پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۵۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۹
کمیسیون امنیت ملی پاکستان در نشست امروز خود تصمیم گرفت با توجه به اقدامات اخیر هند در زمینه جامو و کشمیر و تداوم نقض پیمان آتش‌بس در امتداد خط کنترل مرزی به روابط دیپلماتیک و تجاری خود با هند پایان دهد.
شعار سال:کمیسیون امنیت ملی پاکستان تصمیم گرفت با توجه به اقدامات اخیر هند در زمینه جامو و کشمیر به روابط دیپلماتیک و تجاری خود با هند پایان دهد

 کمیسیون امنیت ملی پاکستان در نشست امروز خود تصمیم گرفت با توجه به اقدامات اخیر هند در زمینه جامو و کشمیر و تداوم نقض پیمان آتش‌بس در امتداد خط کنترل مرزی به روابط دیپلماتیک و تجاری خود با هند پایان دهد.

در نشست کمیسیون امنیت ملی پاکستان که با حضور نخست وزیر، فرماندهان نیروی هوایی، زمینی و دریایی و وزرای کابینه دولت این کشور در اسلام آباد برگزار شد، تصمیم گرفته شد روابط دیپلماتیک با دهلی نو متوقف شود.
این کمیسیون همچنین تصمیم گرفت تعاملات دو جانبه بین دو کشور را نیز مورد بازبینی قرار دهد. اعضای این کمیسیون همچنین تصمیم گرفتند اقدامات اخیر دولت هند را به سازمان ملل به ویژه شورای امنیت ارجاع دهند.
این کمیسیون تصمیم گرفت روز ۱۴ اوت که به عنوان سالروز استقلال پاکستان شناخته می‌شود را به عنوان روز همبستگی با مردم شجاع کشمیر و روز پانزدهم اوت روز استقلال هند را به عنوان روز سیاه برگزار کند. در این نشست عمران خان نخست وزیر پاکستان به سیستم دیپلماسی خود دستور داد در زمینه با رزمایش اقدامات غیر بشردوستانه دولت هند در جوامع بین المللی و در سطح جهانی فعالیت های خود را افزایش دهند. همچنین وی به نیروهای مسلح دستور داد تا با حفظ قدرت دفاعی در زمینه مقابله با هرگونه تهاجم اقدامات لازم را اتخاذ کنند.
پاکستان همچنين امروز سفیر هند را از اسلام آباد اخراج کرد .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از اسلام آباد‏ ، این تصمیم دو روز پس از آن اتخاذ شد که دولت هند وضعیت خودمختاری منطقه جامو و کشمیر را لغو کرد. هند و پاکستان در موضوع کنترل این منطقه اختلاف دارند.
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان اعلام کرد :«ما سفیر خود را از دهلی فراخواندیم و سفیر آنها را نیز اخراج کردیم.»
دولت پاکستان همچنین در بیانیه ای اعلام کرد سطح روابط دیپلماتیک خود را با هند کاهش می دهد و مبادلات تجاری خود را به حال تعلیق در می آورد.
این تصمیمات پس از نشست کمیته امنیت ملی پاکستان اتخاذ شد که در آن وزرای اصلی و ژنرال های پاکستانی حضور داشتند.
عمران خان نخست وزیر پاکستان روز سه شنبه اعلام کرده بود موضوع منطقه کشمیر را در نهاد های بین المللی پیگیری می کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما،تاریخ انتشار:16مرداد1398،کد خبر:2495359،www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین