند. محمد دهقان نماینده مردم طرقبه و شاندیز در دوره‌های هفتم تا نهم مجلس و دارای دکترای تخصصی حقوق است. هادی طحان نظیف معاونت آموزشی دانشکده حقوق دانشگاه امام صادق، دکتری حقوق عمومی از دانشگاه تهران، دبیر داخلی جلسه شورای نگهبان و همچنین مشاور معاون اجرایی و امور انتخابات و عضو مجمع مشورتی حقوقی شورای نگهبان است. محمدحسن صادقی‌مقدم مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در امور سیاسی و حقوقی، معاونت سابق سازمان بازرسی کل کشور و معاونت فرهنگی سازمان برنامه و بودجه بوده و دارای دکتری حقوق خصوصی از دانشگاه تربیت مدرس است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 31تیر1398 ، کدخبر: 83405864: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین