پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۴۴۶۸۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۶
استاندار فارس با اشاره به اینکه حرکت جوامع به سمت سالمندی، مشکل مشترک اکثر کشورها به شمار می‌رود تاکید کرد که هنوز در ایران آمادگی کامل برای مواجهه با جامعه سالمند ایجاد نشده است.

شعار سال: عنایت‌الله رحیمی سه‌شنبه ۲۱ آبان در کارگروه فرهنگی، اجتماعی، سلامت زنان و خانواده استان فارس با بیان اینکه نیروی متخصص برای نگهداری از سالمندان به میزان مورد نیاز تربیت نشده و بسیار اندک است، گفت: ساختار جمعیت مشکل مشترک تمام جوامع به شمار می‌رود زیرا با بهبود شاخص‌های بهداشت و تغذیه، امید به زندگی افزایش یافته است.

او با بیان اینکه شاخص امید به زندگی در ایران طی دهه‌های اخیر از ۴۵ سال به ٧۵ سال رسیده است، گفت: با توجه به پیشرفت تکنولوژی، سالمندان آینده، افرادی متخصص و آشنا با تکنولوژی هستند.

استاندار فارس با اشاره به تعارض‌های زندگی ماشینی و سنتی، لزوم توجه به ابعاد علمی و عملی یک جامعه سالمند را یادآور شد و گفت: باید تشکیل و فعالیت سازمان‌های مردم نهاد با موضوع سالمندی و برپایه اصول علمی، بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

رحیمی خاطرنشان کرد: البته در جامعه هرچه قدر فعالیت‌ها ماشینی شود جامعه از روابط انسانی تهی شده و روابط ماشینی و صنعتی جایگزین آن خواهد شد.

او با بیان اینکه فرهنگ غنی اسلامی-ایرانی باعث شده تا موضوع رنگ باختن پیوندهای خانوادگی از بین برود، به استفاده از ظرفیت سالمندان در طراحی برنامه‌های ویژه این گروه سنی اشاره و تاکید کرد که در کارگروه اجتماعی استان علاوه بر بررسی مباحث نظری، دستگاه‌های اجرایی مکلف به برنامه ریزی عملیاتی شوند.

استاندار فارس همچنین با تاکید بر اینکه جلسات نباید به شکل تئوری برگزار شود، گفت: مزیت نسبی در برنامه ریزی‌ها مدنظر قرار گیرد تا علاوه بر مزیت اقتصادی به دنبال توسعه، تمام شاخص‌های استان نیز بهبود یابد.

رحیمی در خصوص اهمیت برنامه‌ریزی برای آینده نیز گفت: ‌سازمان برنامه‌ریزی باید به‌ جای تمرکز بر توزیع پول به دنبال برنامه‌ریزی برای عدالت اجتماعی در تمام شاخص‌های اقتصادی در فارس باشد و برنامه‌ای مدون در این راستا تبیین کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 21 آبان 98، کد مطلب: 98082113473: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۲۷
0
0
البته در جامعه هرچه قدر فعالیت‌ها ماشینی شود جامعه از روابط انسانی تهی شده و روابط ماشینی و صنعتی جایگزین آن خواهد شد.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
0
0
فرهنگ غنی اسلامی-ایرانی باعث شده تا موضوع رنگ باختن پیوندهای خانوادگی از بین برود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
0
0
دیگه آماده باشیم یا نباشیم فرق چندانی نمیکنه مهم اینکه داره اتفاق میفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین