پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۱۵۰۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰
لزوم آمادگی مقابله با هجوم ملخ صحرایی، مسئولان مربوطه فارس را بر آن داشته تا پایش مناطق آلوده و تخم‌ریزی شده این حشره مضر در استان را در دستور کار خود قرار دهند.
شعار سال:لزوم آمادگی مقابله با هجوم ملخ صحرایی، مسئولان مربوطه فارس را بر آن داشته تا پایش مناطق آلوده و تخم‌ریزی شده این حشره مضر در استان را در دستور کار خود قرار دهند.

هجوم ملخ‌های صحرایی به ۱۴ شهرستان استان فارس در سال زراعی گذشته خسارت زیادی را به بدنه کشاورزی این استان تحمیل کرد که از این رو گویا مسئولان مربوطه امسال با درس گرفتن از این تجربه تلخ اقدام‌های پیشگیرانه‌ای را در دستور کار خود قرار داده اند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این باره گفت: سال گذشته با همکاری مردم مبارزه رضایت بخشی با ملخ صورت گرفت که از این رو چارچوب اجرایی سال قبل امسال نیز دنبال می شود.

محمد مهدی قاسمی با بیان اینکه بخشی از مطالبات مبارزه با ملخ همچنان تامین نشده است، افزود: به منظور مدیریت بحران این آفت در سال جاری تعیین تکلیف این مطالبات ضروری است.

قاسمی ادامه داد: کمیته بحران در ۱۴ شهرستانی که سال گذشته به ملخ آلوده بود به ریاست فرمانداران تشکیل و با بررسی امکانات موجود، نیازهای هر شهرستان به ستاد بحران ارائه شود.

وی با اشاره به احتمال حمله ملخ به سایر نقاط استان، اضافه کرد: اقدامات، تجارب و آموزه های موفق سال گذشته در زمینه مبارزه با ملخ، باید به صورت فراگیر به همه نقاط استان منتقل شود.

قاسمی برنامه ریزی دقیق و همکاری سایر دستگاه های اجرایی به منظور مبارزه جدی با حمله ملخ صحرایی را ضروری دانست و افزود: در صورت طغیان آفت به طور مشخص در هر پهنه یک دستگاه اجرایی به عنوان معین در کنار جهاد کشاورزی قرار گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از استاندار، فرمانداران، خانواده جهاد کشاورزی، صنف کشاورزی، تشکل ها، بهره برداران و اصحاب رسانه که سال گذشته با نهایت همکاری در مبارزه موفق با آفت ملخ نقش داشتند، تشکر کرد.
پایش مناطق مستعد آلودگی به ملخ در فارس
مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس: اعتبارات مورد نیاز مبارزه با ملخ تامین می شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری فارس نیز با اشاره به ضرورت برنامه ریزی به منظور مبارزه با ملخ صحرایی، گفت: این نهاد اعتبارات و امکانات مورد نیاز برای مبارزه با ملخ صحرایی را در سال جاری تامین می کند.

رحیم آزادی افزود: در زمان بروز بحران ملخ همه دستگاه های اجرایی، با برنامه ریزی و بانک اطلاعاتی موجود باید در مقابله با این آفت همکاری کنند.

به گفته وی، دو نوع تهدید طبیعی و غیر طبیعی وجود دارد که در تهدید غیر طبیعی با پیش بینی از قبل آمادگی مقابله داریم ولی متاسفانه تهدیدات طبیعی، جدی گرفته نمی شود.

آزادی با اشاره به اینکه پیش از زلزله بم مدیریت بحران جایگاهی نداشت، افزود: پس از آن به دستور مقام معظم رهبری سازمان مدیریت بحران شکل گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه قانون مدیریت بحران کشور در مرداد ماه سال جاری تصویب شد، گفت: به موجب این قانون ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان فارس به ریاست استاندار، دبیری اداره کل مدیریت بحران و عضویت ۴۶ دستگاه تشکیل شده که وظایف هر دستگاه به طور جداگانه معین است.

دستگاه‌هایی که همکاری نکنند بازخواست کیفری می شوند

به گفته وی، مدیران دستگاه اجرایی، در چهارچوب اعتبارات جاری باید تمام اعتبارات مورد نیاز به استثنای حقوق و دستمزد را در مقابله با بحران بکار گیرند و اگر دستگاهی در زمان بحران همکاری نکند با آن برخورد کیفری می شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا،تاریخ انتشار:5آبان1398،کد خبر:83532470،www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین