پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۳۳۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۰
برای نخستین بار در شهرستان زرین دشت سم پاشی مزارع پنبه با پهباد انجام شد.

شعارسال: علیرضا بصیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرین دشت با بیان این که برای نخستین بار در شهرستان زرین دشت سم پاشی مزارع پنبه با پهباد انجام شد، اظهار کرد: این پهباد کاملا هوشمند بوده و لاین‌های مشخص با عرض ۵ متر را پوشش می‌دهد.

او با بیان این که گنجایش مخزن این پهباد ۱۰ لیتر است و میزان مصرف سم ۱۵ تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد، اضافه کرد: این پهباد روزانه بیش از ۴۰ هکتار سم پاشی می‌کند و سمپاشی هر هکتار حدود ۸ تا ۱۰ دقیقه طول می‌کشد.

بصیری با بکارگیری این پهباد نیازی به ورود ماشین آلات کشاورزی به مزارع نیست و از دیگر مزایای این نوع سم پاشی، جلوگیری از تماس سم با انسان، کاهش نیروی انسانی جهت سم پاشی و صرفه جویی در زمان است.

او با بیان این که استفاده از پهباد برای سمپاشی مزارع باعث صرفه جویی در مصرف آب و سم می‌شود که با این روش، سم پاشی زمینی در مناطق سخت به راحتی قابل انجام است، تصریح کرد: همچنین در سم پاشی به روش لانس و شلنگی که در شهرستان اغلب به این صورت انجام می‌گیرد برای هر هکتار به ۴۰۰ لیتر آب نیاز دارد که با استفاده از این پهباد این میزان به ۱۰ لیتر کاهش می‌یابد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان، تاریخ انتشار:7شهریور1398 ، کدخبر: 7053483: www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین