پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۴۷۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
فرودگاه ایلام به فرودگاه پروازی برای مرفهین و مسافران خارجی عراقی تبدیل شده چرا که هزینه بالای آن بسیاری ازمردم را بر آن داشته تا به فکر استفاده از دیگر وسایل حمل و نقل باشند.

شعارسال: گرانی بلیت خطوط هوایی در ایلام این روز‌ها منجر به گلایه‌مندی مردم شده است و این گرانی و بی توجهی به رفع مشکل گرانی بلیت هواپیما که ظاهراً محدود به صنعت حمل و نقل هوایی ایلام است، پاسخگویی ندارد.

عدم بهره شهروندان ایلامی در استفاده از پروازها، افزایش سفر‌های انفرادی و استفاده از وسائل نقلیه زمینی، ایجاد حوادث جاده‌ای و تصادفات منجر به فوت و بی‌اعتمادی به این صنعت در ایلام از آثار زیان بار گرانی بلیت خطوط هوایی است.

رضا پسند شهروند ایلامی در ارتباط با گرانی بلیت پرواز‌های ایلام به تهران اظهار داشت: برای رفتن به تهران از فرودگاه ایلام باید ۵۰۰ هزارتومان بپردازیم و پرداخت این مبلغ برای شهروندان ایلامی به سختی ممکن و اصولاً غیر قابل توان است.

او در ادامه افزود: فرودگاه ایلام به فرودگاه پروازی برای مرفهین و ماموران دولتی که از بودجه عمومی هزینه را پرداخت می‌کنند و مسافران خارجی عراقی انجام می‌شود.

رضاپسند در ادامه گفت: نمونه واقعی تفاوت فقیر و غنی در پرواز‌های فرودگاه ایلام عیان است، فقرا از وسائل نقلیه عمومی، سرگردانی در استان‌های همجوار، تحمل سختی و مشقات راه و تصادف و جان دادن و اتلاف وقت و اغنیا نیز با پرداخت هزینه ۵۰۰ هزارتومانی با پرواز بر فراز ابر‌ها بعداز ۴۵ دقیقه به تهران رسیدن و تفاوت از این شفاف‌تر در دنیا وجود ندارد.

او فرودگاه ایلام را برای مردم ایلام به نام ما، به کام دیگران عنوان کرد و گفت: مسئولان در این راه چاره اندیشی کنند و مردم را از این شرایط نجات دهند.

پرواز‌های خارجی به تهران ارزانتر از مسیرایلام به تهران

فرهادی، دیگر شهروند ایلامی با عنوان اینکه پرواز‌های خارجی به تهران ارزان‌تر از مسیر ایلام به تهران است اظهار داشت: در شهر‌های دیگر این مشکل به چشم نمی‌خورد و گویا در این قضیه ضعف مدیریتی و عدم مطالبه‌گری وجود دارد لذا پیشنهاد این است که مسئولان به رصد این موضوع اهتمام ورزند تا مردم ایلام دچار ضرر و زیان نشوند و بتوانند از خدمات پروازی فرودگاه ایلام استفاده کنند.

مسافران عراقی یکی از عوامل گران شدن چند برابری بلیط هواپیما در ایلام است

یگانه مدیر فرودگاه ایلام در پاسخ به چرایی گران بودن پرواز‌های ایلام به تهران فرودگاه ایلام به رسانه‌ها گفت: به طور میانگین در هر پرواز ایلام - مشهد بین ۸۰ تا ۹۰ درصد و در پرواز ایلام - تهران حدود ۶۰ درصد مسافران را زائران عراقی تشکیل می‌دهند.

او افزود: وجود این تعداد مسافر باعث شده که فرودگاه شهدای ایلام در زمره پرترددترین فرودگاه‌های کشور قرار بگیرد و همین امر اشتیاق ایرلاین‌ها و شرکت‌های هواپیمایی برای حضور و فعالیت در ایلام افزایش می‌دهد.

مدیر فرودگاه شهدای ایلام یادآور شد: وجود شرکت‌های مختلف هواپیمایی در استان ایلام باعث ایجاد فضای رقابتی در بین شرکت‌ها و نیز شکسته شدن نرخ بلیت‌ها می‌شود.

پیگیری چرایی افزایش بی رویه قیمت بلیت پرواز‌های فرودگاه ایلام و بی توجهی به گلایه مندی شهروندان ایلامی تا کنون بی نتیجه مانده است به نحوی که ورود دادستان ایلام در تاریخ ۱۳ اُردی بهشت ۹۸ به بررسی وضعیت چرایی افزایش و گرانی قیمت بلیت هواپیما در ایلام و فرجه یک هفته‌ای برای پاسخگویی «مدیر فرودگاه ایلام ظرف یک هفته ضمن پیگیری موضوع از طریق ایرلاین‌های مربوطه، به صورت بنیادین نسبت به حل موضوع اقدامات لازم را بعمل آورده و نتیجه را اعلام کند.» تاکنون بی نتیجه و مردم ایلام نیز فقط دلخوش بر آنند که در شهرشان فرودگاهی وجود دارد که حسرت پرواز با آن را دارند و این فرودگاه به نام ایلام و به کام دیگران است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:15 مرداد 1398 ، کدخبر:7027767 ،www.yjc.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین