پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۵۴۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۳:۱۷
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: در هفته گردشگری امسال از پرتال جامع گردشگری سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان رونمایی خواهد شد.

شعارسال: رضا برومند چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار داشت: پس از حضور من در میراث فرهنگی این اولین نشست جمعی با اصحاب رسانه است چراکه در تلاش بودم پس از حل برخی از مشکلات، عملکردهای سازمان گزارش شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان تصریح کرد: در دوران مدیریتم سعی کرده‌ام که شرایط را به گونه‌ای مدیریت کنم تا اهداف اصلی سازمان محقق شود و به حاشیه‌ها توجهی نکردم.

تشریح برنامه‌های هفته گردشگری در استان هرمزگان

وی در خصوص برنامه روز جهانگردی و گردشگری هرمزگان مطرح کرد: برنامه‌های هفته گردشگری با حضور در نماز جمعه و راه اندازی میز خدمت و پاسخگویی به نمازگران شروع خواهد شد.

برومند گفت: روز شنبه غبار روبی گلزار شهدا و نواختن زنگ گردشگری در دستکر کار قرار دارد. تور یک روزه بندرعباس گردی برای دانش آموزان در هفته گردشگری دیده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ابراز داشت: ساختمان کلاه فرهنگی در حوزه علمیه در اولویت مرمت و بهسازی قرار دارد.

برومند تشریح کرد: امسال بحث مرمت سه اثر تاریخی مهم را تجربه میکنیم. خانه کاظم در بستک، تلگراف خانه جاسک و ساختمان کلاه فرهنگی که پیش بینی شده است تا سال ۹۸ مرمت اساسی آن‌ها پایان یابد.

وی اذعان‌ کرد: برگزاری دو سمینار آموزشی در روز یکشنبه از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری است. یکی از سمینارها با نام "چگونه ارزان و ارزشمند" با حضور اساتید برگزیده ملی در سالن اداره کل منابع طییعی برگزار خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان اذعان داشت: یکی دیگر از سمینارها در خصوص مدیریت تورهای ورودی و خروجی ویژه راهنمایان گردشگری و خدمات مسافری خواهد بود که در سالن جهاد دانشگاهی برگزار خواهد شد.

برومند خاطرنشان کرد: دوشنبه افتتاح رشته گردشگری در هنرستان کاردانش جزیره هرمز یکی از برنامه‌های هفته گردشگری است.

وی عنوان کرد: طبق قرار داد با آموزش و پرورش رشته گردشگری به کاردانش هنرستان جزیره هرمز افزوده شد که مراسم نمادین این عمل روز دوشنبه هفته آینده در هرمز برگزار خواهد شد.

برومند ابراز داشت: به مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری روز چهارشنبه مراسمی با حضور استاندار هرمزگان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: برگزیدگان جشنواره "هرمز من" تجلیل خواهند شد و سه اثر فیلم و ۱۰۹ عکس برگزیده نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان اظهار داشت: باغ زندگی با حضور استاندار هرمزگان در جلوی دانشگاه هرمزگان افتتاح خواهد شد.

برومند با بیان اینکه از اپلیکیشن گردشگری هرمزگان در هفته گردشگری رونمایی خواهد شد، گفت: رونمایی از پرتال جامع گردشگری یکی از اقدامات اساسی سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هفته گردشگری است.

برومند خاطرنشان کرد: هفته گردشگری در استان هرمزگان با تور گردشگری ویژه سازمان میراث فرهنگی با همکاری آژانس‌های گردشگری به اتمام خواهد رسید.

همکاری سازمان میراث فرهنگی با بنیاد برکت و بنیاد علوی برای توسعه گردشگری در جزایر

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ابراز داشت: در دو جزیره هرمز و لارک به کمک بنیاد برکت و بنیاد علوی اقدامات خوبی در حال انجام است.

برومند تشریح کرد: مرکز نمایشگاه پرنده‌های محلی و صنایع دستی و کارگاه تولیدی با اعتباری بالغ بر ۳ میلیارد تومان با همکاری بنیاد برکت در جزیره هرمز انجام خواهد شد.

وی اذعان‌ کرد: بنیاد علوی در جزیره لارک در احداث ۳۰ مرکز بوم گردی با سازمان میراث فرهنگی همکاری می‌کند.

اقدامات یکسال گذشته نسبت به کل تاریخ سازمان میراث فرهنگی هرمزگان سنگینی می‌کند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان تصریح کرد: بنده هنگامی که مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان شدم، این سازمان در رتبه آخر کشور قرار داشت.

برومند ابراز داشت: در مدت تصدی من در سازمان میراث فرهنگی اقداماتی انجام شده است که به نسبت کل تاریخ میراث فرهنگی بی سابقه و نمونه است.

وی مطرح کرد: از ابتدا تا شهریور ۹۷ تنها یک اثر طبیعی ثبت شده وجود داشت اما در این مدت یکساله شش اثر طبیعی ثبت شده است که یکی آن‌ها معدن نمک است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان اظهار داشت: تا شهریور ۹۷ ثبت اثر منقول نداشتیم اما در این مدت یکساله موفق به ثبت هفت اثر شدیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ابراز داشت: تا شهریور ۹۷، ۵۰ اثر تاریخی استان مرمت شده بود که در طول یکسال گذشته این رقم به ۱۵۰ اثر رسیده است.

برومند تشریح کرد: تا شهریور ۹۷، از ۳۲ مرکز بوم گردی رونمایی شده بود که در یکسال گذشته ۱۶ مورد داشتیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان اذعان داشت: تا شهریور ۹۷، ۱۹ اثر در هرمزگان مهر اصالت داشته است که در یکسال مدیریت بنده ۲۰ اثر به آن اضافه شده است.

برومند خاطرنشان کرد: جمع‌آوری سوله معدن خاک سرخ که در حریم معدن هرمز قرار داشت یکی از اقدامات خوب سازمان میراث فرهنگی بود که مدت‌ها حل نشده باقی مانده بود.

وی با بیان اینکه بیشترین جذب اعتبار در بناهای تاریخی را در امسال داشتیم، اظهار داشت: تلگراف خانه جاسک که در اختیار پدافند هوایی کشور قرار داشت و توافق شده است که امکان بازدید برای عموم نیز فراهم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان با بیان این نکته که دو پایگاه ملی بافت تاریخی را در بندرکنگ و لافت ثبت کردیم، ابراز داشت: شهردار بندر کنگ به عنوان مدیر ملی پایگاه ملی کنگ است.

بندرلنگه به عنوان شهر گلابتون ثبت ملی شده است

برومند خاطرنشان کرد: شهر بندرلنگه به عنوان شهر گلابتون ثبت ملی شده است و می‌توان گفت که این اولین ثبت ملی استان هرمزگان است.

وی با ذکر این نکته که همزمان برای ثبت ملی روستای بهمنی میناب اقدام کردیم، گفت: دوستان ما در میناب کم کاری کردند و متاسفانه امکان ثبت ملی وجود نداشت.

سازمان میراث فرهنگی هرمزگان در محاسبه شاخص‌های تخصصی کشور شش رتبه رشد داشته است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان اذعان کرد: با سیستان بلوچستان جهت ایجاد شهرهای فرهنگی سیستان و بلوچستان توافق کردیم که تا آذر ماه در یکی از شهرهای شرقی هرمزگان به بهره‌برداری خواهد رسید.

برومند با ذکر این نکته که جشنواره ملی غذاهای دریایی و نمایشگاه گردشگری در اسفند ماه برگزار خواهد شد، عنوان کرد: مطالعات احداث پهنه‌های گردشکری به پایان رسیده است یعنی اطلاعات زیر بنایی مورد نیاز توسط تیمی از دانشگاه هرمزگان جمع‌اوری شده است.

وی با ذکر این نکته که رونفق گردشگری ارگانیک در دستور کار قرار دارد، بیان داشت: مجموعه پارک آبی فعالیت‌های خود را شروع کرده است و امیدواریم تا چند ماه آینده به بهره برداری برسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: در مدت مدیریت من رتبه سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در محاسبه شاخص‌های تخصصی از ۳۱ به ۲۵ رسیده است و در تلاش هستیم که در شاخص‌ها از میانگین کشور پایین‌تر نیاییم.

برومند گفت: با وجود اینکه اغلب استان‌ها با کاهش ورود گردشگر روبرو بودند در استان هرمزگان شاهد افزایش گردشگر بودیم.

گردشگری مذهبی در دستور کار توسعه لارک قرار دارد

وی در خصوص طرح گردشگری مذهبی در لارک، تصریح کرد: در سال ۹۷ مسیرهای گردشگری مذهبی در لارک بررسی شد و بر اساس آن برنامه‌ای در این راستا تدوین شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان ادامه داد: برای اماکن گردشگری مذهبی مانند سید سلطان محمد نیز اعتباراتی در نظر گرفته شده است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 4مهر1398 ، کدخبر: 4729198: : www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
0
0
گردشگری هرمزگان واقعا میتوانه اگر به طور صحیحی ارائه بشه و مدیریت بسیار زیاد در آمد زاد باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین