پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۲۴۹۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
رئیس جمهوری عراق ضمن اعلام موافقت خود با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، تاکید کرد که نخست وزیر این کشور نیز با استعفا موافقت کرده و از جریان های سیاسی خواسته بر سر جایگزین وی به توافق برسند.

شعارسال: رئیس جمهوری عراق ضمن اعلام موافقت خود با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام، تاکید کرد که نخست وزیر این کشور نیز با استعفا موافقت کرده و از جریان های سیاسی خواسته بر سر جایگزین وی به توافق برسند.

به گزارش کردپرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری عراق، برهم احمد صالح، رئیس جمهوری این کشور عصر امروز (پنج شنبه) در یک سخنرانی خطاب به مردم کشورش خاطر نشان ساخت که با برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام با استناد به قانون جدید انتخابات و زیر نظر کمیسیون جدید انتخابات موافقت خواهد کرد.

صالح همچنین تاکید کرد که عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق پیشتر موافقت خود با ارائه استعفا از این منصب را ابراز کرده و از جریان های سیاسی خواسته که بر سر جایگزین مورد قبول به تفاهم برسند تا چارچوب های قانونی رعایت شود و بروز خلا قانونی جلوگیری به عمل آید.

رئیس جمهوری عراق در ادامه نیز اعلام کرد که به رایزنی و دیدارهای خود با جریان ها و گروه های مختلف و اقشار و شخصیت های مردمی برای اجرای اصلاحات مورد نظر در چارچوب قانون و در راستای حفاظت از ثبات و امنیت این کشور و تقویت منافع ملی آن ادامه می دهد.

صالح با بیان این که خواسته های ملت عراق، دولتمردان را در برابر یک آزمون قرار داده در حالی که در گرفتاری و سختی نیز افراد راستگو، وفادار و میهن پرست واقعی مشخص می شوند، تاکید کرد که وضعیت کنونی نمی تواند ادامه یابد و نیاز به تغییرات بزرگی است که باید صورت گیرد.

رئیس جمهوری عراق ضمن تاکید بر این که باید تدابیر سریع برای بازخواست و مجازات افراد مجرم و مقصر در استفاده از خشونت بیش از حد در جریان تظاهرات اعتراض آمیز اخیر اتخاذ شود تا به وسیله نهاد قضایی به مجازات خود برسند، پرونده های آنها با احساس مسئولیت کامل نهایی گردد و برای جلوگیری از هر گونه تلاش جهت ایجاد ناامنی نیز با نهایت دقت کار شود، خاطر نشان ساخت که باید اصل انحصار سلاح در دست دولت در عمل اجرایی شود تا دیگر در دستان طرف های سرکش و غیر قانونی نباشد.


شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری کردپرس،تاریخ انتشار: 9 آبان 1398،کدخبر:175862 ،www.kurdpress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
کاری اشتباه انجام داد برای از بین بردن فتنه و نابسامانی ها در عراق ابتدا باید سفارت امریکا و عربستان را ببندند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
آخرش هم نفهمیدم این مقتدی صدر چه جور موجودی و با چه گرایش هایی هست!!!!!!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۱
0
0
دلیلش عملکرد بد دولت‌ها و عدم توجه به وضعیت مردم و اصرار بر ادامه راه اشتباه است که در نهایت منجر به طغیان مردمی علیه دولتها میشود. و قدرت های جهانی از نابسامانی موجود نهایت استفاده را میبرند.اگر دولتها واقعا مردمی بوده و خواسته ها و منافع مردم خود را براستی برآورده کنند در آن صورت آمریکا که هیچ صدتا آمریکا هم اگر باشند هیچ کاری نمیتوانند بکنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین