پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۵۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
آخرین اخبار از مرز خسروی حکایت از خروج حدود ۴ هزار زائر از این مرز به مقصد کربلای معلی تا روز ۲۳ مهر ماه دارد. تا این روز ۵ هزار نفر از زائران حسینی نیز این مرز را برای ورود به کشور انتخاب کرده اند.

شعارسال: مرز خسروی هم اکنون شاهد بازگشت زائرانی است که از سرزمین نور بازگشته اند و پیش بینی شده ۲۵۰ هزار زائر از این مرز وارد کشور شوند.

کمتر از ۳ روز مانده به اربعین حسینی، عاشقان ابا عبدالله الحسین همچنان و با شور و شوقی وصف ناشدنی قدم در راه کسب معرفت گذاشته و خود را برای حضور در مراسم باشکوه اربعین حسینی به کربلای معلی می رسانند.

خسروی نیز به عنوان یکی از مرزهای چهارگانه از دیر باز دروازه ورود به معنویت و عتبات عالیات بوده و هم اکنون نیز میزبان خیل عاشقان حسینی در سفر به سرزمین عشق و بازگشت به کشور است و هر روز تحولات جدیدی را پشت سر می گذارد.

آخرین اخبار از مرز خسروی حکایت از خروج حدود ۴ هزار زائر از این مرز به مقصد کربلای معلی تا روز ۲۳ مهر ماه دارد. تا این روز ۵ هزار نفر از زائران حسینی نیز این مرز را برای ورود به کشور انتخاب کرده اند.

همچنین پیش بینی شده که ۲۵۰ هزار نفر از زائران مرز خسروی را برای بازگشت به وطن انتخاب کنند.

ثبت ۵۶ هزار کرمانشاهی در سامانه سماح برای شرکت در پیاده روی اربعین نیز از دیگر اخبار و تحولات این روزهای استان کرمانشاه و مرز خسروی است.

بازدید سردار نوریان، معاون اجتماعی ناجا، امیر حیدری فرمانده ارتش جمهوری اسلامی ایران و آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه از مرز خسروی از دیگر رویدادهای این روزهای خسروی بوده است.

دستگاه های فرهنگی نیز طی این ایام بیکار ننشسته اند و برگزاری سوگواره «پیاده راه عشق» با محوریت اربعین و زائران حسینی از جمله برنامه های نهادهای فرهنگی طی این ایام است.

پیش بینی ورود ۲۵۰ هزار زائر اربعین از مرز خسروی

فریبرز کرمی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: طی بیست و سوم مهرماه ۴ هزار زائر از مرز خسروی وارد خاک عراق شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه بیان کرد: همچنین طی همین روز، پنج هزار نفر از مرز خسروی به کشور وارد شدند.

کرمی خاطرنشان کرد: در ایام نزدیک به اربعین بیشتر زوار به عراق رفته اند و به همین علت شمار زوار خروجی کاهش یافته است.

کرمی گفت:با توجه به زیرساختهای موجود و خلوت تر بودن مسیر، پیش بینی می شود حدود ۲۵۰ هزار زائر از مرز خسروی وارد کشور شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خاطرنشان کرد:تاکنون حدود ۱۳۰ هزار نفر مرز خسروی را به مقصد عراق ترک کردند.

ثبت نام بیش از ۵۶ هزار کرمانشاهی در سامانه سماح

حامد دارابی، مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه نیز در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: تاکنون ۵۶ هزار و ۱۶۸ نفر از استان کرمانشاه برای حضور در پیاده روی اربعین در سامانه سماح ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه استقبال زوار از پیاده روی اربعین چشمگیر بوده، افزود: اربعین سال گذشته ۴۰ هزار نفر از استان کرمانشاه عازم عتبات عالیات شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بنا بوده ثبت نام از زوار اربعین ۴۸ ساعت قبل پایان یابد اما درصدد تمدید مهلت ثبت نام تا روز اربعین هستیم.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه افزود: علاوه بر سامانه سماح ۱۸ دفتر زیارتی نیز نسبت به ثبت نام زوار اقدام خواهند کرد.

همایش بزرگ اربعین از معجزات امام حسین(ع) است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همایش بزرگ اربعین را از معجزات امام حسین(ع) دانست و گفت: هیچ قدرتی در هیچ کجای دنیا نمی تواند این چنین جمعیتی را تجمیع کند.

آیت الله مصطفی علماء در بازدید از مرز خسروی و پیگیری روند تردد زائرین عتبات عالیات در این مرز خطاب به مسئولین و دست اندرکاران پیاده روی بزرگ اربعین حسینی(ع) گفت: مراسم اربعین حسینی(ع) از زمان عاشورا تا کنون به این پر شوری و اقتدار سال های اخیر نبوده است.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به حضور میلیونی عاشقان حضرت سید الشهدا (ع) افزود: هیچ قدرتی در هیچ کجای دنیا نمی تواند این چنین جمعیتی را با پول یا هیچ چیز دیگری تجمیع کند و این حرکت عظیم از معجزات امام حسین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با ابراز خرسندی از برنامه ریزی های خوب انجام شده در مرز خسروی خاطر نشان کرد: از همه کسانی که شبانه روز با ارادتی که به مولای خود دارند، فرآیند حضور مردم را برای گذشتن از مرز خسروی به خوبی مدیریت کرده اند تشکر می کنم، اما یقین بدانید تشکر اصلی را خداوند متعال از شما معمول خواهند فرمود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در پایان گفت: امروز دنیا متوجه قدرت اسلام است و هیچ قدرتی بالاتر از اسلام نیست.

زیرساخت‌های لازم به سرعت در مرز خسروی فراهم شده است

معاون اجتماعی ناجا گفت: پس از قطعی شدن بازگشایی مرز خسروی، زیرساخت های لازم به سرعت در این مرز فراهم و شاهد بودیم که اعزام زائران بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

سردار احمد نوریان در حاشیه بازدید از مرز خسروی اظهار داشت: کار اعزام زوار به کربلای معلی از مرز خسروی در امنیت کامل انجام و خدمات خوبی نیز به زائران ارائه شده است.

وی ادامه داد: پس از قطعی شدن بازگشایی مرز خسروی، زیرساخت های لازم به سرعت در این مرز فراهم و شاهد بودیم که اعزام زائران بدون هیچ مشکلی در حال انجام است.

سردار نوریان همچنین با اشاره به تبلیغات محیطی مناسب انجام شده در مرز، گفت: کارکنان معاونت اجتماعی پلیس کرمانشاه در این راستا زحمات زیادی کشیدند تا زائران بتوانند از راهنمایی های لازم برخوردار شوند.

معاون اجتماعی نیروی انتظامی یادآور شد: بازگشایی مرز خسروی شرایطی ایجاد کرد تا زائران بسیاری بتوانند از این مرز عازم کربلای معلی شده و در مراسم معنوی اربعین شرکت کنند.

وی در پایان گفت: هم اکنون شاهد بازگشت تدریجی زائران هستیم و کارکنان پلیس آمادگی لازم برای خدمات رسانی شایسته به آنها را دارند.

برگزاری سوگواره «پیاده راه عشق» طی ایام اربعین در استان کرمانشاه

معاون فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از برگزاری سوگواره «پیاده راه عشق» ویژه ایام اربعین و زائران حسینی در استان خبر داد.

صدراله بابلی در گفتگو با خبرنگار مهر، از برگزاری سوگواره «پیاده راه عشق» ویژه اربعین و زائرین کربلا خبر داد و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در راستای رسالت کاری و وظیفه ذاتی که برای آن تعریف شده است، درحوزه های مختلف هنر و رسانه و سینما در ایام مختلف برنامه های خاصی تدوین و تعریف می کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: یکی از این برنامه ها اولین سوگواره تحت عنوان «پیاده راه عشق» است که در ایام اربعین اجرا می شود.

وی خاطر نشان کرد: امسال با بازگشایی مرز خسروی استان ما و شهرهای مسیر زوار تا مرز خسروی شور و حال دیگری پیدا کرد و رونقی در آنها ایجاد شد.

بابلی گفت: معمولا چون زائرین در شهرهای نزدیک خسروی از جمله قصرشیرین و سرپلذهاب اسکان دارند، سیاست ما این است که با اجرای برنامه های فرهنگی، هنری با محوریت عاشورا بتوانیم مفید واقع شویم.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در این خصوص هنرمندان عرصه تئاتر و تعزیه یک حرکت هنرمندانه از خود نشان می دهند و به بیان وقایع حادثه عاشورا و کربلا می پردازند و مردم بسیار از این حرکت استقبال کردند.

وی اظهار داشت: من احساس می کنم این برنامه ها خیلی موثر است و گام خوبی برداشته شده و باید ارشاد در این راستا نقش کلیدی داشته باشد.

بابلی از ادامه این برنامه تا ۲۷ مهر ماه جاری خبر داد و گفت: در جلسه ای پیشنهاد شد که اجرای برنامه هایی چون تئاتر، تعزیه و مسابقات فرهنگی و همچنین مستندسازی این ایام از کرمانشاه تا مرز خسروی را به عنوان یک سوژه بعد از اربعین دنبال کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: در این جلسه همچنین بحث سینما سیار در قصرشیرین نیز مطرح شد و امیدواریم بتوانیم این برنامه ها را برای سال آینده تقویت کنیم.

این مسئول زبان هنر را یک زبان بلیغ و شیوا دانست و افزود: این زبان می تواند در مخاطب تاثیر مثبت به جا بگذارد.

بابلی خاطر نشان کرد: ما در کرمانشاه هنرمندان دلسوز و متعهدی داریم که با عشق و علاقه و بدون چشم داشت مالی پای کار آمدند که در ایام اربعین برنامه خوبی برای زائرین داشته باشیم.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر می تواند در همه حوزه ها نقش داشته باشد و اگر فرهنگ یه طور قوی ورود پیدا کند تاثیر آنرا در دیگر حوزه ها خواهیم دید.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده و هست بنابراین باید به فرهنگ توجه کنیم.

بابلی بیان داشت: بدون شک برگزاری چنین برنامه هایی در بحث گردشگری هم بسیار کمک خواهد کرد و در آینده ای نزدیک قطعا نتایج این برنامه ها را خواهیم دید و البته بسیار پربارتر و با برنامه و منسجم تر، فعلا قدم اول برداشته شده است.

افزایش ۵۰ درصدی تعداد مسافران اربعین

فرمانده پلیس راه آهن کشور از افزایش ۵۰ درصدی تعداد مسافران اربعین طی امسال خبر داد.

سرهنگ حشمت الله ملکی در حاشیه بازدید از وضعیت خدمات رسانی راه آهن کرمانشاه به زوار اربعین در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ما ۴ محور ریلی برای زوار اباعبدالله الحسین(ع) در نظر گرفتیم که ازآن جمله می توان به محورهای زاهدان به جنوب، همدان - کرمانشاه و اهواز اشاره کرد که در این چهار محور خدمات شایسته ای به زوار ارائه داده می شود.

فرمانده پلیس راه آهن کشور از افزایش ۵۰ درصدی تعداد مسافرین اربعین طی امسال خبر داد و افزود: امسال راه آهن حدود ۴۶۰ هزار صندلی را برای جابجا کردن زوار آماده کرده بود که از این تعداد ۱۳۰ هزار نفر از راه آهن کرمانشاه که دو مرز مهران و خسروی را پوشش می دهد، پیش بینی شده است.

سرهنگ ملکی گفت: با توجه به خدمات شبانه روزی پلیس راه آهن سراسر کشور و مسیرهای منتهی به کرمانشاه، خوشبختانه این تعداد زواری که با قطار تردد کردند تردد آنها به خوبی انجام شده و تردد زوار از طریق خط ریلی با امنیت کامل و آسایش صورت گرفته است.

این مسئول افزود: برای آن دسته از هموطنانی که از مرزهای دیگر به زیارت رفتند و قصد برگشت از استان کرمانشاه را دارند زمینه تهیه بلیط آنها در کرمانشاه فراهم است.

فرمانده پلیس راه آهن کشور بیان داشت: در حال حاضر در حال بررسی وضعیت بازگشت زواری هستیم که با قطار قصد ادامه سفر را دارند.

وی خاطر نشان کرد: پلیس راه آهن آمادگی لازم را جهت بازگشت زوار دارد و مسافرینی که قصد برگشت از استان کرمانشاه را دارند، آسوده خاطر باشند که این خدمات همچنان ارائه می شود. همچنین مقداری با صبر و حوصله برابر زمان بندی با قطارها منتظر بمانند که بتوانند از این بستر استفاده کنند.

خدمت به زائران حسینی در قصرشیرین تا بازگشت آخرین زائر از خسروی

فرماندار قصرشیرین از خدمات دهی به زائران حسینی در این شهرستان خبر داد و گفت: تا پایان بازگشت آخرین مسافر از مرز خسروی در خدمت زوار خواهیم بود.

مرادعلی تاتار در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد تدابیری لازم برای بازگشت زوار از طریق مرز خسروی اظهار داشت: در حال حاضر زوار در حال بازگشت از این مرز هستند و به آنها خدمت‌رسانی می‌شود.

وی افزود: تا ۳۰ مهرماه و سه روز بعد از اربعین اردوگاه‌ها در قصرشیرین و مرز خسروی برای پذیرایی از زواری که در حال رفتن به کربلا و یا بازگشت از عتبات هستند، فعال است تا آنها بتوانند در بازگشت بعد از یک استراحت کوتاه به شهرهای خود بازگردند.

فرماندار قصرشیرین تصریح کرد: تا پایان بازگشت آخرین مسافر از مرز خسروی در خدمت زوار خواهیم بود.

تاتار بیان داشت: در حال حاضر ۲۲ موکب در شهرستان قصرشیرین فعال است و روزانه هر یک ۱۰ هزار نفر و یا بیشتر را پذیرایی می‌کنند.

این مسئول ادامه داد: تا کنون نیز این موکب‌ها ۴۰۰ هزار پرس وعده غذایی تهیه و بین زوار توزیع کرده اند.

امنیت مرز خسروی مثال زدنی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: امنیت مثال‌زدنی در مرز خسروی برقرار است.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ کیومرث حیدری از مرز خسروی بازدید و از نزدیک آخرین وضعیت امنیت این مرز را بررسی کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد وضعیت این مرز اظهار داشت: الحمدالله با همت نیروی زمینی ارتش قهرمان، مرزبانی دلاور، نیروهای انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی امنیت مثال‌زدنی در مرز خسروی برقرار است.

گفتنی است، مرز خسروی روزهای آرامی را سپری می‌کند، تردد زوار از این مرز به صورت روان جریان دارد و موج بازگشت زوار از این مرز هم طی روزهای گذشته آغاز شده است.

مرز خسروی تا ساعت ۱۶ پذیرای زائران اربعین است

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با بیان اینکه مرز خسروی واقع در این استان برای نخستین بار پذیرای زائران اربعین است، گفت: عوامل ناجا در این مرز از ساعت ۷ الی ۱۶ خدمت رسانی می کنند.

سردار علی اکبر جاویدان درباره مرز خسروی و تامین امنیت و تردد زائران از آن، تاکید کرد: این مرز برای نخستین بار میزبان زائران اربعین است که برای اولین تجربه خوشبختانه شاهد ارائه خدمات خوبی به زائران بودیم.

وی با بیان اینکه مرز خسروی از ساعت ۷ الی ۱۶ پذیرای زائران است، تاکید کرد: زائران در نهایت آرامش بدون هیچ مشکلی از این مرز عبور می کنند و مجموعه عوامل انتظامی شامل راهور، گذرنامه، مرزبانی، انتظامی و ... توانسته اند نظم و انضباط خوبی را بر این مجموعه حاکم کنند.

فرمانده انتظامی کرمانشاه با اشاره به ارائه خدمات به زائران نیز، ابراز داشت: ۷۰ درصد زائرانی که از مرز مهران وارد خاک عراق می شوند هم از استان کرمانشاه عبور می کنند لذا این استان علاوه بر خسروی، میزبان تردد زائران مرز مهران نیز است.

جاویدان تاکید کرد: در زمینه پذیرایی و خدمت رسانی به زائران و همچنین برقراری انضباط جاده ای، تامین امنیت زائران، موضوع ترافیک و نظارت بر جاده ها و... اقدامات خوبی در سطح استان رخ داده است.

مدیریت مطلوب عبور و مروز زائران از مرز خسروی توسط پلیس ویژه ناجا

فرمانده یگان های ویژه ناجا گفت:پلیس ویژه جهت تسهیل در خدمات رسانی به زوار اربعین و انتظام بخشی زائران، تردد آنها را از پایانه های مرزی تا گیت های خروجی مدیریت می کند.

سردار حسن کرمی در حاشیه بازدید از مرز خسروی و با حضور در قرارگاه اربعین ستاد انتظامی استان کرمانشاه اظهار داشت: عبور و مرور زائران از مرز خسروی به خوبی توسط پلیس ویژه مدیریت و زائران حاضر در مرز به تدریج روانه کربلای معلی می شوند.

وی افزود: یگان ویژه با انتظام بخشی زائران، جمعیت را از پایانه های مرزی تا گیت های خروجی برای جلوگیری از ازدحام مدیریت و هدایت می کند.

فرمانده یگان های ویژه ناجا در ادامه به عشق و علاقه مجموعه کارکنان یگان ویژه در خدمت رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) اشاره و تصریح کرد: کارکنان دخیل در امر خدمت رسانی به زوار مشتاق ارائه خدمت هستند و خدمت به زائران اباعبدالله حسین(ع) را برگ زرینی برای خود می دانند.

سردار کرمی خاطرنشان کرد: قرارگاه های فرهنگی پنج تن آل عبا در پایانه های مرزی تا پایان اربعین فعال هستند و به زائران خدمات فرهنگی، بهداشتی، درمانی و ... ارائه می دهند.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  مهر ،تاریخ انتشار: 24 مهر1398،کدخبر: 4748177،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین