پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۸۸۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۴
مدیرکل پست خوزستان با اعلام اینکه بیش از ۴۰۰ سرویس پستی در استان ارائه می‌شود گفت: این خدمات شامل خدمات پایه پستی و همچنین خدمات نیابتی سازمان‌ها است که با دستگاه‌های طرف مقابل تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شده است و در این زمینه خدمات موردنظر ارائه می‌شود. مهران حموله با بیان اینکه پست در چند سال اخیر مشارکت‌های کلانی در طرح‌های ملی همچون توزیع کارت سوخت انجام داده است، تصریح کرد: در این زمینه در یک سال گذشته بیش از ۶۰۰ هزار کارت سوخت در سراسر استان توزیع شده است. حموله ادامه داد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان حج و زیارت خوزستان در بحث توزیع گذرنامه داشتیم، از بعد از دهه اول محرم تاکنون بیش از ۱۴۶ هزار گذرنامه توزیع شده است.

شعار سال: مهران حموله با بیان اینکه پست در چند سال اخیر مشارکت‌های کلانی در طرح‌های ملی همچون توزیع کارت سوخت انجام داده است، تصریح کرد: در این زمینه در یک سال گذشته بیش از ۶۰۰ هزار کارت سوخت در سراسر استان توزیع شده است. حموله ادامه داد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که با سازمان حج و زیارت خوزستان در بحث توزیع گذرنامه داشتیم، از بعد از دهه اول محرم تاکنون بیش از ۱۴۶ هزار گذرنامه توزیع شده است. در این زمینه کشیک‌های شبانه‌روزی برای رفاه حال مردم برنامه‌ریزی شده تا در سه شیفت کاری به مردم خدمات‌دهی شود. وی اظهار کرد: پست همچنین در توزیع کالابرگ شهری و کارت ملی و کمک به طرح‌های ملی دولت نقش بی‌بدیلی داشته و در این زمینه آماده انجام خدمات پایه و نیابتی است.

مبادله ۳۳ میلیون مرسوله

مدیرکل پست خوزستان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته در مجموع ۳۳میلیون مرسوله به درون استان وارد یا از استان خارج شده است، گفت: ۱۸ میلیون مرسوله در باجه‌های پستی از مردم دریافت و به اقصی‌نقاط کشور و کشورهای خارجی فرستاده شده است. همچنین حدود ۱۵میلیون مرسوله نیز از مناطق مختلف کشور وارد استان شده و به دست گیرنده‌ها رسیده است.حموله ادامه داد: این حجم کاری توسط بیش از ۸۵۰ دفتر پیشخوان دولت، دفاتر ICT روستایی و دفاتر دولتی انجام شده است که در این زمینه بیش از ۴۵۰ دفتر پیشخوان دولت و ۳۲۰ دفتر ICT روستایی فعالیت می‌کنند اما سهم دفاتر دولتی بسیار کم و ناچیز است. وی اظهار کرد: سیاست اصلی ما استفاده از توان بخش خصوصی است و در این زمینه با توجه به دفاتر ایجاد شده پیشخوان دولت و همچنین دفاتر ICT روستایی، برای بیش از ۲۵۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.

مدیرکل پست خوزستان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌های جدید برای ارائه خدمات نیابتی گفت: چند تفاهم‌نامه جدید با سازمان‌ها منعقد شده است. تفاهم‌نامه‌ای با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در بحث کالابرگ، تفاهم‌نامه‌ای با بنیاد مسکن در بحث سند روستایی و همچنین تفاهم‌نامه‌ای در زمینه اخطاریه‌های بانک مهر اقتصاد با این بانک منعقد شده است. حموله با بیان اینکه ارتقای کیفیت در جهت رضایت‌مندی مشتریان بحث اصلی اداره کل پست خوزستان است، تصریح کرد: باید به این سمت گام برداریم تا شاهد افزایش رضایتمندی مشتریان از پست باشیم. در این زمینه همگام با جامعه جهانی پست و شرکت ملی پست ایران توانسته‌ایم با کمک منابع ملی و استانی نسبت به توسعه فناوری‌ها گام برداریم. وی ادامه داد: راه‌اندازی سامانه پاسخگویی به شکایات، بحث سیستم رهگیری مرسولات پستی، راه‌اندازی سیستم امضای الکترونیک، راه‌اندازی سیستم ارتباط با مشتریان و تجهیز همه نامه‌رسان‌ها به گوشی‌های هوشمند از جمله اقدامات در جهت توسعه خدمات و افزایش رضایتمندی مشتریان است.

«پست یافته» برای مدارک مفقود شده

مدیرکل پست خوزستان اظهار کرد: سال گذشته ۱۵۰۰ مدرک از مردم در دو مرز شلمچه و چزابه در زمان اربعین مفقود شده بود که در این زمینه در سامانه‌ای تحت‌عنوان «پست یافته» این مدارک ارائه و به دست صاحبان آنها رسید. حموله ادامه داد: در این زمینه هر زمان که مدرکی از یک شخص مفقود می‌شود، می‌تواند با مراجعه به سامانه «پست یافته» نسبت به پیگیری مدرک خود اقدام کند و در صورتی که شخصی آن مدرک مفقودشده را به دست پست رسانده باشد، مدرک به دست صاحب آن خواهد رسید.

طرح تحول ستاپ به زمان نیاز دارد

وی افزود: پیاده‌سازی طرح تحول ستاپ (سکوی تجارت الکترونیک پست) که نیاز اساسی کسب‌و‌کارهای جدید تجارت الکترونیک است، یکی از اولویت‌های شرکت ملی پست و استان خوزستان است.۱۱ کمیته در این زمینه تشکیل شده است تا شرایط اجرای این طرح را در استان و کشور فراهم کنند. ۷۰ طرح برای این سامانه در نظر گرفته شده و قرار است تا در مدت زمان ۲ تا ۳ سال اجرایی شود تا بسیاری از خدمات در قالب تجارت الکترونیک ارائه شوند. وی با بیان اینکه استارت‌آپ‌های استان باید فعال شوند و به سمت و سوی تجارت الکترونیک گام برداشته شود، گفت: از یک مهر سال گذشته تاکنون در تجارت الکترونیک، ۸۵۰ هزار بسته اینترنتی در استان پذیرفته و ارسال شده‌اند.

طرح مکانیزه ۶۰ درصد پیشرفت دارد

مدیرکل پست خوزستان با اشاره به اجرای طرح مکانیزه پست برای حذف بسیاری از اقدامات دستی در روند کاری پست، اظهار کرد: در زمینه توسعه زیرساخت‌های پست، به‌دنبال احداث مرکز مکانیزه پست خوزستان هستیم. این مرکز مکانیزه ۶۰ درصد پیشرفت دارد و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان اجرایی خواهد شد. امیدواریم این مرکز تا سال آینده به بهره‌برداری برسد. وی با اشاره به حذف کاغذ در بسیاری از فعالیت‌های پست اظهار کرد: در بحث حذف کاغذ در یک سال گذشته حدود ۱۰ میلیون رسید مشتری را حذف کرده‌ایم و در این زمینه بیش از ۹۰ درصد از رسیدها الکترونیک شده است. مدیرکل پست خوزستان با بیان اینکه فعالیت‌های پست فراتحریمی است، گفت: ایران با ۱۷۶ کشور دنیا همچون آمریکا مبادلات پستی دارد و در این زمینه باید گفت که پست شامل تحریم‌ها نمی‌شود.

پست هیچ بسته‌ای را باز نمی‌کند

وی با اشاره به باز شدن برخی از بسته‌های پستی که از کشورهای خارجی به دست گیرندگان می‌رسد، اظهار کرد: گمرک در همه مراکز پستی مستقر است و با توجه به بحث ارزش گمرکی، این بسته‌ها توسط گمرک گشوده می‌شوند و پست هیچ بسته‌ای را باز نمی‌کند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه دنیای اقتصاد ، تاریخ انتشار 21 مهر 98، کد خبر: 3582138، www.donya-e-eqtesad.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۰۶
0
0
باید به این سمت گام برداریم تا شاهد افزایش رضایتمندی مشتریان از پست باشیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین