پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۸۷۹
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۱
حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی درباره خواص شربت برگ بو اظهار کرد: مصرف شربت برگ بو می‌تواند سردرد‌های میگرنی را برطرف کند.
شعار سال:یک محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: مصرف شربت برگ بو می‌تواند سردرد‌های میگرنی را برطرف کند.

حیدر عظمایی، محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خواص شربت برگ بو  اظهار کرد: این شربت یکی از شربت‌های مفید و سنتی است که تاثیر مناسبی برگیرنده‌های انسولین در بدن دارد و موجب تنظیم قند خون در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ می‌شود. از جمله خواص مهم شربت برگ بو می‌توان به  درمان سرماخوردگی، سرفه، عفونت، پاکسازی  کبد و کلیه‌ها، کاهش تب، رفع سردرد‌های میگرنی، همچنین تقویت بینایی، تقویت مو، کنترل فشارخون، رفع یبوست، تناسب اندام و کنترل نفخ می‌شود.

او افزود: این شربت موجب طراوت و جوان سازی پوست شده و از بروز چین و چروک در آن جلوگیری می‌کند، همچنین اسید فولیک و آهن موجود در این شربت  موجب افزایش تعداد گلبول‌های قرمز خون شده و باعث جلوگیری از نقص های عصبی جنین در دوران بارداری و زایمان زودرس می شود.

عظمایی بیان کرد: استفاده از این شربت باعث تقویت دستگاه گوارش، بهبود هضم غذا و رفع درد معده می شود. همچنین برای افراد مبتلا به سندروم روده تحریک پذیر (ABS) مفید بوده و موجب پیشگیری از تهوع و استفراغ می شود.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: ویتامین های A، E، C، کاتچین، لینالول و پنتوتنیک در این شربت باعث ایجاد خاصیت آنتی اکسیدانی می‌شود که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و آن را در برابر اثر رادیکال های آزاد محافظت می‌کند.
شربتی که شما را از شر سردردهای میگرنی خلاص می‌کند
او مقدار مناسب مصرف این شربت را  ۴ استکان در طول روز دانست و گفت:  برای تهیه این شربت به نیم کیلو عسل ۲ لیتر، آب معدنی ۲۰۰ گرم، برگ بو خشک و آب لیمو ترش تازه احتیاج دارید؛ کافی است برگ بو‌های خشک را نیم کوب کرده و داخل آب معدنی برای ۴ تا ۵ ساعت  بگذارید سپس آن را روی اجاق گذاشته و به مدت ۱۰ دقیقه بجوشانید. هنگامی که حرارت متعادل  شد آن را صاف کرده و عسل را به آن اضافه کنید.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از باشگاه خبرنگاران جوان،تاریخ انتشار:6شهریور1398،کدخبر:7052416،www.yjc.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین