پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۶۸۷۲۵
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
با اجرای طرح جامع پیشرفت منطقه‌ای و آبادانی جزیره هرمز توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) شاهد مهاجرت معکوس ۲۰ درصدی در این منطقه هستیم.

شعار سال:با اجرای طرح جامع پیشرفت منطقه‌ای و آبادانی جزیره هرمز توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) شاهد مهاجرت معکوس ۲۰ درصدی در این منطقه هستیم.

مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره)گفت: جمعیت جزیره هرمز در سال ۹۵ کمتر از ۶ هزار نفر بوده که هم‌اکنون پس از اجرای طرح‌های متعدد اجتماعی اقتصادی به افزون بر ۷ هزار نفر رسیده است.

سیدامیرحسین مدنی روز شنبه در بازدید از طرح‌های بنیاد برکت در جزیره بیان داشت: هرمز میزان ورود گردشگر به جزیره هرمز با اجرای طرح‌های توسعه‌ای این بنیاد چندین برابر شده است.

وی در این رابطه به اجرای طرح‌های متعدد توانمندسازی اجتماعی- اقتصادی «سحاب» و «آسمان» در جزیره هرمز اشاره کرد.

مهاجرت معکوس ۲۰ درصدی در جزیره هرمز

مدیرعامل بنیاد برکت افزود: تاکنون افزون بر ۱۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در جزیره هرمز در حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و خدمات اجرا شده که ایجاد حدود ۴۰۰ شغل پایدار را به دنبال داشته است.

مدنی هم‌چنین گفت: از ابتدای سال گذشته تاکنون با مشارکت مردم و دستگاه‌های اجرایی استان در حال اجرای مرحله نخست پیشرفت و آبادانی هرمز با اجرای ۲۸ طرح هستیم که با سرعت بخشیدن به طرح‌ها، این مرحله نیز تا پایان سال به پایان می‌رسد.

وی اضافه کرد: در طرح جامع در نظرگرفته شده برای توسعه جزیره هرمز که به عنوان سند رسمی استان در آمده، به موضوعات اجتماعی، اقتصادی، کالبدی، زیست محیطی و گردشگری با پیوست مشارکت مردمی در حال پیاده‌سازی است.

مدیرعامل بنیاد برکت خاطرنشان کرد: هیچ‌گونه محدودیتی برای حمایت از کارآفرینان مشاغل خرد در منطقه نداریم.

مدنی یادآور شد: جزیره هرمز می‌تواند با ورود سرمایه‌گذاران و مشارکت در طرح‌های بنیاد به یکی از قطب‌های گردشگری کشور تبدیل شود.

مهاجرت معکوس ۲۰ درصدی در جزیره هرمز

استان هزمزگان با دو هزار و 400 کیلومتر ساحل دارای 14 جزیره است که جزیره هرمز از جمله جزایر زیر مجموعه شهرستان قشم است.
هرمز جزیره ‌ای بیضی ‌شکل و گنبدی نمکی در خلیج فارس و در هشت کیلومتری بندرعباس است.

این جزیره سبقه فرهنگی بسیار غنی در طول تاریخ داشته و در طول قرن‌ها نماد مقاومت و سلطه ناپذیری ملت ایران بوده و خواهد بود.

هرمز جزیره ای بیضی شکل و گنبدی نمکی در خلیج فارس در فاصله هشت کیلومتری بندرعباس قرار گرفته که به سبب موقعیت راهبردی جغرافیایی، بازرگانی و همسایگی با تنگه هرمز به کلید خلیج فارس نیز شهره است.

جزیره هرمز به بهشت زمین و جعبه مداد رنگی با بیش از ۹۰ طیف رنگی شهرت دارد؛ جزیره ای که تمامی رنگ های دنیا یکجا در آن جمع شده و یک تابلوی نقاشی زیبا خلق کرده است.

سواحل رنگی، دره مجسمه ها، پرتگاه های صخره ای و سنگی بکر در کنار دریا، غارهای دریایی، قلعه پرتغالی ها، دره مجسمه ها، حیات وحش جانوری و دریایی مانند آهوان، لاک پشت ها و شقایق های دریایی، آبسنگ های مرجانی، گنبدهای رنگارنگ نمکی، پوشش گیاهی بومی و جنگل های مانگرو از جمله جاذبه های دینی و گردشگری جزیره هرمز است.

این جزیره بیضی شکل به مساحت ۴۲ کیلومتر مربع و مختصات جغرافیایی ۲۷ درجه شمالی و۵۶ درجه شرقی در دهانه تنگه هرمز و در میان آب های خلیج فارس قرارگرفته است.

هرمز پیش از این زیر نظر شهرستان قشم بود که با تصویب هیات وزیران بخش هرمز درپنجم اسفند ماه ۹۷ و ابلاغ آن در تاریخ هشتم اسفند ماه پارسال توسط معاون اول رییس جمهوری به شهرستان بندرعباس پیوست.

تعداد بازدید : 7

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:9آذر1398،کد خبر: 83574975،www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین