پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۶۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
رییس انجمن فوق تخصصی مراقبت های ویژه گفت:این روزها حرف و حدیث های نادرست در مورد جامعه پزشکی زیاد شده است و با پدیده پایین آوردن ارج و قرب جامعه پزشکی مواجه هستیم.

شعار سال: علی امیر سوادکوهی رییس انجمن فوق تخصصی مراقبت های ویژه در خصوص فوتمرحوم کیارستمی بیان داشت :متاسفانه در خصوص فوت مرحوم کیارستمی، کل جامعه پزشکی کشور را زیر سوال برده اند؛ آن هم بخاطر اشتباهی که هنوز به اثبات نرسیده و فقط در حد شایعه عمومیت یافته است.

وی افزود : آیا در مورد اشتباهی که در معالجه ایشان در کشور فرانسه رخ داده پزشکان ما باید پاسخگو باشند؟

وی با اشاره به این که جامعه هنرمند ما باید تاریخ را به یاد بیاورند ادامه داد : پزشکان این مرز و بوم چه در دوران تحریم و چه در دوران جنگ تحمیلی با حداقل دستمزد بهترین امکانات را ارائه و جان بیشماری را نجات دادند و چرا باید اسلحه ها به سمت جامعه پزشکی شلیک شود و بگویند پزشکان کارشان را خوب انجام نمی دهند.

سواد کوهی با گلایه از این که آیا در بین هنرمندان و خانواده آنها کسی نبوده که توسط پزشک نجات یافته یا نتیجه درمانش مثبت بوده باشد، تصریح کرد: چرا جامعه هنرمندان باید صرفا قسمت های غیرنجات را به یاد آورند.

به گفته رییس انجمن فوق تخصصی مراقبت های ویژه در 80 سال پیش وضعیت سلامت کشور در حالت بحران قرار داشت و با یک بیماری بسیار پیش پا افتاده جان بسیاری از هموطنان ما گرفته می شد آیا این اتفاقات را در حال حاضر می بینند ؛ اکنون در رشته مراقبت های ویژه، میزان مرگ و میر در ICUها به حداقل ممکن یعنی 22 درصد رسیده است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار: 28 تير 1395، کد مطلب: ۵۶۹۶۸۷۶:www. yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین