پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۰۶۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
«فاطمه منجی» خبرنگار محجبه ای که از سوی 'کلوین مکنزی ' سردبیر پیشین روزنامه زرد 'سان ' به دلیل خواندن خبر حمله تروریستی شهر نیس در شبکه چهار تلویزیون انگلیس مورد حمله قرار گرفته بود، ضمن طرح شکایت علیه وی، گفت که از حرفه خبرنگاری دست نخواهد کشید.

شعارسال: فاطمه منجی در یادداشتی که روز جمعه در نشریه خبری «لیورپول اکو» منتشر شد با بیان اینکه «مکنزی همان کسی است که پس از 23 سال از بازماندگان فاجعه استادیوم هیلزبورو عذرخواهی کرد» افزود: من به این زودی ها از او انتظار عذرخواهی ندارم.

وی افزود: این در حالی است که روزنامه زرد سان نیز همان روزنامه ای است که زمانی که ستون نویسش، مهاجرانی را که در دریا غرق می شوند، «سوسک» می خواند عکس العملی نشان نمی دهد.

منجی ادامه داد: با این حال به نظر من این خطرناک است که «مکنزی» و امثالهم که به اشاعه اسلام هراسی دامن می زنند، صرفا افرادی بی نزاکت خوانده شوند؛ چرا که این شرایط به آنها اجازه می دهد که همچنان به اشاعه تفکرات مریضشان به میلیون ها خواننده ادامه دهند.

این خبرنگار مسلمان با بیان اینکه «اظهارات اسلام هراسانه و نژاد پرستانه تبعات بدی را به دنبال دارد» تصریح کرد: این مساله سبب افزایش جرائم ناشی از تنفر در این کشور شده است.

بر اساس تازه ترین گزارش پلیس انگلیس جرائم ناشی از تنفر علیه مهاجران و اقلیت های مذهبی ازجمله مسلمانان 42 درصد پس از رای مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا افزایش داشته است.

منجی نوشت: 'در حالی که من و بسیاری از مردم در سراسر جهان از دیدن صحنه دلخراش حادثه شهر نیس فرانسه، وحشت زده شده بودیم اما گویا تنها پوشش و حجاب من برای آقای مکنزی وحشتناک بوده است.'

مجری شبکه چهار انگلیس در بخش دیگری از این یادداشت عنوان کرد: مقاله آقای مکنزی سند دیگری از سوی جریانی است که تلاش می کند مسلمانان را از زندگی عادی در جامعه ساقط کند.

منجی افزود: 'در حالی که بسیاری از جوانان مسلمان درباره حرفه خبرنگاری از من سووال می کنند، پرت وپلاهای آقای مکنزی سبب خواهد شد تا آن ها از اینکه عاقبتشان سر از روزنامه های زرد درآورد هراسان باشند.'

وی اضافه کرد: 'مکنزی همان کسی است که اقدام به بدنام کردن 1.6 میلیون مسلمان کرد؛ وی نیمی از آنها را بردگان بی خاصیت خواند و اکنون من را «غمخوار تروریست» می خواند. '

منجی افزود: در همین حال نیز برخی از رسانه ها با استناد به این مساله بحثی را با عنوان «آیا حضور یک زن محجبه در پشت دوربین درست است یا نه؟» به راه انداخته اند.

وی ادامه داد: با این حال بسیاری از دوستان، همکاران و افرادی که تاکنون با آنها ملاقات نکرده ام با من ابراز همدردی کرده اند.

این خبرنگار مسلمان شبکه چهار انگلیس با بیان اینکه به حرفه گزارشگری و خبرنگاری اش افتخار می کند، افزود: من به خاطر تلاش برخی که حضور مسلمانان در انگلیس را توهین آمیز می دانند، از آرمان هایم دست نخواهم کشید.

«کلوین مکنزی» سردبیر پیشین روزنامه زرد سان در یادداشتی از خواندن شدن خبر حمله تروریستی شهر نیس، توسط یک مجری زن مسلمان انتقاد کرده بود.

مکنزی در این یاددشت که روز دوشنبه گذشته در روزنامه 'سان ' منتشر شد، نوشت: من نمی توانم باور کنم خانم فاطمه منجی که معمولا حجاب اسلامی بر سر دارد، خبر حمله تروریستی شهر نیس را بخواند.

وی افزود: سئوال اینجاست، آیا این درست است که او (منجی) پشت دوربین ظاهر شود، درحالی که بار دیگر یک مسلمان عامل کشته شدن عده زیادی از مردم معرفی شده است؟

بر اساس گزارش های منتشر شده، اولین بار خانم فاطمه منجی، مجری شبکه چهار انگلیس به همراه همکارش «جان اسنو» خبر حمله تروریستی شهر نیس را در این شبکه تلویزیونی اعلام کردند.

سازمان مستقل رسیدگی به تخلفات رسانه ای انگلیس نیز روز جمعه اعلام کرد که بالغ بر 1700 شکایت در خصوص اظهارات 'کلوین مکنزی' دریافت کرده است.

«بن دپیر» سردبیر شبکه چهار نیز روز جمعه اعلام کرد که خانم منجی رسما از اظهارات مکنزی به دفتر رسیدگی به تخلفات رسانه ای انگلیس شکایت کرده است.

وی افزود: «آی تی ان» بر این باور است که مقاله روزنامه سان نقض آشکار دستورالعمل رسانه ای و تبعیض آمیز است.

'دپیر' همچنین از طرح شکایت «جان هاردی» رئیس اجرایی شبکه «آی تی ان» در حمایت از خانم منجی خبر داد.

وی با بیان اینکه «آی تی ان» درک می کند که برخی از خبرنگارانش ممکن است مورد انتقاد از سوی مخاطبان قرار گیرند، افزود: اما این شبکه انتقادها بر اساس باورهای دینی را نمی پذیرد.

در ساعات اولیه بامداد جمعه (25 تیر) و در پایان جشن روز ملی فرانسه در شهر نیس در جنوب این کشور، یک کامیون به رانندگی بوهلال فرانسوی تونسی تبار 31 ساله، به جمعیتی که در حال ترک مراسم بودند، هجوم برد و در مسیری دو کیلومتری، افرادی را زیر گرفت و بسیاری را به رگبار بست.

در این حمله 84 نفر جان خود را از دست دادند و بیش از 300 نفر نیز مجروح شدند. 10 تن از قربانیان کودک و نوجوان هستند.

گروه تروریستی «داعش» مسوولیت حمله مرگبار نیس را برعهده گرفت.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 1مرداد1395، کدخبر: 82159499: www.irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین