پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۰۰۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۷
فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: وجود فاضلاب‌های خانگی در نهر دلمبر کرج، مشکلات زیست محیطی زیادی را به وجود آورده و تهدیدی جدی برای سلامت مردم و سلامت منابع آب‌های زیر زمینی دارد، به همین دلیل باید هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی وضعیت آن اقدام شود.

شعار سال: مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز گفت: وجود فاضلاب‌های خانگی در نهر دلمبر کرج، مشکلات زیست محیطی زیادی را به وجود آورده و تهدیدی جدی برای سلامت مردم و سلامت منابع آب‌های زیر زمینی دارد، به همین دلیل باید هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی وضعیت آن اقدام شود.

فردین حکیمی اظهار کرد: نهر دلمبر از بالادست باغستان آغاز می‌شود و با ورود به حوزه شهری، فاضلاب‌های خانگی، روان آب‌ها و ... را جذب کرده و در مسیر حرکتش از حصارک، جاده قزلحصار، مهر شهر، اطراف واحدهای مسکن مهر ماهدشت عبور می‌کند.

وی توضیح داد: از آب این نهر برای آبیاری فضای سبز برخی مناطق مثل فضای سبز قزلحصار استفاده می‌شود که خود باعث انتشار آلودگی است.

وی افزود: با توجه به جذب فاضلاب‌های خانگی از طریق این نهر، از سالیان گذشته جلساتی برای ساماندهی وضعیت آن برگزار شده که هر بار به دلایلی بی نتیجه مانده است.

این مسئول با اشاره به اینکه این نهر در زمان بارندگی‌ها هم مشکل ساز می‌شود، گفت: در زمان بارندگی شاهد جذب روان آب‌ها و آب‌های سطحی از طریق این نهر هستیم که چندین بار برای ساکنان این محدوده مشکل ساز شده است.

حکیمی توضیح داد: قرار بود شهرداری از طریق لوله گذاری، این نهر را ساماندهی کند که به دلیل وجود برخی موانع فنی با آب منطقه‌ای این مساله مسکوت مانده است.

مدیرکل مدیر محیط زیست البرز گفت: به تازگی جلسه‌ای برای ساماندهی این نهر برگزار شده ولی جالب اینجاست محیط زیست برای حضور دراین جلسه دعوت نشده و اطلاعاتی در خصوص خروجی نهایی آن ندارم.

وی اظهار کرد: وجود فاضلاب‌های خانگی در این نهر مشکلات زیست محیطی زیادی را به وجود آورده و تهدیدی جدی برای سلامت مردم و سلامت منابع آب‌های زیرزمینی دارد، به همین دلیل باید هر چه سریع‌تر نسبت به ساماندهی وضعیت آن اقدام شود.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا،تاریخ انتشار:18آبان1398،کدخبر:98081810631،www.isna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین