پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: کارگران اتباع خارجی متقاضی کار در جزیره قشم با صدور پروانه کار موقت ساماندهی می شوند.

شعارسال : سلیمان رنجبری ظهر روز يكشنبه در جمع خبرنگاران از ساماندهی کارگران اتباع خارجی در جزیره قشم خبر داد و اظهار داشت: داشتن کفیل بومی برای دریافت پروانه کار اتباع خارجی در جزیره قشم الزامی است.

وی در ادامه افزود: پس از استعلام از ارگان های مربوطه به منظور پیشگیری از مشکلات اجتماعی و انتظامی و در صورت مثبت بودن نتایج ابتدا پروانه6 ماهه و پس از آن پروانه یک ساله صادر می شود.

رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه بیشترین اتباع غیرمجاز در بخش ساختمانی و تجاری مشغول به فعالیت هستند تصریح کرد: برای پیشگیری از آن تمهیدات قانونی در نظر گرفته شده که با همکاری کارفرمایان ثمربخشی بیشتری دارد.

رنجبری ابراز داشت: برای تمدید مجوز اشتغال در بخش تجاری باید پروانه کارت سلامت و لیست واردات گمرک (برای مبارزه با قاچاق کالا) توسط متقاضی ارائه شود.

وی از همکاری نیروی انتظامی و اصناف قشم برای شناسایی کارگران غیرمجاز خبر داد و تصریح کرد: پس از شناسایی در صورت داشتن شرایط اخذ پروانه موقت کار در جزیره مشغول به کار می‌شود.

رئیس اداره کار، رفاه و امور اجتماعی منطقه آزاد قشم هدف از اجرای این طرح را رصد کارگران اتباع خارجی و کاهش جرم و جنایت عنوان کرد و گفت: این کارگران در صورت عدم دریافت پروانه موقت کار از جزیره خارج می شوند.

 با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار یکشنبه 24 آبان 1394 ، کد مطلب : 917438 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین