پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۴۷۰
تاریخ انتشار : ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۸
تمدید معافیت همکاری هسته ای با ایران از سوی آمریکا، سیاست چماق و هویج است آمریکا از یک سو با فشار و چماق تحریم ها از جمله تحریم ظریف و اقتصادی تلاش دارند عرصه را بر ایران تنگ کنند، از سوی دیگر چون مورد همجه افکار عمومی جهان قرار دارند، معافیت های همکاری هسته ای صلح آمیز را تمدید می کنند.عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمدید معافیت از یک سو، تحریم وزیر امور خارجه کشور از سوی دیگر حاکی از سیاست متناقضی است که آمریکایی ها در پیش گرفته اند.

شعار سالعضو هیات رئیسه مجلس می گوید: تمدید معافیت همکاری هسته ای ایران با سایر کشور ها از سوی آمریکا در واقع سیاست چماق و هویج است.

محمدعلی وکیلی با اشاره به تمدید معافیت همکاری های هسته ای ایران به مدت ۹۰ روز از سوی وزارت خارجه آمریکا، گفت: تمدید معافیت ها در واقع "روغن ریخته را نذر امامزاده کردن” است، بالاخره چه آمریکایی ها این معافیت همکاری را تمدید می‌کردند چه نمی‌کردند، کشور مشمول این معافیت با ایران در چارچوب برجام به همکاری خود ادامه می دادند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمدید معافیت از یک سو، تحریم وزیر امور خارجه کشور از سوی دیگر حاکی از سیاست متناقضی است که آمریکایی ها در پیش گرفته اند.

نماینده مردم تهران، ری، شیمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی بیان داشت: در واقع آنها از یک سو با فشار و چماق تحریم ها از جمله تحریم ظریف و اقتصادی تلاش دارند عرصه را بر ایران تنگ کنند، از سوی دیگر چون مورد همجه افکار عمومی جهان قرار دارند، معافیت های همکاری هسته ای صلح آمیز را تمدید می کنند.

وی اظهارداشت: آمریکایی ها برای اینکه نشان دهند همچنان سیاست هویج سیاست کارسازی است، سیاست متناقض را دنبال می کنند، به هر حال آنچه مهم بوده این است که آمریکایی ها در نقض تعهدات بین المللی موجبات خشم جهانی علیه خود را فراهم آورده اند.

بنابر این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از تمدید معافیت‌های همکاری‌های هسته‌ای اتحادیه اروپا، چین و روسیه با ایران به مدت ۹۰ روز دیگر خبر داد. این در حالی است که پیش از این معافیت‌ها سالانه تمدید می‌شد.

معافیت‌های همکاری هسته‌ای شامل همکاری‌ها در حوزه تحقیقاتی و صلح‌آمیز هسته‌ای (بازطراحی رآکتور آب سنگین در اراک، تبدیل یک مرکز غنی‌سازی اورانیوم در فردو، تبادل سوخت در تأسیسات رآکتور بوشهر و رآکتور تحقیقاتی تهران و ساخت راکتور بوشهر) است و کشورهای دارای معافیت بدون هراس از تحریم‌های آمریکا می‌توانند به همکاری با ایران در اراک، بوشهر و فردو ادامه دهند.

در ماه می برخی از معافیت‌ها (معافیت انتقال آب سنگین مازاد به عمان و مبادله اورانیوم غنی شده با کیک زرد) دیگر تمدید نشد و در برخی بخش‌های دیگر مهلت تمدید از ۱۸۰ روز به ۹۰ کاهش یافت و اکنون تمامی پنج معافیت باقی مانده برای مدت ۹۰ روز تمدید شده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری پرسنا ، تاریخ انتشار 19مرداد 98، کد خبر: 40913، www.porsna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین