پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۱۷۸۹
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
رییس انجمن واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مجتمع‌های گردشگری و سفره خانه‌های هرمزگان گفت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در راستای کنترل بیماری کرونا و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، رستوران‌های بین راهی این استان در معرض خطر ورشکستگی قرار دارند.
شعار سال: ژاله نیک رو اظهار داشت: این رستوران‌ها تامین کننده غذای رانندگان کامیون‌های حمل کالاها و مسافران هستند که اغلب این رانندگان تقاضا دارند ساعتی را پیاده شده و در رستوران غذا بخورند.

وی ادامه داد: اگر بنا باشد در کامیون و خارج از رستوران غذا بخوریم لزومی برای توقف در رستوران‌های بین راهی نداریم.

رییس انجمن واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مجتمع‌های گردشگری و سفره خانه‌های هرمزگان اضافه کرد: اگر هم به رانندگان اجازه ورود به رستوران برای نشستن و استراحت داده شود رستوران دار با برخورد قانونی روبه‌رو می‌شود.

سرگردانی فعالان واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مجتمع‌های گردشگری و سفره خانه‌های بین سایت‌های اینترنتی مختلف

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اکنون برای ادامه فعالیت خود بین سایت‌های مختلف از قبیل سایت سلامت و بیمه و غیره سرگردان شده‌ایم، در اعلام شد کسب و کارها در این پایگاه‌های اینترنتی ثبت نام کرده و سپس با توجه به پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت به آن‌ها داده می‌شود.

نیک‌رو بیان داشت: اما به تازگی می‌گویند باید از صنف یا اداره مجوز دهنده به کسب و کار باید نامه هم بیاورید.

رییس انجمن واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مجتمع‌های گردشگری و سفره خانه‌های هرمزگان خاطر نشان کرد: این موارد را باید در کنار نا آشنا بودن بخشی از فعالان زیر مجموعه این صنف با اینترنت قرار داد.

‌ براساس پروتکل‌های بهداشتی اجازه فعالیت داده شود

وی اشاره کرد: همانگونه که به اتوبوس‌های بین شهری و هواپیما که مسافران آنها در فضای سربسته قرار دارند اجازه تردد و فعالیت داده می‌شود به تالارهای پذیرایی و رستوران‌ها هم براساس پروتکل‌های بهداشتی اجازه کسب درآمد برای معیشت‌شان داده شود.

نیک‌رو افزود: این مجموعه‌ها باید حقوق کارگر و هزینه‌های قبض آب و برق و مالیات را بپردازند که این‌ها نیاز به درآمد دارد.

رییس انجمن واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مجتمع‌های گردشگری و سفره خانه‌های هرمزگان گفت: در همین راستا سه پیشنهاد به ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان داده شده که شامل دادن وام بانکی بلاعوض، وام بانکی با بهره ۱۲ درصدی و آغاز فعالیت تالارهای پذیرایی با تعداد محدود و براساس پروتکل‌های بهداشتی است.

وی گفت: پیشنهاد سوم با استقبال معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان روبه‌رو شد ولی هنوز اجرایی نشده است.

نیک‌رو با مقایسه رستوران‌ها با دکه‌های فروش فلافل در بندرعباس گفت: رعایت بهداشت در رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی بسیار بهتر از این دکه‌هاست که در برخی محله های بندرعباس شاهد آنها هستیم.

بازگشایی‌ها شامل رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی‌ها نمی‌شود

نیک‌رو عنوان کرد: براساس داده‌های موجود بازگشایی‌های اصناف در این مرحله شامل رستوران‌ها و تالارهای پذیرایی نمی‌شود که تقاضا داریم هرچه سریع‌تر پروتکل‌های بازگشایی این‌ها نیز مشخص شود تا بتوان کسب و کار را از سرگرفت.

رییس انجمن واحدهای پذیرایی بین‌راهی و مجتمع‌های گردشگری و سفره خانه‌های هرمزگان تصریح کرد: برخی تالارها هزینه‌های دریافتی از مشتریان را برای تامین لوازم برگزاری مراسم‌ها هزینه کرده اند و پولی برای بازگرداندن به مردم ندارند که این موجب شده از آنان شکایت شود.

نیک‌رو اضافه کرد: چنانچه وام ۱۲ درصدی هم به کسب و کارها پرداخت می‌شد تا حدی این مشکل برای کوتاه مدت حل می‌شد ولی اکنون شرایط به گونه‌ای دیگر است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1399 ، کدخبر: 83757448 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین