پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۱۴۴۴
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
علیرضا امر کاظمی گفت: ایجاد پلاژ بانوان در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفته است، بیان داشت: در همین راستا نیز سرمایه گذار بخش خصوصی وجود دارد که به دلیل برخی مشکلات در زمینه جانمایی هنوز پروژه شروع نشده است.

شعار سال: علیرضا امر کاظمی گفت:با اشاره به اینکه یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری قشم، تفریحات دریایی و شنا کردن در آب‌های نیلگون خلیج فارس است، بیان داشت: با این وجود متاسفانه طی سال‌های گذشته نسبت به ایجاد پلاژ ویژه جهت شنای بانوان اقدام نشده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه هنوز در جزیره قشم پلاژ ویژه بانوان وجود ندارد، اظهار داشت: در نظر داریم هر چه سریع‌تر با سرمایه گذاری بخش خصوصی نسبت به ایجاد پلاژ ویژه بانوان در قشم اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه ایجاد پلاژ بانوان در دستور کار سازمان منطقه آزاد قشم قرار گرفته است، بیان داشت: در همین راستا نیز سرمایه گذار بخش خصوصی وجود دارد که به دلیل برخی مشکلات در زمینه جانمایی هنوز پروژه شروع نشده است.

وی اذعان داشت: امیدواریم با رعایت ضوابط و رفع ابهامات جانمایی، هر چه سریع‌تر شاهد ایجاد پلاژ ویژه بانوان در جزیره قشم باشیم که بدون شک تحقق این امر رونق هر چه بیشتر توریسم دریایی جزیره را به همراه خواهد داشت.

به گفته امری کاظمی نبود پلاژ ویژه بانوان یکی از مهمترین ضعف‌های گردشگری دریایی جزیره محسوب می‌شود چرا که نیمی از گردشگران را بانوان تشکیل می‌دهند که این دسته از گردشگران نیز علاقه‌مند به شنا در آب‌های جزیره هستند.

خرید شناور تفریحی مدرن در قشم

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه گفته‌های خود به توسعه سایر زیرساخت‌های مرتبط با توریسم دریایی در جزیره قشم اشاره کرد.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از تقاضای سرمایه گذار بخش خصوصی جهت خرید شناور تفریحی مدرن جهت گشت در آب‌های اطراف جزیره قشم خبر داد.

وی اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد ورود و به آب اندازی، بزرگترین و مدرن‌ترین شناور تفریحی جزیره قشم باشیم که بدون شک باعث رونق بیش از پیش توریسم دریایی در جزیره قشم خواهد شد.

ایجاد تونل‌های گردشگری زیرآب در قشم  

امری کاظمی در ادامه گفته‌های خود به ایجاد تاسیسات گردشگری دریایی جدید در جزیره قشم با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی و حمایت سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد و بیان داشت: ایجاد تونل‌های گردشگری زیر آبی و  کافی شاپ و رستوران زیرآب نیز از دیگر طرح‌های سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه گردشگری دریایی محسوب می‌شود.

به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، طرح‌های توریسم دریایی مذکور با اتمام مطالعات فنی و رعایت اصول زیست محیطی به زودی اجرایی خواهند شد.

وی در ادامه  با اشاره به اینکه یکی از مهمترین اتفاقاتی که سال گذشته در حوزه گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم رقم خورد پیوستن  این سازمان به جامعه گردشگری جهانی UNWTO بود، خاطرنشان ساخت: این امر یک امکان و پتانسیلی را در حوزه گسترش گردشگری بین المللی، بازاریابی و همینطور توسعه گردشگری خارجی در جزیره فراهم کرد و می‌تواند زمینه ساز توسعه هر چه بیشتر توریسم دریایی جزیره را ایجاد کند.

وی همچنین با اشاره به استفاده از ظرفیت ژئوپارک قشم به منظور توسعه هر چه بیشتر گردشگری جزیره اظهار داشت: در سال گذشته از ظرفیت ژئوپارک جهانی قشم استفاده مثبتی شد و  با افزایش تعداد ژئوسایت‌های گردشگری، کمک کردیم تا علاقه‌مندان به زمین گردشگری و طبیعت گردی  به قشم سفر کرده و اقامت بیشتری در این جزیره داشته باشند.

 

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از اولین شبکه اطلاع رسانی مانا  ،تاریخ انتشار:  23خرداد 1399،کدخبر:86606،www.mana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین