پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۷۵۳۳۱
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم از توسعه زیرساخت‌های توریسم دریایی جزیره قشم در سال جاری به عنوان یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه توریسم این جزیره خبر داد.
شعار سال: علیرضا امری کاظمی اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی اعم از اقامتی، پذیرایی و تفریحی در قالب تأسیسات مختلف از مهمترین اهداف سازمان منطقه آزاد قشم در سال ۹۹ محسوب می‌شود.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: با توجه به وجود سواحل بکر و زیبا در جزیره قشم، رونق گردشگری دریایی در اولویت قرار گرفته است.

وی از استقبال چشم‌گیر سرمایه گذاران بخش خصوصی جهت ایجاد انواع تأسیسات گردشگری در جزیرۀ قشم خبر داد و گفت: بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری شاهد افزایش ظرفیت اقامتی در جزیره خواهیم بود.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم به توسعه کلوپ‌های تفریحات دریایی در جزیره قشم طی سال جاری اشاره کرد و بیان داشت: برای ایجاد کلوپ‌های دریایی جدید، جانمایی صورت گرفته و زمین‌های مورد نیاز در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی در ادامه گفته‌های خود به توسعه ژئوسایت‌ها در جزیره قشم اشاره کرد و بیان داشت: یکی از برنامه‌های مهم سازمان منطقه آزاد قشم توسعۀ سالانه ژئوسایت‌های جزیره در راستای توسعه گردشگری جزیره است.

به گفته مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، به زودی هشت سایت ژئوتوریسم در جزیره به بهره‌برداری خواهند رسید که این سایت‌ها در گذشته به دلیل عدم وجود زیرساخت‌های گردشگری و نبود پیش نیاز‌های لازم برای حضور گردشگران به روی گردشگران بسته بوده است.

وی یادآور شد: قرار بود این ژئوسایت‌ها در نوروز امسال جهت استفاده گردشگران نوروزی به بهره برداری برسند که به دلیل شیوع کرونا این امر محقق نشد.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، به وجود ۱۴ کمپ پارک ساحلی در جزیرۀ قشم اشاره کرد و بیان داشت: وجود این کمپ پارک‌ها شرایط مناسبی برای حضور گردشگران در جزیره فراهم می‌کند و ظرفیت اقامتی جزیره را افزایش داده است.

به گفته امری کاظمی، گردشگران می‌توانند در این کمپ پارک ها‌ی ساحلی نسبت به برپایی کمپ و اقامت شبانه اقدام کنند چرا‌که تمام شرایط و زیرساخت‌های لازم برای حضور گردشگران در این کمپ پارک‌ها فراهم شده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، بیان داشت: پارکینگ، محل مناسب برای برپایی کمپ، سرویس بهداشتی، حمام و نمازخانه از جمله امکانات ایجاد شده در کمپ پارک‌های ساحلی جزیره قشم است.

وی با اشاره به اینکه کمپ پارک‌های ساحلی بسیار مورد استقبال و توجه گردشگران قرار گرفته‌اند، اظهار داشت: بخش عمده‌ای از گردشگران ورودی به جزیره وارد کمپ پارک‌های ساحلی می‌شوند و همین امر باعث می‌شود تا در داخل خیابان‌ها گردشگران نسبت به برپایی چادر اقدام نکنند و سیمای زشتی در سطح جزیره ایجاد نشود.

۷۰ اقامتگاه بوم گردی فعال در جزیره قشم
این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه یادآور شد: تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در جزیرۀ قشم به ۷۰ اقامتگاه رسیده است و امسال نیز این اقامتگاه توسعه خواهند یافت.
به گفته امری کاظمی، اکثر اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستا‌های ساحلی جزیره قشم که بیشترین حضور گردشگر را دارا هستند ایجاد شده‌اند.
مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ظرفیت تخت‌های جزیرۀ قشم تا پایان امسال به بیش از دو هزار تخت خواهد رسید.

با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت مانا، تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1399 ، کدخبر: 86603 ، www.mana.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین