پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۴۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴
با گذشت بیش از ۱.۵ سال از زلزله کرمانشاه، هنوز برخی شهرستان‌های مناطق زلزله زده با معضل نخاله‌های ساختمانی مواجه‌اند و اگرچه مراکزی برای دپو نخاله‌های ساختمانی در نظر گرفته شده، اما هنوز هم برخی افراد نخاله‌های ساختمانی خود را به صورت غیرمجاز کنار جاده‌ها رها می‌کنند.
شعار سال :با گذشت بیش از ۱.۵ سال از زلزله کرمانشاه، هنوز برخی شهرستان‌های مناطق زلزله زده با معضل نخاله‌های ساختمانی مواجه‌اند و اگرچه مراکزی برای دپو نخاله‌های ساختمانی در نظر گرفته شده، اما هنوز هم برخی افراد نخاله‌های ساختمانی خود را به صورت غیرمجاز کنار جاده‌ها رها می‌کنند.
معضل
 سرپل ذهاب به عنوان اصلی‌ترین شهرستان زلزله زده بیشترین حجم نخاله‌های ساختمانی را دارد که هنوز آنطور که باید مدیریت نشده است.

دپو نخاله‌های ساختمانی علاوه بر آلودگی منظر شهری، مشکلات بهداشتی را نیز به همراه دارد. دپو نخاله‌های ساختمانی در این مناطق می‌تواند منشأ تکثیر و ازدیاد انواع حشرات و حیوانات جونده باشد که عوامل اصلی بیماری‌هایی مانند سالک و… هستند.

شهرام مظفری زاده ر ئیس اداره محیط زیست سرپل‌ذهاب  منطقه کرمانشاه، در این خصوص اظهار کرد: متأسفانه رها کردن نخاله‌های ساختمانی در حاشیه جاده‌ها، مراتع و… هنوز ادامه دارد و به صورت غیرمجاز انجام می‌شود و پاکسازی‌های مستمری که با همکاری بنیاد مسکن و راه و شهرسازی انجام می‌شود را بی‌فایده می‌کند.

وی تاکید کرد: معضل دیگر ما کامیون‌های حمل بتن هستند که پسماندهای خود را در حاشیه جاده‌ها تخلیه می‌کنند.

مظفری‌زاده با بیان اینکه یک محل برای نخاله‌های ساختمانی شهر سرپل ذهاب و حدود ۳۰ محل نیز برای روستاهای شهرستان در نظر گرفته شده، خاطرنشان کرد: میزان قابل توجهی نخاله در این مناطق دپو شده که نیازمند بازیافت است.

وی با اشاره به اینکه قرار بود شرکت بازیافت برای بازیافت این نخاله‌ها پای کار بیاید، گفت: هنوز اقدام خاصی در این زمینه انجام نشده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:9مرداد1398،کدخبر:98050904789،www.isna.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین