پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۰:۳۴
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید: قالیباف جوری صحبت می‌کند که انگار همین دیروز از سوئیس به ایران آمده و او ظرف 40 سال گذشته هیچ سمتی، هیچ نقش و مسئولیتی در جمهوری اسلامی ایران نداشته یا 12 سال شهردار پایتخت نبوده است.
شعارسال: استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران می‌گوید: قالیباف جوری صحبت می‌کند که انگار همین دیروز از سوئیس به ایران آمده و او ظرف 40 سال گذشته هیچ سمتی، هیچ نقش و مسئولیتی در جمهوری اسلامی ایران نداشته یا 12 سال شهردار پایتخت نبوده است.
 
«صادق زیباکلام»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب و استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران، در گفتگو با خبرنگار برنا، در خصوص صحبت‌های «محمدباقر قالیباف» در برنامه «دستخط» گفت: مشکل اساسی جناب آقایان قالیباف، یامین‌پور، جلیلی و سایر دوستانی که می‌خواهند خودشان را به عنوان یک جریان جدید، جوانگرا، مکتبی، اصولگرای مستقل، جریان آزاده، مدیریت جهادی و ... معرفی کنند این است که متوجه دلزدگی مردم از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان شده‌اند؛ بنابراین به گونه‌ای در مورد خودشان صحبت می‌کنند که گویی تا دیروز اصلا در ایران نبوده‌اند.
 
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به مسئولیت‌های قالیباف، اظهار کرد: قالیباف جوری صحبت می‌کند که انگار همین دیروز از سوئیس به ایران آمده و او ظرف 40 سال گذشته هیچ سمتی، هیچ نقش و مسئولیتی در جمهوری اسلامی ایران نداشته یا 12 سال شهردار پایتخت نبوده، چندین سال رئیس نیروی انتظامی و رئیس فلان جریان نبوده، همچنین سعید جلیلی گویی 6، 7 سال با اشتون مذاکره نمی‌کرده است.
 
او افزود: انگار اینها سمتی نداشته‌اند و همه امور را اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خراب کرده‌اند و اینها هیچ قصوری نداشته‌اند. هر آنچه که خوب است به اینها نسبت داده می‌شود به عنوان جریان مکتبی و انقلابی و هرچه ناحق و ناجور هست به اصولگرایان معتدل و میانه‌رو نسبت داده می‌شود و بدتر از آنها به اصلاح‌طلبان نسبت داده می‌شود.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب درباره تجزیه و تحلیل مردم از رویکرد قالیباف تاکید کرد: من فکر می‌کنم مردم فریب این رویکرد را نخواهند خورد و مردم در تجزیه و تحلیل نهایی به قالیباف و جریانی که می‌خواهد خودش را به عنوان جوانگرایی مطرح کند، خواهند گفت نه! مردم خواهند گفت در به وجود آمدن وضعیت فعلی و بحرانی که کشور در عرصه بین المللی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی شما هم سهم داشته‌اید؛ این ناامیدی و سرخوردگی که از صندوق رای به وجود آمده شما همانقدر سهیم و شریک و مقصر  و مسئول هستید که اصولگرا و اصلاح طلبان و همه ما هستیم و فکر نکنید که مردم باور می‌کنند که شما تافته جدا بافته هستید.
 

 
شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا  ،تاریخ انتشار:  21   آبان 1398،کدخبر: 923135 ؛   www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین