پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۳۶۷۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲
از زمان همه‌پرسی خروج بیش از هزار میلیارد پوند سرمایه از انگلیس خارج شده و این روند همچنان ادامه دارد.اختلافات در ارکان تصمیم گیری انگلیس و بن بست برگزیت به ناچار کار این کشور را سومین بار در سه و نیم سال اخیر به انحلال مجلس عوام و برگزاری انتخابات زودهنگام واداشت.

شعار سال: اختلافات در ارکان تصمیم گیری انگلیس و بن بست برگزیت به ناچار کار این کشور را سومین بار در سه و نیم سال اخیر به انحلال مجلس عوام و برگزاری انتخابات زودهنگام واداشت. زمان پنج هفته‌ای در انگلیس برای ایجاد آمادگی‌ها به منظور برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام و انتخابات آغاز شده است. پس از ملاقات بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس با ملکه این کشور، مجلس روز چهارشنبه ۱۵ آبان منحل شد تا انتخابات عمومی زودهنگام ترکیب مجلس جدید را مشخص کند، به این امید که شاید مجلس جدید بتواند انگلیس را از بن بست برگزیت خارج سازد.

بوریس جانسون در سخنانی، مجلس را مسئول خارج نشدن کشورش از اتحادیه اروپا معرفی کرد و گفت: من انتخابات زودهنگام نمی‌خواهم اما به جایی رسیدیم که گزینه دیگری نداشتیم، زیرا مجلس ما فلج شده و سه و نیم سال است که در اجرای خواست مردم در خروج از اتحادیه اروپا ناکام مانده است.

برگزیت تاکنون دو نخست وزیر انگلیس را قربانی خود کرده و این بار سومین نخست وزیر انگلیس پس از همه پرسی برگزیت با اطلاع ملکه، پارلمان را قربانی برگزیت کرد که البته ممکن است نتیجه انتخابات به گونه‌ای رقم خورد که جانسون خود سومین نخست وزیر قربانی برگزیت باشد.

انتخابات زودهنگام در حالی آغاز شده که دو حزب عمده محافظه کار و کارگر که سال‌ها دولت میان این دو دست به دست شده گسترده‌تر از سایر احزاب دست به تبلیغات انتخابات زده اند. حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون با شعار " انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج سازید" و حزب چپ‌گرای کارگر، رقیب اصلی آن به رهبری جرمی کوربین، با شعار " تغییر واقعی" ستاد‌های انتخاباتی خود را راه انداخته اند.

رهبر حزب کارگر که نتایج نظرسنجی‌ها حرکت او را در جلب نظر افکار عمومی با سرعت‌تر از حزب حاکم محافظه کار نشان می‌دهد در جمع هواداران خود گفت: ما می‌توانیم در مدت شش ماه موضوع خروج بریتانیا از اتحایه اروپا را با توافقی که به رای همگانی گذاشته خواهد شد حل کنیم.

جرمی کوربین با حساس خواندن انتخابات پیش رو افزود: در این انتخابات دو گزینه وجود دارد خروج معقول و با توافق یا باقی ماندن در اتحادیه اروپا و ما می‌توانیم تغییر واقعی را که نیاز این کشور است ایجاد کنیم.

حزب کارگر در قبال جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا برخلاف حزب برگزیت به گونه‌ای موضع گرفته که هم نظر موافقان و هم مخالفان توافق برگزیت را جلب کند، اما احزاب ملی اسکاتلند، ولز، حزب سبز و لیبرال دموکرات شفاف و با شعار باقی ماندن در اتحادیه اروپا مشغول فعالیت انتخاباتی شده اند.

جو سوئینسون، رهبر حزب لیبرال دموکرات که چهارمین حزب بزرگ انگلیس محسوب می‌شود در تازه‌ترین نطق انتخاباتی گفت: لیبرال دموکرات‌ها در انتخابات پیش رو، با رویکرد مبارزه با جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا وارد کارزار انتخاباتی شده اند و همه تلاش خود را برای تحقق این هدف به کار خواهند بست.

انتخابات عمومی در انگلیس، مهم‌ترین رویداد سیاسی این کشور محسوب می‌شود، زیرا نظام سیاسی در انگلیس پارلمانی است و به همین علت هر حزبی که اکثریت کرسی‌های مجلس را به دست آورد، رهبرش نخست وزیر این کشور می‌شود و دولت را تشکیل می‌دهد.

بوریس جانسون، نخست وزیر کنونی که از حامیان اصلی جدایی انگلیس از اتحادیه اروپاست، وعده خروج انگلیس از اتحادیه اروپا را در حالی مطرح می‌کند که شمار مخالفان خروج نیز چشمگیر است.

پس از ناکامی ترزا می‌، نخست وزیر پیشین انگلیس در کسب توافق قابل قبول مجلس برای ترک اتحادیه اروپا، بوریس جانسون در یک انتخابات درون حزبی و با وعده خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا نهم آبان رهبر حزب حاکم محافظه کار و نخست وزیر انگلیس شد، اما نه تنها در انجام این وعده اش ناکام ماند بلکه با درخواست تمدید سه ماهه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مجبور به انجام کاری شد که گفته بود "مردن در جوی" برایش بهتر از آن است. درخواست جانسون برای تمدید مهلت جدایی سومین درخواست انگلیس برای تمدید مهلت جدایی از اتحادیه اروپا بود.

جانسون مانند ترزا می‌، نخست وزیر پیشین انگلیس سه بار توافقش با اتحادیه اروپا بر سر چگونگی جدایی در مجلس رای نیاورد و رد شد و برخلاف وعده اش نتوانست انگلیس را از بن بست برگزیت خارج سازد و بار چهارم نیز به گونه‌ای مشروط توافقش رای آورد. اکنون او با انحلال پارلمان امیدوار است در مجلس آینده، آرای کافی را برای خارج کردن کشورش از اتحادیه اروپا و تصویب لوایح اش به دست آورد.

نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد اگر چه حزب محافظه کار از سایر احزاب در کسب آراء جلوتر است، نمی‌تواند اکثریتی را بدست آورد که بتواند لوایحش را با سهولت در مجلس به تصویب برساند. به همین علت ناظران معتقدند نتیجه این انتخابات نیز نمی‌تواند شرایط بهتر از وضع موجود برای جانسون فراهم کند.

کارشناسان می‌گویند بحران برگزیت موجب شده این کشور خسارت بارترین شرایط پس از جنگ دوم جهانی را تجربه کند. بر اساس گزارش‌های منتشر شده نهاد‌های اقتصادی، از زمان همه پرسی برگزیت (تیر ماه ۱۳۹۵) تاکنون بیش از هزار میلیارد پوند سرمایه از انگلیس خارج شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

سایت شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 17 آبان    98، کد خبر:   7131523،  www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
سیاسیون شیطان صفت انگلیس بعد کشف نفت برای تسلط بر منطقه خاورمیانه صهیونیسم و وهابی‌ها و بهائيان را بوجود آورده و آنها را به قدرت رساندند و طی این مدت دهها جنگ را ایجاد کردند ده‌ ها کشور را ویران کردند و میلیون ها انسان را به خاک و خون کشیدند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۸
0
0
مرگ بر استعمار پیر انگلیس کفتار
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین