پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۷۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بخشی ادای روشنفکری درمی‌آورند و نوع حجابشان سیگنال بی‌حیایی است.

شعارسال: حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در دومین اجلاس سراسری «عفاف و حجاب» اظهار داشت: قابل تقدیر است که بدنه جامعه منتظر نهادهای حکومتی نمی‌ماند و اگر حکومت کاری نکند وظیفه خود می‌داند به صورت مردمی در زمینه‌هایی نظیر حجاب اقدام می‌کنند.مسائل فرهنگی تماماً حکومتی نیست و مباحث اجتماعی از پایین به بالا است، اما زمانی که حکومت تشکیل می‌شود باید در قبال وظایف خود در این مباحث نیز عمل کند و پاسخگو باشد.

رحیم‌پور با اشاره به اینکه طبیعی است که هر مسئولی با دخالت افراد غیرمسئول مخالفت می‌کند گفت: اینکه امر به معروف و نهی از منکر را سیاه نمایی و عامل تضعیف نظام بدانند و کاستی‌ها را توجیه کنند فکر خطرناکی است. افراد غیر فرهنگی در راس نهادهای فرهنگ فعالیت می‌کنند و این خیانت به انقلاب و ائمه اطهار(ع) است و در سایر عرصه‌های اقتصادی و غیره نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه این مسائل منحصر به دولت یا قوه خاصی نیست گفت: برخی افراد وجود دارند که معتقدند روایات امیر المومنین(ع) به کار حکومت‌داری نمی‌آید و برای انقلاب مناسب است.دچار فلج عقل عملی شدیم به‌ طوری که در حوزه بحث و عقل نظری همه نظریه پرداز و صاحب نظر هستیم اما عمل نمی‌کنیم.امر به معروف و نهی از منکر در حد نماز واجب است و نباید در این عرصه کوتاهی شود.

رحیم پور با بیان اینکه در قضیه فیش حقوقی و فساد بانکی نهاد سه قوه مسئول هستند گفت: تکلیفشان روشن است اما به این تکلیف عمل نکردند و ادعا می‌کنند خبر نداشتند پس ما معضل قانونی و نظری نداریم مشکل عملی داریم و تقصیر را گردن یکدیگر می‌اندازیم.

وی با اشاره به اینکه برخی در وام بانکی، سود برای مردم 20 درصد است اما برخی دیگر به خودشان که می‌رسد می‌گویند شرعاً باید احتیاط کرد سود را صفر تا سه درصد معین می‌کند گفت: این افراد مصداق شیعه لندنی و اسلام آمریکایی هستند.

وی با بیان اینکه 90 درصد قاچاق از مرزهای رسمی جمهوری اسلامی وارد می‌شود گفت: با یک اراده بزرگترین محموله قاچاق کشف شد چرا زودتر اتفاق نیفتاد؟ چون در داخل دستگاه‌ها افراد صاحب منافع دارند و در قضایای اخیر نیز بسیاری از روسای بانک‌ها برای فرار از محاکمه استعفا دادند.

رحیم پور با بیان اینکه حجاب اگر اولین نباشد وظیفه ثانوی حکومت است افزود: در اروپا شعار آزادی حجاب می‌دهند اما چطور با مبانی لیبرال می‌توان قانون علیه حجاب نوشت اما برای دفاع نمی‌توان نوشت.

وی تصریح کرد: لیبرالیست، آزادی عقیده و پوشش را مطرح کرد پس چطور به نفع حجاب و رعایت آن نمی‌توان قانون تعیین کند؟ در جامعه اسلامی لاابالی گری و برهنگی نباید باشد، از طرف دیگر عقده و محدودیت جنسی و ازدواج سخت را نیز دین اسلام حرام می‌داند و مانع سنی و طبقاتی و نژادی برای امر ازدواج نگذشته است.

رحیم‌پور خاطرنشان کرد: بدحجابی‌ها همه یک نوع نیست یک مدل بی حجابی افراد فساد و فحشا است، یک عده دیگر بی اطلاع و نا آگاه هستند، این افراد دانش اسلامی ندارند بی دین نیستند.عده‌ای دیگر تحت تاثیر تنبلی یا جو زدگی قرار می‌گیرند؛ در واقع جو محیط و خانواده تاثیرگذار است.

وی با بیان اینکه بخشی ادای روشنفکری درمی‌آورند و نوع حجابشان سیگنال بی حیایی است گفت: لجبازی با خانواده و محیط، انحرافات فکری و اعتقادی، الگوی نادرست حجاب و پوشش و غیره از دیگر عوامل و انواع بی حجابی است.حجاب را نباید بین صفر و صد محدود کنیم. چادر حجاب برتر است اما حجاب فقط چادر نیست.

وی با اشاره به اینکه اسلام در مورد مدل حجاب هیچ دستوری نداده است گفت: اسلام صرفاً گفته است پوشش ترویج خودنمایی جنسی نداشته باشد و حضرت زهرا (س) با حجاب صد درصد به تدریس و حضور سیاسی و اجتماعی می‌پرداختند در واقع حجاب یک طیف از صفر تا صد است.

رحیم‌پور افزود: نهادینه کردن مسئله همسریابی و تسریع در ازدواج امری ضروری است که تاخیر و ضعف نهاد ازدواج در گسترش بی حجابی موثر است.تغییر سبک زندگی، خواستگاری‌های عرفی و سنتی دیگر کاملا جواب نمی‌دهد؛ در حال حاضر 10 میلیون مجرد داریم که نمی‌دانند چطور باهم آشنا شوند.

رحیم پور ازغدی با ببان اینکه حجاب دو بعد دارد افزود: یک بعد آن شخصی است و به حکومت ربطی ندارد، اما در حریم عمومی قانون به نفع عموم می‌گذارند، در حقیقت پوشش در جامعه حریم عمومی است و باید توام با اخلاق باشد که مثل هر تخلف دیگری شامل مجازات هم می‌شود.

وی با بیان اینکه در فرهنگ اسلامی مد و مد لباس اسلامی داریم و نداریم تصریح کرد: مد و مدل گاهی برای ترویج است که در فضای عمومی هیجان جنسی ایجاد می‌کند در حالی که همین لباس در محیط شخصی و برای همسر واجب و مستحب است.

رحیم‌پور خاطرنشان کرد: مد اگر برای رقابت اشرافی و تشویق مصرف گرایی باشد حرام است اما لباس برای مهمانی، رانندگی، کار در کارخانه و غیره لباس مخصوص با هدف زندگی راحت و مشروع طراحی شود درست است.

وی با اشاره به اینکه در اسلام اهل بیت موتور تاریخ و منشا بزرگترین انقلاب‌ها و اصلاحات هستند گفت: برخی دین را به‌عنوان مسکن می‌خواهند که چند دسته هستند و برخی از آنان همه جا موافقند که اکثراَ منافق و پیرو حزب باد هستند.برخی دیگر مثل بیماری روانی با همه مخالف هستند و قضاوت از بالا نسبت به همه چیز دارند در واقع نهی از منکر کنارش امر به معروف است و هر انتقادی در کنارش‌ پیشنهاد باید باشد.

وی افزود: سکس، شراب، خشونت و جنگ ابراز فریب دادن افکار عمومی بوده است و هم‌اکنون نظام مدرنیته نیز از همین ابزار استفاده می‌کنند و زنان را به صورت هویتی زنده به گور می‌کنند به‌طوری که ورود آنان را به عرصه اجتماع ملزم به بی حجابی و برهنگی می‌دانند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه حجاب در رأس حقوق زنان است گفت: حجاب مردان را محدود می‌کند و زنان را آزاد می‌کند، در واقع مردان فاسد طرفدار بی‌حجابی هستند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار خبر 31 تیر 1395، کدمطلب: 1136528 ،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین