پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۲۶۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۳
سیاهی زیر چشم کودکان یکی از مواردی است که مادران در مورد آن زیاد به پزشک مراجعه می‌ کنند و نگرانی‌ های زیادی در مورد آن دارند.
شعار سال:سیاهی زیر چشم کودکان یکی از مواردی است که مادران در مورد آن زیاد به پزشک مراجعه می‌ کنند و نگرانی‌ های زیادی در مورد آن دارند.

سیاهی زیر چشم کودکان یکی از مواردی است که مادران در مورد آن زیاد به پزشک مراجعه می‌ کنند و نگرانی‌ های زیادی در مورد آن دارند که گاهی هم بجا و درست است. در این مطلب می‌توانید با این مشکل بیشتر آشنا شوید.

آیا سیاهی چشم در کودک نگران‌ کننده است؟
علت و دلایل این اتفاق در جواب این پرسش اهمیت دارد. به عبارت دیگر، باید دید که این عارضه چگونه به وجود آمده است. بیشتر موارد کبودی چشم نگران‌ کننده نیستند، اما گاهی اوقات هم کبود شدگی چشم نشانۀ وجود مشکل جدی‌ تری است، بنابراین لازم است حتماً یک متخصص اطفال این مورد را بررسی کند.

دلیل کبودی زیر چشم کودک چیست؟
رنگ کبود یا سیاه زیر چشم می‌ تواند به دلیل تجمع خون در زیر پوست نازک پلک و ناحیۀ اطراف چشم کودک ایجاد شود. این حالت می‌ تواند پس از ضربه به ناحیۀ چشم رخ دهد و در این صورت شما باید مطمئن شوید که چشم آسیبی ندیده است. همچنین این وضعیت می‌ تواند به دلیل ضربه به پیشانی نیز اتفاق بیفتد.
دوباره توصیه می‌کنیم که در صورت مشاهدۀ کبودی زیر چشم بهتر است کودک را نزد پزشکش ببرید تا به شکل دقیق معاینه شود، چون برخی کبودی‌ ها می‌تواند دلایل دیگری داشته باشد که در صورت بی‌ اعتنایی و نادیده گرفتنشان باعث مشکلات بسیار جدی‌ تری شود.

چه زمانی باید برای سیاهی زیر چشم کودک به پزشک مراجعه کرد؟
در صورت مشاهدۀ سیاهی زیر چشم بهتر است خیلی زود با پزشک کودک خود صحبت کنید تا مشخص شود که وضعیت چشم کودکتان تنها یک کبود شدگی ساده است، به ویژه اگر مطمئن نیستید که چطور این اتفاق افتاده است.
اگر هر دو چشم فرزندتان بعد از یک ضربه یا جراحت سر کبود شده یا اگر کودک خون‌ دماغ می‌ شود یا در سفیدی چشمش خون وجود دارد، احتمالاً پزشکتان بخواهد او را معاینه کند.
اگر فرزندتان مشکل بینایی پیدا کرده است، نمی‌تواند چشم خود را به طور معمول حرکت دهد یا درد شدیدی دارد، به مراقبت پزشکی فوری نیاز دارد، پس او را بلافاصله به یک مرکز اورژانس ببرید.
اگر کودکتان آلرژی داشته باشد، ممکن است دچار نوع دیگری از کبودی چشم شود که در آن تیرگی خفیفی زیر هر دو چشم ظاهر می‌ شود. این وضعیت تیرگی آلرژیک دور چشم نامیده می‌ شود که برای این مورد نیز لازم است برای اطمینان کامل‌ تر به پزشک کودک مراجعه کنید.

کبودی زیر چشم کودک چگونه درمان می‌ شود؟
برای کبودی ساده و بی‌ دلیل چشم که دلایل آلرژیک دارد، نیازی به نگرانی نیست و پزشک کودک شما ممکن است توصیه‌ های لازم را در اختیار شما قرار دهد. اما برای دیگر دلایل لازم است کودک به شکل دقیق‌ تری بررسی و معاینه شود. بنابراین و به علت داشتن دلایل مختلف نمی‌ توان راهکار و درمان‌ های خانگی یا سطحی را برای رفع این مشکل به والدین توصیه کرد. پس بهتر است در زودترین زمان ممکن، پزشک کودکتان را در جریان قرار دهید تا مشکل را بررسی کند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مجله نی نی بان،تاریخ انتشار:20شهریور1398،کد خبر:208762،niniban.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
0
1
مشکلات کودکان چون بدن ضعیفی دارن و اینکه بیشتر به درمان جواب میدن باید در همان زمان درمان و پیگیری بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۹
0
0
کارهای درمانی برای کودکان در مناطق بی بزاعت بیشتر باید صورت بگیره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین