پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۹۸۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰
با وجود اینکه در استان البرز افراد و گروه های فعال اصلاح طلب وجود دارد اما شهین دخت مولاوردی به عنوان رابط اصلاحات در این استان انتخاب و موجب شد گمانه هایی در رابطه با حضور وی در انتخابات مجلس از استان البرز مطرح شود.

شعار سال:با وجود اینکه در استان البرز افراد و گروه های فعال اصلاح طلب وجود دارد اما شهین دخت مولاوردی به عنوان رابط اصلاحات در این استان انتخاب و موجب شد گمانه هایی در رابطه با حضور وی در انتخابات مجلس از استان البرز مطرح شود.

 سه شنبه 8 مرداد ماه 1398 جواد امام رئیس کارگروه استانی شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان با انتشار لیست رابطین استانی این جبهه در گفت و گویی در این باره مدعی شد: «رابطان استان‌ها با رأی و تصمیم دبیران کل احزاب اصلاح طلب انتخاب شدند. وظیفه اصلی آن‌ها ایجاد وفاق و انسجام میان اصلاح‌طلبان هر استان و تشکیل شورای متناظر در استان‌ها است.» همچنین وی در ادامه از نقش نظارتی رابطان در استان ها گفت.

تهران همچنان پدرخوانده کرج

با انتخاب رابطان و وظایف محول شده به آن ها می شود گفت جبهه اصلاحات اختیارات دفاتر خود در استان ها را محدود کرده است. به طوری که در مهمترین وظایف مشخص‌شده در آئین‌نامه کارگروه هماهنگی امور استان‌ها آمده است: «رایزنی و پیگیری های لازم برای تعیین اعضای شورای اصلاح طلبان استان، رایزنی و پیگیری های لازم برای شناسایی اعضای پیشنهادی جمع مشورتی استان در مرکز و معرفی آنها به کارگروه استان ها برای تأئید و تصویب، ‌ پیگیری تشکیل اولین جلسه شورای اصلاح طلبان استان و نظارت بر انتخاب اعضای هیات رئیسه شورا، ‌ارتباط و نظارت مستمر بر روند شکل‌گیری فعالیت شورای استان و ارائه گزارش به کارگروه استانها».

در صورتی که باید افراد بومی و دارای سوابق کاری در استان ها به عنوان رابط تعیین می‌شدند تا نسبت به موضوعات مختلف استان ها اشراف لازم را داشته باشند، اما در برخی استان ها افراد غیربومی به عنوان رابط اصلاح طلبان انتخاب شده اند. همچنین برخی از رابطین با وجود بومی بودن فاقد سابقه کاری استانی و درک درست از مسائل و نیازها و مشکلات استان های مطبوع خود هستند که از جمله آن ها می توان به ابراهیم اصغرزاده به عنوان رابط خراسان جنوبی و ژاله فرامرزیان بروجنی به عنوان رابط چهارمحال بختیاری اشاره کرد.

انتخاب شهین دخت مولاوردی معاون سابق امور زنان رئیس جمهور به عنوان رابط استان البرز نیز یکی از چالش برانگیزترین انتخاب های اصلاح طلبان برای رابطین استانی است. مولاوردی نه بومی استان البرز است و نه سابقه فعالیتی در این استان دارد.

مولاوردی کیست؟

شهیندخت مولاوردی حقوقدان و از فعالان اصلاح طلب اعضای جبهه منحل شده مشارکت بود. وی همچنین دبیرکل حزب جمعیت حمایت از حقوق بشر زنان و پژوهشگر و فعال این حوزه است. او در 16 مهر ماه 1392 طی حکمی به عنوان معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور منصوب شد. همچنین در 18 مرداد ماه 1398 با روی کارآمدن دولت دوم حسن روحانی به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی انتخاب شد.

در نهایت با تصویب قانون منع بکارگیری بازنشستگان و پایان زمان 30 ساله وی، سوم آذر ماه 1398 از این سمت کناره گیری کرد و بازنشسته شد. مولاوردی در طول مسؤولیت های خویش همواره مواضع حاشیه سازی داشته است.

برخی مواضع حاشیه دار مولاوردی

دفاع از جاسوس

شهیندخت مولاوردی خواسته یا ناخواسته از یک جاسوس آمریکایی-لبنانی به نام «زار زاکا» دفاع کرده است. این جاسوس در 27 شهریور 1394 در راه فرودگاه برای خروج از کشور توسط نهادهای امنیتی بازداشت شد. زاکا شهریور سال ۹۴ برای شرکت در «دومین همایش بین‌المللی نقش آفرینی زنان در توسعه پایدار» با دعوت مولاوردی به ایران سفر کرده بود.
آیا مولاوردی کاندیدای انتخابات کرج می شود؟
 دیدار مولاوردی با نزار زاکا جاسوس آمریکایی

زاکا یک کارشناس خبره فناوری اطلاعات و یک استاد «شبکه‌سازی» نفوذ در کشورهای هدف بود که برای آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) کار می‌کرد. پوشش ظاهری و رسمی این تاجرِ دو تابعیتی آمریکایی-لبنانی، نائب رئیس «اتحادیه جهانی فناوری اطلاعات» و دبیرکل «سازمان عربی فناوری اطلاعات و ارتباطات» بود.

بنا به گزارشی که پس از دستگیری زاکا منتشر شد، وی قصد داشت در قالب بحث «توانمند سازی زنان» شبکه ای در جهت غربی سازی زنان و تقابل سازی آن ها با حاکمیت ایجاد کند.
آیا مولاوردی کاندیدای انتخابات کرج می شود؟
با این حال مولاوردی در گفت و گویی با یک رسانه خارج از کشور از نقش دولت روحانی برای ممانعت از دستگیری زاکا و پس از آن برای آزادی او که از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است سخن گفت. همچنین وی در ادامه از اثربخش نبودن تلاش ها و دخالت‌ها و همچنین ناهماهنگی کامل در عملکرد دولت و قوه قضائیه انتقاد کرده است.
آیا مولاوردی کاندیدای انتخابات کرج می شود؟
به نقل از سردار سیاری جانشین اطلاعات وقت سپاه پاسداران در سخنانی در اسفند ماه ۹۵، نزار زاکا را جاسوسی که با یک واسطه به اوباما وصل بود معرفی کرد و گفت: «این فرد پس از دستگیری اعتراف کرد که ماموریت ویژه او پیگیری انحراف هدفمند در حوزه زنان و خانواده بوده است.»

وی افزود: زاکا اعتراف کرده که هشت میلیون یورو برای جذب ۱۵ ان جی او (سمن) هزینه کرده و در اختیار داشته است.

عدم پاسخگویی به منتقدان

وی تا به الان نه تنها حتی یک جلسه به صورت مخفیانه یا علنی با منتقدان برای شنیدن حرف های آن ها برگزار نکرده بلکه در بسیاری از موارد با آن ها برخورد داشته است.
آیا مولاوردی کاندیدای انتخابات کرج می شود؟
یک بررسی اجمالی نشان می دهد مولاوردی سابقه شکایت از نظریات و افراد مختلفی را در کارنامه دارد که هر کدام از آن ها به تناسب اقدامات حاشیه داری که مولاوردی داشته سعی در نقد رفتار و رویکرد مولاوردی داشته اند.

انحصار طلبی در امور

مواضع مولاوردی حکایت از دفاع وی از حقوق زنان و برابری مطلق زن و مرد دارد. این در حالی است که فاطمه دانشجور عضو اصلاح طلب شورای شهر تهران از حلقه بسته زنان مدیر در جریان اصلاحات و اعتدال انتقاد کرد و مدعی شد: زمانی هم که آقای روحانی می‌خواهد از زنان در سطوح بالای مدیریتی استفاده کند، متاسفانه ما یک دایره بسیار محدود زنان سنتی را داریم که از دوره های مختلف ریاست جمهوری تحت عنوان مشاورین زن در کنار رئیس جمهورهای مقاطع مختلف بودند. این ها گروه هایی را دارند که یک گروه معدود چند نفره می‌شوند. در نهایت هیچ زن دیگری را در جمع خود راه نمی دهند.
آیا مولاوردی کاندیدای انتخابات کرج می شود؟
وی در ادامه ابراز کرد: در واقع یک خودزنی در جامعه زنان وجود دارد که اجازه نمی دهد خانم های توانمند شناسایی شوند و بخواهند موقعیت هایی را به دست بیاورند.

حمایت از سند 2030

با اجرای مخفیانه سند 2030 در مدارس ایران کارشناسان مسائل فرهنگی بارها در مورد تأثیرات منفی و عدم سنخیت آموزش های این سند با فرهنگ و عقاید ایرانی ها مباحثی را مطرح کردند و حتی رهبر معظم انقلاب نیز در مقاطع مختلف در رابطه با نفوذ فرهنگی دشمن در قالب این گونه اسناد بین المللی تذکراتی دادند و از شورای عالی انقلاب فرهنگی بابت عدم جلوگیری از اجرایی شدن این سند گلایه کردند.
تعداد بازدید : 6

 نظر رهبر انقلاب اسلامی در رابطه با سند 2030

رحیم‌ پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در واکنش به اجرای سند 2030 گفت: این سند شاید الزام آور نباشد، ولی آبروبر است و کاپیتولاسیون آموزشی ـ فرهنگی به حساب می‌آید.

کبری خزعلی، رئیس سابق شورای فرهنگی اجتماعی و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی سند آموزش 2030 را یک پروژه نفوذ گسترده عنوان کرد و افزود: مگر طرح «کنجد» درس عبرتی نشده است که برخی دلدادگان غربی بفهمند الفاظی مانند جهانی کردن آموزش، تبعاتی مانند ترور دانشمندان کشورمان و لو رفتن اطلاعات آن ها را به دنبال دارد؟

با این حال مولاوردی در اردیبهشت ماه سال 96، در جریان همایش بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه زنان و خانواده در تالار وحدت دانشگاه تبریز در دفاع از این سند اظهار کرد: این سند برای آموزش برابر دختران و پسران بسیار هم خوب بوده است.

مولاوردی رابط است یا کاندیدا؟!

انتخاب مولاوردی از دو جهت قابل بررسی است:

اول اینکه پایتخت نشین ها هنوز نسبت به کرج و استان البرز حق پدرخواندگی دارند و نمی خواهند استقلال سیاسی و اجتماعی این استان را به رسمیت بشناسند. سیاست مداران پایتخت هنوز هم تمایل دارند معادلات سیاسی و فرهنگی و اجتماعی استان البرز تابعی از تهران باشد؛ چرا که اگر غیر از این باشد جناح های مختلف سیاسی، افراد باسابقه و توانمندی در استان البرز دارند که این افراد می توانند بار نمایندگی جریان مطبوع خودشان را در استان بر عهده بگیرند و جریانات و احزاب سیاسی نیازی برای ارسال رابط از پایتخت نداشته باشند.

نکته دوم احتمال کاندیدا شدن شهین دخت مولاوردی به عنوان نماینده اصلاح طلبان از استان البرز است. این انتخاب این گمانه زنی را تقویت می کند که با توجه به کناره گیری مولاوردی از دولت به خاطر قانون منع بکارگیری بازنشستگان، اصلاح طلبان به دنبال احیاء ظرفیت سیاسی هم پیمان قدیمی در قالب نمایندگی مجلس شورای اسلامی هستند و برای این امر استان البرز را نشانه گرفته اند. البته منابع رسمی اصلاح طلبان و شخص مولاوردی حضور وی در انتخابات را از حوزه انتخابیه کرج تائید یا تکذیب نکرده اند اما حضور افراد شاخص اصلاح طلب در جلسات اصلاح طلبان استان البرز حاکی از آن است که دست کم حضور مولاوردی در انتخابات استان البرز در حال بررسی است.
آیا مولاوردی کاندیدای انتخابات کرج می شود؟
استان البرز پیچیدگی ها و معادلات خاص خود را دارد. درست است که اصلاح طلبان در استان البرز شخصیتی کاریزماتیک ندارند اما به نظر می رسد انتخاب مولاوردی چه در قامت رابط سیاسی اصلاح طلبان و چه در قامت کاندیدای این جریان در استان البرز تصمیم پخته ای نبوده است و چالش هایی را برای انتخابات پیش رو ایجاد خواهد کرد. محبوبیت دولت روحانی در بین افکار عمومی در شرایطی نیست که صرفا نزدیک بودن یک شخص به دولت و مسؤولیت های مختلف وی در جریان اصلاح طلبان بتواند گره ای از کار وی در استانی مانند البرز باز کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:6شهریور1398،کدخبر:13980606000702،www.farsnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۱
0
0
محبوبیت دولت روحانی در بین افکار عمومی در شرایطی نیست که صرفا نزدیک بودن یک شخص به دولت و مسؤولیت های مختلف وی در جریان اصلاح طلبان بتواند گره ای از کار وی در استانی مانند البرز باز کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین