پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۲۲۲۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۲
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هرمزگان ظرفیت‌های بسیاری دارد که با توسعه آن می‌توان مشکلات اشتغال را حل کرد. نصرالله بازوند وی ادامه داد: چالش‌های حوزه اجتماعی فرهنگی اعم از اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی بزرگترین چالش‌های استان هستند و باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود.
شعار سال:معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هرمزگان ظرفیت‌های بسیاری دارد که با توسعه آن می‌توان مشکلات اشتغال را حل کرد.

 نصرالله بازوند ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان هرمزگان اظهار داشت: استان هرمزگان چندین چالش مهم دارد و  یکی از مهم‌ترین استان‌های کشور است، زیرا ۶۰ درصد صادرات و ۲۰ درصد واردات کشور از این استان صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: چالش‌های حوزه اجتماعی فرهنگی اعم از اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی بزرگترین چالش‌های استان هستند و باید برای آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: کارها باید به دست اتحادیه‌ها و ثمن‌های مردم‌نهاد سپرده شود.

بازوند تاکید کرد: چالش دیگری که دارد ما را اذیت می کند، این است که فارغ التحصیلان دانشگاهی ما مهارت ندارند و ما در کشور نیاز به ترویج نهضت مهارت‌آموزی داریم و اگر در ۱۰ سال گذشته به سمت آن می‌رفتیم الان آمار بیکاری پایینی داشتیم.

وی اظهار داشت داشت: چون در روستاها نمی توانیم و نتوانستیم اشتغال‌آفرینی کنیم و چون هرمزگان در توسعه راه‌های روستایی ضعیف است، باعث شده تا مهاجرت ها به شهرها انجام شود و حاشیه‌نشینی که یکی از مشکلات بندرعباس است افزایش یابد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشارکت بخش خصوصی را در گردشگری، بوم‌گردی و دریاگردی افزایش بدهیم و سند توسعه گردشگری تدوین و مورد اجرا قرار گیرد، بسیاری از مشکلات استان حل خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در حوزه صنعت کارگاه های بسیار بزرگی در استان هرمزگان وجود دارد اما صنایع زیردستی این صنایع را نتوانسته ایم گسترش بدهیم که اگر این کار انجام شود می‌توان مشکل بیکاری را در استان ریشه کن کرد.

بازوند بیان کرد: چالش بعدی در هرمزگان، کشاورزی و دامپروری است و  در بحث آبزیان اگر همین بندرعباس در بسته‌بندی محصولات انحصاری خود خوب عمل کند می‌تواند یک کشور را اداره کند.

بازوند اضافه کرد: اگر توریسم‌درمانی را با توجه به نزدیکی به کشورهای حوزه  خلیج همیشه فارس راه بیندازیم دهها هزار شغل می‌توانیم راه بیاندازیم.

وی گفت: در دولت، رسته‌های اولویت‌دار استان‌ها را  مشخص کرده‌ایم و تمام تسهیلات اشتغال را در این رسته‌ها پرداخت می‌کنیم.

معاون وزیر کار ادامه داد: وزارت کار هر کسی را که تسهیلات می گیرد را در سامانه خود معرفی می کند و اگر گزارش شود که تسهیلات پرداخت شده در راستای توسعه و اشتغال‌زایی استفاده نمی‌شود تسهیلات به ۱۸ درصد تبدیل می‌شود.

بازوند اظهار داشت: ۱۱۰ هزار واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو معلول یا بیشتر تحت پوشش بهزیستی اعطا شده و در مدت یک سال ۲۷۰ هزار مجوز مشاغل خانگی صادر شده است.

وی آلودگی دریا و از بین بردن ساحل، کمبود آب شرب، بهداشت و درمان و عدم وجود تعاونی توسعه عمران را از دیگر چالش‌های استان برشمرد و خاطرنشان کرد: حمایت از تعاونی‌های نو بنیاد که باید در دستور کار قرار گیرد و  حتما یکی از الویت‌ها در استان هرمزگان این باشد که تعاونی توسعه عمران در هرمزگان تشکیل شود که سود اجرای پروژه‌ها توسط آن به قشر ضعیف جامعه می‌رسد.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس،تاریخ انتشار:31تیر1398،کدخبر:13980431000737،www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۰۶
0
0
خیلی امکانات زیادی داره هرمزگان و واقعا خیلی از مناطق گردشگریش حالت درمانی ام داره که باید به نحو احسن ازش استفاده کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین