پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۴
یافته های نظرسنجی از مردم آمریکا نشان می دهد، بیشتر جوانان این کشور احزاب دمکرات و جمهوریخواه را نماینده خود نمی دانند و این دو حزب با بحران هویت مواجه هستند.

شعار سال: به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، نتایج نظرسنجی موسسه جن فوروارد (GenForward) از جوانان 18 تا 30 ساله آمریکایی حاکیست، تنها 28 درصد جوانان آمریکا معتقدند، این دو حزب کار مثبتی به نمایندگی از مردم این کشور انجام می دهند.

نتایج این نظرسنجی همچنین حاکی از یاس و سرخوردگی آمریکایی ها از سیستم دو حزبی این کشور و برتری حزب دمکرات در جذب جوانان رنگین پوست است.

این در حالی است که اکثر جوانان سفید پوست آمریکا معتقدند، احزاب دمکرات و جمهوریخواه آنها را نادیده می گیرند.

بیشتر از دو سوم جوانان آمریکا، شامل اکثر آسیایی تبارها، اسپانیایی تبارها و سیاه پوستان می گویند، حزب جمهوریخواه به افرادی مانند آنها توجهی ندارد.

وضعیت حزب دمکرات از این نظر بهتر است زیرا 53 درصد آمریکایی ها، شامل آسیایی تبارها، اسپانیایی تبارها و سیاه پوستان، می گویند این حزب به افرادی مانند آنها توجه دارد.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد، 58 درصد جوانان سفید پوست آمریکا می گویند، حزب جمهوریخواه توجهی به آنها ندارد. 52 درصد این جوانان نیز معتقدند، دمکرات ها به آنها توجهی ندارند.

* هیلاری کلینتون و ترامپ، هر دو نامحبوب در میان جوانان

یافته های نظرسنجی موسسه جن فوروارد همچنین نشان می دهد، بیشتر جوانان آمریکایی نظری منفی به «هیلاری کیلنتون» نامزد دمکرات ها و «دونالد ترامپ» رقیب جمهوریخواه وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارند.

این نظرسنجی حاکیست تنها 38 درصد جوانان آمریکایی به کلینتون و 21 درصد به ترامپ نظری مثبت دارند.

در حالی که جوانان آفریقایی، آسیایی و اسپانیایی تبار آمریکا دیدگاهی مثبت به کلینتون دارد، از هر 10 سفید پوست، 7 نفر دیدی مثبت به او دارد.

از هر 10 جوان سپاهپوست، اسپانیایی تبار و آسیایی تبار نیز 8 نفر نظری منفی به ترامپ دارند. دو سوم جوانان سفید پوست نیز نظری منفی به ترامپ دارند.

این نظرسنجی بصورت آنلاین و در 9 تا 20 ژوییه از یکهزار و 940 جوان 18 تا 30 ساله آمریکایی انجام شد.

نظرسنجی جن فورارد، همچنین نشان می دهد بیشتر جوانان سفیدپوست این کشور بر این باورند که هیلاری کلینتون قانون شکن است.

43درصد پرسش شوندگان می گویند، هیلاری کلینتون در استفاده از ای میل خصوصی در یک سرور شخصی در مقام وزیر خارجه، بطور عمد از قانون تخلف کرده است. 20 درصد هم می گویند، وی عامدانه در این مورد قانون را زیر پا نگذاشته است.

54 درصد جوانان سفید پوست آمریکا معتقدند، کلینتون عمدا مرتکب جرم شد و 17 درصد نیز گفتند، عمدا این کار را نکرد.

این در حالیست که جوانان آفریقایی تبار، آسیایی تبار و اسپانیایی تبار نظری مثبت تر به کارهای کلینتون دارند. تنها 32 درصد اسپانیایی تبارها، 29 درصد آسیایی تبارها و 21 درصد آفریقایی تبارها بر این نظرند که کلینتون (در مساله ای میل ها) عامدانه قانون شکنی کرده است.

یافته های این نظرسنجی بازتاب بحران هویتی است که این دو حزب در آینده در پیش رو دارند، بحرانی که بخشی از آن ناشی از نفرت عمیق به نامزدهای حزبی است. شمار زیادی از طرفداران احزاب دموکرات و جمهوریخواه با 'دونالد ترامپ' و 'هیلاری کلینتون' مخالفت کرده اند.

این نظرسنجی نشان می دهد، در حالی که سه چهارم جوانان آمریکا، ترامپ را فاقد صلاحیت عهده دار شدن سمت ریاست جمهوری می دانند، نیمی از آنها نیز همین نظر را درباره کلینتون دارند.

این نتایج حاصل نظرسنجی آنلاین 9 تا 20 ژوئیه از یکهزار و 940 آمریکایی 18 تا 30 ساله است.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايرنا، تاریخ انتشار: 15 مرداد 1395، کد مطلب: 82176246 (5482903):www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین