پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۶۴
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲
دبیر اجرایی اولین کنگره نوروانکولوژی ایران عنوان کرد: تغییر سبک زندگی و چاقی از عوامل کاهش سن ابتلا به سکته مغزی در ایران است.

شعارسال: دکتر فرید‌نژاد دادگر، در حاشیه اولین کنگره نوروانکولوژی ایران با بیان اینکه سن بروز سکته مغزی در ایران پایین آمده است، اظهار کرد: این موضوع به این دلیل است که میزان توجه افراد بر حفظ وزن ایده آل کاهش پیدا کرده و بنا به اعلام مسئولان وزارت بهداشت بین 40 تا 50 درصد مردم کشور اضافه وزن دارند.

وی اظهار کرد: سکته مغزی یکی از بیماری‌های شایع در اغلب نقاط جهان است و به طور معمول این بیماری مربوط به افراد حدود 60 سال بوده است اما با توجه به تغییر نحوه زندگی و تغذیه سن ابتلا به آن کاهش یافته است.

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی، عوامل خطرساز این عارضه را شامل فشارخون، رژیم غذایی پرچرب، گرفتگی عروق، کمبود فعالیت‌های جسمی اعلام کرد.

وی افزود: توصیه می‌شود مردم کاهش وزن، تغذیه سالم، ورزش، عدم استعمال دخانیات و کنترل قندخون را جدی بگیرند تا دچار این عارضه نشوند.

متخصص رادیوتراپی و انکولوژی به کمبود تجهزات تشخیصی و درمانی نوروانکولوژی اشاره کرد و گفت: این موضوع سبب شده تا برخی از بیماران برای درمان به خارج از کشور مراجعه کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 23تیر1395، کدخبر: 122536: www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین