پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۱
استاندار سمنان نظارت‌ها را در راستای حفظ سلامت اداری استان مطلوب خواند و گفت: عدم اعتماد به نفس و ریسک‌پذیری در برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان یکی از مشکلات موجود است

شعارسال :علیرضا آشناگر صبح چهارشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان دیوان محاسبات استان سمنان به میزبانی این سازمان ضمن بیان اینکه خوشبختانه نوع نگاه دیوان محاسبات در استان خوب و مطلوب است، ابراز داشت: این رویکرد مانعی برای کیفیت دستگاه‌های اجرایی ایجاد نکرده است.

وی ضمن بیان اینکه امروز اعمال نظارت پارلمانی بر دستگاه‌های اجرایی وجود دارد، افزود: نظارت حق مجلس است و این نهاد می‌تواند بر دستگاه‌های اجرایی نظارت داشته باشد که یکی از راهکارهای آن نظارت مالی دیوان محاسبات بر دستگاه‌های اجرایی خواهد بود.

نظارت‌ها به قصد هدایت باشد

استاندار سمنان بابیان اینکه اعمال نظارت کار بسیار سختی است، ابراز داشت: نظارت به‌منظور حسن اجرای قوانین در مجموعه دولت انجام می‌شود که از طرف دیگر نیز سازمان‌های بازرسی، دیوان عدالت اداری و خود دستگاه قضائی نیز بر رعایت حسن قوانین در دستگاه‌های اجرایی نظارت دارند.

آشناگر بابیان اینکه این نظارت‌ها در راستای حفظ سلامت اداری مطلوب و زیاد است، تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان باید برای تسهیل در کار و بهبود روند اداری، از این امر استقبال کنند، چراکه قطعاً مشکل مردم نیز با سرعت بیشتری برطرف خواهد شد.

وی ضمن بیان اینکه نظارت باید به‌قصد هدایت و نه برای مچ‌گیری باشد، تا بتوانیم سلامت را در دستگاه‌های اجرایی تعمیم دهیم، افزود: باید آموزش‌ها در دستگاه‌های اجرایی تکمیل شود تا مدیران اجرایی و مالی با نحوه وظایف خود آشنایی و اشراف کامل داشته باشند.

اشراف بر قوانین مجموعه دیوان محاسبات سخت است

استاندار سمنان با تأکید بر اینکه کلاس‌های آموزشی، کاربردی و دقیق و همچنین مرتبط باسیاست‌های کاری دستگاه‌های اجرایی باید برگزار شود، ابراز داشت: استفاده از مدیران بی‌تجربه با سفارش‌ها برخی افراد در دستگاه‌های حساس، قطعاً منجر به ایجاد مشکلاتی خواهد شد و با صدور دستورات غیر منطبق با قوانین، کار اداری در آن مجموعه قفل می‌شود.

آشناگر بابیان اینکه حجم قوانین و ارتباط آن‌ها باهم زیاد و اشراف بر این مجموعه کار بسیار سختی است، تصریح کرد: نگاه نقادانه دستگاه‌های نظارتی به قوانین یکی از راه‌هایی که می‌تواند با اصلاح قوانین مشکل‌ساز، به‌سلامت اداری در دستگاه‌ها کمک کند.

وی ضمن بیان اینکه نوع اعمال نظارت‌ها در دستگاه‌های اجرایی متفاوت است و این مهم می‌طلبد تا با هماهنگی بین دستگاه‌های نظارتی، در نوع نظارت‌ها یک هماهنگی رویه‌ای انجام شود، افزود: هماهنگی بین دستگاه‌های نظارتی در استان‌های مختلف نیز می‌تواند در تسهیل امور و جلوگیری از سردرگمی در دستگاه‌های اجرایی، بسیار مؤثر باشد.

عدم ریسک‌پذیری مدیران مشکل موجود

استاندار سمنان بابیان اینکه نظارت‌ها باید بر اقدامات اداری و مالی دستگاه‌های اجرایی با رویکرد تسریع و تسهیل در امور باشد، ابراز داشت: تخصیص‌های بد موقع، دغدغه‌های جذب اعتبار همراه با نداشتن تخلف را برای دستگاه‌های اجرایی به وجود می‌آورد که باید این مهم موردتوجه قرارگرفته و حل شود.

آشناگر بابیان اینکه نظارت‌ها باید بر اجرا و اقدام صورت پذیرد، گاهی ورود نظارت‌ها بر نیت و قصد انجام امور، از اقدامات مطلوب، مؤثر، راهگشا و بزرگ جلوگیری می‌کند، تصریح کرد: با دزدی، اختلاس، رشوه و از بین بردن بیت‌المال باید به‌صورت جدی و قاطع برخورد شود چراکه این موارد از مطالبات اصلی مردم نیز هست.

وی بابیان اینکه متأسفانه امروز شاهد عدم وجود اعتمادبه‌نفس در بین مدیران دستگاه‌های اجرایی هستیم که قبل از اجرای امور، نسبت به استعلامات اقدام کرده و ترس از تخلف در بین آن‌ها وجود دارد، افزود: فراهم‌سازی زمینه و بستر افزایش جسارت، ریسک‌پذیری مدیران استان و حل مشکلات ازاین‌دست باید در دستور کار دیوان محاسبات قرار داشته باشد.

استاندار سمنان همچنین اضافه کرد: نیاز است تا دستگاه‌های اجرایی از چسبندگی به املاک مازاد خود به‌شدت پرهیزکرده و نسبت به تعیین تکلیف آن‌ها اقدام کنند.

شعار سال ،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر،تاریخ انتشار2مرداد 98،کدخبر: 4675101 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین