پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۷۱۲
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۰
سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با تاکید بر اینکه تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران برای ترکیه حائز اهمیت است، گفت: جمهوری اسلامی ایران در کودتای اخیر نشان داد که حامی ملت و دولت ترکیه است.

شعار سال: فاهری چاغلار ‌در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تقویت روابط با جمهوری اسلامی ایران برای ترکیه حائز اهمیت است، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در کودتای اخیر نشان داد که حامی ملت و دولت ترکیه است.

سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با اشاره به اینکه خوشبختانه با پشتیبانی مردم ترکیه، کودتا در این کشور ناکام ماند، افزود: یکی از مهم‌ترین ابعاد این کودتا این بود که مردم با شجاعت از دموکراسی دفاع کردند و این اتفاق باعث تقویت همبستگی ملت ترکیه شد.

سرکنسول ترکیه در تبریز با اشاره به تماس تلفنی رئیس جمهوری اسلامی ایران با همتای ترک خود و اعلام حمایت ایران از ملت و دولت قانونی ترکیه، گفت: روابط برادرانه دو کشور در گذشته نزدیک از امتحانات سختی عبور کرده و بار دیگر دیده شد که روابط ریشه‌داری بین ایران و ترکیه وجود دارد.

وی همچنین با تاکید بر این که کودتای نافرجام ترکیه هیچ تأثیر منفی جدی بر اقتصاد این کشور نداشته، خاطرنشان کرد: همه چیز در این کشور در حالت عادی است و مناسبات تجاری ترکیه با ایران طبق روال گذشته ادامه خواهد داشت.

چاغلار همچنین از برپایی یک همایش اقتصادی بین تجار و صنعتگران ایران و ترکیه در تبریز در آینده نزدیک خبر داد و گفت: امنیت در ترکیه به حالت عادی برگشته و گردشگران بدون هیچ دغدغه‌ای می‌توانند از این کشور دیدن کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 7 مرداد 1395، کد مطلب: 1142993:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین