پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
دبیرکل هیئت علماء لبنان با تاکید بر ضرورت همکاری فلسطین با ایران و با اشاره به دیدار رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و سرکرده گروهک منافقین اعلام کرد که این افراد به تاریخ پیوسته اند.

شعارسال: ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز شنبه هفته جاری با «مریم رجوی» سرکرده گروهک منافقین در پاریس پایتخت فرانسه دیدار و گفتگو کرد.

دیدار ابومازن با این سرکرده گروهک تروریستی ـ خواسته یا ناخواسته ـ نوعی دهن‌کجی آشکار به جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، چراکه همگان می‌دانند جمهوری اسلامی ایران به محض پیروزی انقلاب خود ضمن تعطیل کردن سفارت رژیم صهیونیستی در تهران، این سفارتخانه را به سازمان آزادی‌بخش فلسطین تحویل داد. این بدین معنا است که اولین سفارت فلسطین در خارج از این کشور در تهران افتتاح شد.

شیخ یوسف الغوش دبیرکل هیئت علماء لبنان در این رابطه اظهار داشت: دیدار ابومازن رئیس تشکیلات خوگردان فلسطین با مریم رجوی سرکرده گروهک منافقین به دستور عربستان سعودی صورت گرفت، ریاض هم اکنون به خاطر شکست های متوالی در حالتی از ناکامی بسر می برد. صرفنظر از اختلافات سیاسی که با سعودی ها داریم، اختلاف نظرمان به لحاظ دینی و به خاطر تفکرات وهابی عربستان از قدیم الایام وجود داشته است.

وی با بیان این مطلب افزود: دیدار با یک گروهک تروریستی امثال گروهک منافقین غیر قانونی است و نه تنها ثمری ندارد بلکه به قضیه فلسطین آسیب می رساند. رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به جای پیروی از عربستان و اجرا کردن دیکته های این کشور بهتر است برای کمک به ملت فلسطین با جمهوری اسلامی ایران همکاری کند.

یوسف الغوش در ادامه گفت: این دیدار تاثیری بر جمهوری اسلامی ایران نخواهد داشت زیرا این کشور بزرگتر از چنین گروهک های پست و مهمتر از چنین اقدامات احمقانه ای است. به عقیده من دیدار ابومازن و رجوی بر افکار عمومی نیز تاثیری نخواهد داشت چرا که این افراد نماینده هیچکس و هیچ چیزی نیستند و به تاریخ پیوسته اند.

دبیرکل هیئت علماء لبنان در مورد دنباله روی برخی کشورهای عربی از سیاست های عربستان سعودی به ویژه در زمینه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: برخی کشورهای عربی بر حسب منافعشان پیرو سیاست های سعودی هستند اما جمهوری اسلامی ایران و کشورهای هم پیمان ایران قدرتمند تر از ریاض و عوامل آن هستند، بهترین گواه این مطلب نیز شکست توطئه تشکیل خاورمیانه جدید و پیروزی پروژه مقاومت در سوریه، عراق، یمن و لبنان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار خبر 12 مرداد 1395، کدمطلب: 3729631 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین